Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در حاکمیت امام زمان(عج) اصالت با قرآن است و روش حکومت ایشان نیز روش قرآن است، گفت: در زمان امام عصر(عج) ارزش‌های معنوی بر پایه قرآن است و مبارزه با حکومت‌های باطل در صدر برنامه‌های امام عصر(عج) قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد با بیان اینکه برنامه‌ها و دستورات قرآن شایسته‌ترین برنامه برای زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و در همه ساحت‌ها و عرصه‌ها است، اظهار کرد: اسلام برای تمام دوره‌های مختلف زندگی انسان برنامه و دستورالعمل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه رسول گرامی اسلام(ص) از مهجوریت قرآن شکوه می‌کند که قوم من به قرآن عمل نکردند، گفت: اسلامی و قرآنی که این‌چنین احکام و مقرراتی دارد که از قبل از تولد انسان تا زمانی که دفن می‌شود و حتی بعد از دفن، برنامه دارد، مهجور مانده است.

شاهرخی با بیان اینکه به قرآن عمل نمی‌شود، افزود: شکوه پیامبر اسلام(ص) از امت اسلامی به زمان حاضر هم مربوط می‌شود چراکه در زمان حاضر نیز جمعی از امت اسلامی به قرآن عمل نمی‌کنند در حالی‌که ملاصدرا، امام راحل، (ره) علامه طباطبایی، جوادی‌آملی و دیگر علمای بزرگ مسلمانان که در معارف اسلامی مشهور و صاحب‌نظر هستند و قرن‌ها نام ایشان بر سر زبان‌ها بوده، بر ضرورت عمل به قرآن تأکید داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه قرآن جایگاه والایی دارد و آنهایی هم که در علوم اسلامی قلم‌فرسایی، تدریس و تألیف کرده‌اند بر لزوم عمل به قرآن تأکید می‌کنند، افزود: امام راحل(ره) به حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفارش می‌کنند که قرآن را در همه رشته‌ها مقصد اعلای خود قرار دهید تا مبادا در آخر عمر بر ایام جوانی تأسف بخورید که چرا در این ایام در تلاوت قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن و در عمل در قرآن کوتاهی انجام شده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه قرائت نکردن قرآن، محور قرار ندادن، تدبر نکردن، تعلیم و تعلم نکردن در قرآن باعث شکوه و شکایت رسول گرامی اسلام(ص) از ما می‌شود، گفت: امام علی(ع) در خطبه ۱۳۸ نهج‌البلاغه تأکید دارند روزی خواهد آمد که هدایت بر هواپرستی غالب شده و دستورات قرآن حاکم می‌شود و این آینده به زودی خواهد آمد و حاکمان را به خاطر سوء حاکمیت‌شان مواخذه می‌کنند و آن زمان ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه در زمان امام عصر(عج) هم بحث احیای کتاب و سنت و بسط عدالت است، ادامه داد: ارزش‌های فراموش شده قرآن و سنت را احیا می‌کنند، مردم از نظر مادی و معنوی در مسیر رشد و کمال قرار می‌گیرند و ارزش‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی در زمان امام زمان(عج) بر پایه کتاب و سنت زنده می‌شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه حاکمیت امام زمان(عج) قرآن و سنت و روش حکومتی ایشان نیز روش قرآن و سیره پیامبر است، خاطرنشان کرد: در حکومت امام عصر(عج) اصالت با قرآن و سنت بوده و پایه امور ایشان بر پایه قرآن و سنت نبوی بوده و به کسی اجازه تخطی نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه مبارزه با دولت‌های باطل در صدر برنامه‌های امام عصر(عج) است و امام محمدباقر(ع) فرمودند که هنگامی امام عصر(عج) قیام کند هر دولت باطلی را از بین می‌برد، گفت: در بیانی از امام رضا(ع) آمده است که منجی عالم بشریت در زمان ظهور عدالت را در میان مردم می‌گذارد و هیچ انسانی به دیگری ستم نخواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه روش مدیریتی امام عصر(عج) این است که برای اداره جهان، استانداران و وزیرانی را به کار می‌گیرد که اندیشه‌ای غیر از رضایت خداوند و مصالح اسلام در نظر ندارند، اظهار کرد: روش اقتصادی امام عصر(عج) بر اساس کتاب خدا این است که فقر را از بین می‌برد، در دورانش خرابی روی زمین باقی نمی‌ماند، قرض‌ها و دیون همه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حکومت امام عصر(عج) سه محور اصالت به کتاب و سنت، اداره جامعه بر اساس روشی که در قرآن آمده و سیره حضرت پیامبر(ص) و برپایی عدالت در امور مختلف خواهد بود، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم قرآن ترویج و گسترش پیدا کند باید حساسیت لازم را در اجرای احکام الهی بر اساس قرآن و سنت داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تفسیر قرآن علامه طباطبایی پیامبر اسلام ماه مبارک رمضان امام رضا امام زمان عج امام عصر عج قرآن و سنت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان