Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:41:10 GMT

جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۵۶۵۸

جشنواره موسیقی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ذبیح الله کاظمی در آئین رونمایی از فراخوان پنجمین جشنواره ملی و هشتمین همایش بین المللی شمس و مولانا، شمس و مولانا را اسطوره‌های عرفانی و ادبی جهان دانست و اظهار کرد: اگر مولوی و شمس آموزه‌های دینی و عرفانی خود را در قالب شعر و تقریرات نمی‌گفتند جهانی نمی‌شدند.، مولانا و شمس خداشناس و دانشوران هنرمندی هستند که امروز بشریت به آموزه‌های آنها نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آرامگاه شمس تبریزی در خوی را ظرفیت غنی فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای معرفی فرهنگ عمیق و پر محتوای ایران اسلامی از رهگذر شمس و مولانا باید بیشتر تلاش کنیم و همه توانمان را برای ارتقای فرهنگ و هنر به کار بندیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز در این مراسم با اشاره به ابتکار یونسکو در ثبت هشتصدمین سالگرد دیدار شمس و مولانا گفت: در سال جاری و سال آینده محور برنامه‌های بزرگداشت شمس و مولانا در سراسر دنیا و به تبع آن شهرستان خوی سالگرد دیدار شمس و مولانا با عنوان «دیدار دو دریا» خواهد بود که در این راستا تمامی برنامه‌های تدوین شده در خوی با هماهنگی کمیسیون ملی یونسکو ایران خواهد بود.

وی طرح «خط عرفان» با هدف پیوند فرهنگی میان هنرمندان، پژوهشگران و شمس پژوهان شهرهای بلخ، نیشابور، تبریز، خوی و قونیه را با همراهی شهرهای شیراز و اصفهان را از مهم‌ترین برنامه‌های همایش و جشنواره سال جاری دانست و گفت: در برنامه‌های همایش بین المللی که ۷ و ۸ مهر و جشنواره ملی موسیقی که ۷ تا ۹ آبان در شهرستان خوی برگزار می‌شود هنرمندان، پژوهشگران و اساتید شهرهای یاد شده نقش فعالی خواهند داشت.

این مراسم در محوطه ساختمان قدیمی شهرداری خوی برگزار شد و با رونمایی از اعلان‌های این جشنواره ملی و همایش بین المللی فراخوان هشتمین همایش بین المللی و پنجمین جشنواره ملی شمس و مولانا نیز منتشر شد.

همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا همه ساله در شهرستان خوی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری خوی و کمیسیون ملی یونسکو ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، دانشگاه‌های تبریز، ارومیه، اصفهان، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی به مناسبت ۷ و ۸ مهرماه روزهای بزرگداشت شمس و مولانا در شهرستان خوی که آرامگاه شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی عارف بزرگ قرن هفتم هجری در آن قرار دارد برگزار می‌شود.

کد خبر 5461741

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خوی کنسرت موسیقی شمس تبریزی بوشهر ویروس کرونا ماه رمضان 1401 کرمانشاه ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد آمار کرونا بازگشایی مدارس گرگان مسافران نوروزی سانحه تصادف همایش بین المللی شمس و مولانا جشنواره ملی شهرستان خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد