Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق تأکید کرد که طرح چارچوب هماهنگی، تنها راهکار برای خروج از بن‌بست سیاسی در عراق است.

به گزارش مشرق، «آرام جباری» از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز پنجشنبه تأکید کرد که طرح کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) فرصت مهمی برای خروج از وضعیت بن‌بست سیاسی عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری به پایگاه خبری المعلومه گفت که همه گروههای سیاسی باید طرح چارچوب هماهنگی را بپذیرند؛ زیرا در شرایط کنونی، «تشکیل دولت حداکثری، محال شده است و نمی‌توان آن را به پیش برد».

بیشتر بخوانید: دیدار هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان با سران هیئت هماهنگی عراق

وی از حزب دموکراتیک کردستان خواست که برای همگرایی گروههای کُردها، دوباره وارد مسیر همگرایی شود؛ زیرا سیاست «به دست گرفتن همه منصبها»، راه به جایی نخواهد برد.

این عضو اتحادیه میهنی در پایان تأکید کرد که طرح چارچوب هماهنگی، تنها راهکار برای خروج از بن‌بست سیاسی در عراق است.

چارچوب هماهنگی شیعیان روز گذشته بر تداوم گفت‌وگوها و رایزنی‌ها با سایر احزاب و جریان‌های سیاسی عراق برای خروج از بن‌بست تاکید کرد.

«علی الفتلاوی» یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: چارچوب هماهنگی از چند روز گذشته تاکنون، مشغول گفت‌وگو و رایزنی با تمام احزاب و جریان‌های سیاسی عراق است. رهبران چارچوب در تلاش هستند تا هر چه زودتر به بن‌بست سیاسی ایجادشده خاتمه دهند تا دولت جدید عراق تشکیل شود.

الفتلاوی افزود: چارچوب هماهنگی شیعیان تلاش و جدیت خود را به همه طرف‌های سیاسی عراق نشان داده و در این بین، با استقبال برخی گروه‌ها از گفت‌وگوها فضای مثبتی حاکم به وجود آمده است. به همین خاطر ما امیدواریم که طبق ابتکار بیت‌شیعی، تا چند روز آینده شاهد حل بحران باشیم.

این در حالی است که حدوداً یک هفته قبل، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر اعلام کرده بود که به گروه‌های سیاسی شیعی چهل روز فرصت می‌دهد تا بدون همراهی اعضای این جریان، دولت اکثریت ملی را تشکیل دهند.

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده اما برای تشکیل دولت این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت اتحادیه میهنی کردستان عراق شیعیان مقتدی صدر حزب دموکرات کردستان عراق اتحادیه میهنی هادی العامری شیعیان عراق ائتلاف الفتح خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت چارچوب هماهنگی هماهنگی شیعیان اتحادیه میهنی برای خروج بن بست سیاسی سیاسی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند

مهدی رمضانی صبح امروز در مراسم زنگ سپاس معلم و گرامیداشت روز معلم در مدرسه شهیده ژیلا مقبل سنندج با تبریک روز معلم، اظهار کرد: معلمان ماننده شهیده مقبل و ۵۶۴ زن شهیده کردستان با ایثار و از خودگذشتگی ما را به این نقطه از آرامش و امنیت و دانش و علم رسانده‌اند.

وی افزود: معلمی رسالت و تکلیف آمیخته با عشق انگیزه و محبت است، اما شغل یک معنای بسیار سطحی و قشری دارد که در برابر یک انجام وظیفه پاداشی می‌گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: معلمان ما همانگونه که به امر آموزش و دانشمندکردن دانش‌آموزان تلاش می‌کنند باید به فهم و آموزش سیاسی هم مبادرت کنند.

رمضانی یادآوری کرد: امنیت امروز ما به یمن معلمان ایثارگرپرور و شهیدپرور مانند شهیده ژیلا مقبل است که جان خود را در راه پرورش دانش‌آموزان دادند.

ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن قدردانی اززحمات و تلاش‌های جامعه فرهنگی به ویژه معلمان گفت: همزمان با هفته پاسداشت مقام معلم برنامه‌های متنوعی درسطح استان اجرا وازمعلمان نمونه و تلاشگر تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد