Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در پی انتشار برخی از اخبار جاری درخصوص سخنان منصوب به محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه کارگروه سلامت خانواده مبنی بر مضمون «جایگاه مبرز مؤلفه جمعیت و مبرهن بحران فرونشست زمین» که به صورت تقطیع شده در اختیار افکار عمومی فرا گرفت صفحه شخصی جان‌نثاری مطلبی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گفت‌وگویی ضمن ابراز تأسف از رویکرد بعضی از رسانه‌های مجازی در برجسته‌سازی کردن جملات تقطیع شده، اظهار داشت: موضوع خشکسالی و فرونشست زمین از مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان است که به صورت تخصصی اولویت اول همه معاونت‌های ذی‌ربط استانداری از جمله معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی است که در دست پیگیری و اقدام مجدانه است. 

وی ادامه داد: پدیده خشکسالی و فرونشست، پدیده‌ای است که با مدیریت صحیح و راهبردی منابع آب و استفاده موثر از ابزار کارآمد می‌توان آن را مدیریت و کنترل کرد و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل کاهش داد ولی اگر به موضوع رشد منفی جمعیت توجه نشود، بی‌گمان شاهد بحران‌های غیر قابل جبران خواهیم بود.

جان‌نثاری عنوان کرد: به دنبال آسیب ناشی از کاهش مخاطره‌آمیز جمعیت جوان، بی‌تردید شاهد پدیده‌های تلخ خواهیم شد که دامن‌گیر چندین نسل می‌شود و می‌تواند خسارات غیر قابل جبرانی به زیرساخت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی تمدنی وارد سازد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، با تأکید بر اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: در کنار اولویت‌های استان مبنی بر خشکسالی و فرونشست زمین باید یکی از اولویت‌های استان توجه راهبردی به سیاست دولت در خصوص ارائه مشوق‌های کارآمد به کانون خانواده‌ها برای افزایش میل به فرزندآوری و ایجاد انگیزه و علاقه در میان جوانان در موضوع ازدواج آسان باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حمایت دولت از زیرساخت‌های راهبردی جمعیت از جمله پذیرش افراد مجرد در طرح مسکن ملی و اتخاذ تدابیر دیگر می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش شاخص امید اجتماعی و اعتماد جمعی ایفا کند.

جان‌نثاری تأکید کرد: مسؤولان ذی‌ربط استانی و ملی با اشراف بر موضوع پیری جمعیت و بحران‌های ناشی از خشکسالی و فرونشست زمین و اهمیت اکید هر دو موضوع، موارد را به صورت متعهدانه، تخصصی و به نحو مجدانه و مستقل پیگیری و در راستای برون رفت از مسائل پیرامون آن اقدام به اتخاذ تمهیدات شایسته در ابعاد استانی، ملی و فراملی می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: فرونشست جان نثاری معاون سیاسی استاندار اصفهان امنیتی و اجتماعی خشکسالی و فرونشست فرونشست زمین جان نثاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم