Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:48:24 GMT

مردم مؤلفه اصلی و تأثیرگذار در تداوم انقلاب اسلامی هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۴۶۷۳

مردم مؤلفه اصلی و تأثیرگذار در تداوم انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اصلانی زاویه عصر پنجشنبه در جلسه ستاد کارگروه بسیج سازندگی در شهرستان اصلاندوز با تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه دولت از جریان جهادی در استان اردبیل اظهار کرد: بسیج یادگار ماندگار و ارزشمند حضرت امام راحل (ره) است که در ۵ آذر سال ۱۳۵۸ تأسیس شد و سازمان بسیج سازندگی نیز با اندیشه والای مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ شروع به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مؤلفه تأثیرگذار در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی مردم بوده و در شرایط فعلی کشور نیز یکی از مصادیق مشارکت مردمی در صحنه انقلاب اسلامی، گروه‌های جهادی بسیج هستند.

مسئول مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل با بیان اینکه مردم محور اصلی حل مشکلات و بحران‌ها هستند، گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی، پایه مردم را نه به عنوان بخشی از مشکل بلکه راه حل مشکل می‌داند.

اصلانی زاویه افزود: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به دنبال همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت هستند بنابراین حرکت بسیج سازندگی جهادی‌محور است و گفتمان‌سازی جهادی در جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز پرچم پر عزت جهاد به همت جوانان مؤمن و انقلابی در هر گوشه‌ای از استان برافراشته شده و در تمامی بحران‌ها و سختی‌ها گروه‌های جهادی بسیج تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

اصلانی زاویه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام ۹ ماده‌ای به گروه‌های جهادی بر لزوم حمایت دستگاه‌های قادر به پشتیبان از گروه‌های جهادی تاکید می‌کند و بر این اساس حمایت و پشتیبانی از جریان جهادی و حل و فصل مشکلات گروه‌های جهادی مهم و حائز اهمیت است و زمینه را برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: جلسات ستاد کارگروه بسیج سازندگی به ریاست فرمانداران و با حضور رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان در حال برگزاری است تا بتوانیم از این جریان جهادی مردمی بیش از پیش حمایت و پشتیبانی کنیم.

اصلانی زاویه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نهضت بزرگ و مردمی کمک‌های مؤمنانه تجلی همدلی و همراهی مردم در کمک به نیازمندان بود و این رزمایش در طول ماه مبارک رمضان در زمانبندی مشخص در سراسر استان تداوم خواهد داشت.

مسئول مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل با اشاره به پشتیبانی و حمایت عشایر غیور مغان در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت تصریح کرد: امروز عشایر به عنوان وفاداران واقعی انقلاب پیشتاز و پیشگام در عرصه کمک‌های مؤمنانه هستند.

وی با اشاره به امیدآفرینی گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: محور و میدان‌داران گام دوم انقلاب جوانان جهادی هستند و بدون شک نقش‌آفرینی جوانان در گروه‌های جهادی سبب امیدآفرینی در مناطق محروم استان شده است.

صمد روحی فرماندار و رئیس ستاد کارگروه بسیج سازندگی شهرستان اصلاندوز نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات و خدمات بسیج و سپاه، از آمادگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی خبر داد.

در ادامه جلسه ابوالفضل مهرآوران مدیر بسیج سازندگی ناحیه عشایری اصلاندوز با ارائه گزارشی از اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی شهرستان اصلاندوز، خواستار حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اصلاندوز از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی شد.

کد خبر 5461629

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مجمع جهادگران اردبیل بسیج سازندگی انقلاب اسلامی ایران مهدی اصلانی شهرستان اصلاندوز مقام معظم رهبری دستگاه های اجرایی کمک مردمی ماه رمضان ۱۴۰۰ دفاع مقدس جنگ تحمیلی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس گرگان سانحه تصادف مسافران نوروزی سفر استانی شهرستان اصلاندوز حمایت و پشتیبانی گروه های جهادی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایراندوست در نشست خبری امروز ۱۱ اردیبهشت که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میز‌های خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه (س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت‌های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کار‌های ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه‌های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روز‌های جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستا‌ها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد، اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه‌ با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰ برنامه در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم