Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین مدرس خیابانی در نشست تنظیم بازار سیستان و بلوچستان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و با شرکت ویدئو کنفرانسی فرمانداران سراسر استان برگزار شد گفت: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار استان در وهله اول تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و دوم کنترل و نظارت بر قیمت های عرضه این کالاها به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: انتظار ما از مردم متدین و روزه دار سیستان و بلوچستان نیز این است که در ایام ماه مبارک رمضان تخلفات احتمالی را به مراجع ذیربط گزارش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه از سوی فرمانداران و اعلام نیاز به برخی از کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر گفت: فرمانداری‌ها اقلام موردنیاز را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام تا بر اساس نیاز اعلام شده این اقلام تامین شود.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان قیمت ۱۰ کالای اساسی از قبیل روغن، برنج، شکر، گوشت، مرغ و گوشت را به شهرستانها اعلام تا فرمانداران با کمک مردم و مراجع نظارتی قیمت‌ها را رصد کنند و به موارد تخلف احتمالی رسیدگی شود.

مدرس خیابانی در خصوص تأمین گوشت مورد نیاز مردم نیز تصریح کرد: با توجه به واردات دام با ارز دولتی، استان بایستی منبع تأمین گوشت کشور باشد و این کالا بجای خرید و حمل از برزیل از کشورهای همجوار و کشورهای آسیای میانه تامین شود.

او بر  روغن به اندازه کافی در بازار بویژه در واحدهای خرده فروشی وجود دارد، بر حمل به موقع روغن مصرفی مردم تاکید کرد و گفت: در حمل و نقل سایر کالاهای اساسی نیز باید تسهیل و روانسازی لازم انجام شود تا با توجه به نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان بازار دچار التهاب نشود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه این استان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در کشور است به منظور جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها، فرمانداران هر یک از شهرستان‌ها غرفه‌های ویژه عرضه خرما آماده کنند تا با ارتباط و تعامل با سردخانه داران، خرما به صورت مستقیم و با واسطه کمتری به مردم عرضه شود.

در این جلسه مقرر شد؛ قیمت مصوب خرما توسط سازمان جهاد کشاورزی جهت اطلاع رسانی عمومی به رسانه‌ها اعلام شود. همچنین در این نشست اقلام اساسی اعلامی از سوی فرمانداران توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین و در اولین فرصت ممکن به هر یک از شهرستان‌ها حمل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان تنطیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است