Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:06:15 GMT

مراسم بزرگداشت شهدای حرم رضوی در قم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۴۷۶۸

مراسم بزرگداشت شهدای حرم رضوی در قم برگزار می‌شود

گروه استان ها_ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین اصلانی و حجت الاسلام دارایی یزدی از شهدای حرم رضوی در مصلی قدس برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین محمد اصلانی و حجت الاسلام محمد صادق دارایی یزدی از شهدای حرم رضوی می شود.

این مراسم روز جمعه 19 فروردین ماه از ساعت 12 ظهر با حضور طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم در مصلی قدس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه در این مراسم سخنرانی می کند.

به گزارش تسنیم، فردی به هویت عبدالطیف مرادی 21 ساله و دارای دیدگاه تکفیری که به صورت غیرقانونی و از مرزهای شرقی کشور وارد ایران شده است روز سه شنبه 16 فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

گزارش تسنیم از ‌تشییع شهید اصلانی/ وقتی عشق به شهدا‌ همه را به صحنه ‌آورد/ روحانی که ‌قصه پر‌غصه مردم ‌را لمس کرده بودحضور معنادار مردم در مراسم تشییع پیکر شهید اصلانی/ ‌پیکر شهید رمضان در کنار شهدای انفجار حرم ‌رضوی آرام گرفت + فیلم و تصاویر

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی و حجت الاسلام محمد صادق دارایی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند وحجت‌الاسلام پاکدامن در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر شهیدان حسین و ابراهیم و جانباز غلامعلی اصلانی که خودش نیز روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد بود 52 سال سن داشت و از وی 2 پسر و سه دختر به یادگار مانده است، پیکر این شهید والامقام روز گذشته پس از مراسم تشییع در صحن جمهوری اسلامی و در کنار شهدای انفجار حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام  محمدصادق دارایی یزدی متولد 1376 نیز لحظاتی پیش به دلیل شدت جراحات وارده آسمانی شد.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسئول ستاد نکوداشت علما و مفاخر شهرستان دزفول گفت: در راستای تجلیل از مفاخر و بزرگان این شهرستان و معرفی آنها به نسل جوان، آئین نکوداشت ادیب دزفول برگزار می‌شود.

حجت الاسلام زارع افزود: در این مراسم از پژوهشگر و سنگربان ادبیات عاشورایی دکتر محمد رضا سنگری با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم امشب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در حسینیه عاشقان ثار الله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

دکتر محمد رضا سنگری  از پژوهشگران فعال در موضوع فرهنگ و مکتب عاشورا هستند و دارای دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و مولف آثاری نظیر سوگ سرخ، سرچشمه امید، در قلمرو راز، نافله باغ، ادبیات معاصر، جاده سجاده و روزنه‌ای به دنیای نوجوانی است.

وی همچنین در تألیف ۳۰ جلد کتاب درسی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و کتاب‌های راهنمای معلم مشارکت داشته است.

 

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • جزییات مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی