Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه با سازنده توصیف کردن مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی، گفت: ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار، مصمم است و طرف آمریکایی باید به جای زیاده‌خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع‌بینانه رفتار کند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه صربستان موضوعات مورد اهتمام مشترک دوجانبه، منطقه و جهان از جمله روند بحران اوکراین و مذاکرات وین را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک برگزاری انتخابات موفقیت آمیز پارلمان و ریاست جمهوری در صربستان، انتخاب مجدد الکساندر ووچیچ را به دولت و ملت صربستان تبریک گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و صربستان تحولات مثبت و سازنده‌ای را پشت سر گذاشته است و امیدوار هستیم که با برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور زمینه ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات فراهم آید.

وزیر امور خارجه حضور دانشجویان ایرانی در صربستان را گامی مهم در راستای توسعه همکاری‌های علمی آموزشی دو کشور خواند و ادامه داد: توجه بیشتر به موضوع گردشگری میان دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود حائز اهمیت است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحریکات ناتو و وجود جنگ در اوکراین، مسیر دیپلماتیک و گفت‌وگو و جلوگیری از تداوم و گسترش جنگ را راه حل واقعی برای حل و فصل این موضوع دانست و مخالفت خود را با جنگ و اعمال تحریم‌های یک جانبه ابراز کرد.

وی در خصوص مذاکرات وین، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است. طرف آمریکایی باید به جای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

وزیر امور خارجه مواضع چین، روسیه و سه کشور اروپایی را در مسیر رسیدن به توافق سازنده خواند و افزود: نقش اتحادیه اروپا به ویژه تلاش‌های جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مو را مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا فعال است.

نیکلا ساکوویچ، وزیر امور خارجه صربستان نیز با تشکر از تبریک صمیمانه بابت پیروزی رئیس جمهور کشورش در انتخابات این کشور، همچنین تبریک ماه مبارک رمضان و نوروز به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشتادمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را گرامی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه همه جانبه و ارتقای مناسبات دو کشور از جمله در زمینه کشاورزی و افزایش همکاری در ارائه تسهیلات برای دانشجویان ایرانی حداکثر تلاش از سوی دولت صربستان به عمل خواهد آمد.

وزیر امور خارجه صربستان ضمن سوال از نتایج مذاکرات وین، ابراز امیدواری کرد: مذاکرات وین هر چه سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسد.

نیکلا ساکوویچ با تشریح موضع کشورش در خصوص کوزوو و همچنین بحران اوکراین، بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین و استفاده از مسیر دیپلماتیک برای حفظ و گسترش صلح در منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 566775

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیاست حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه صربستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر امور خارجه مذاکرات وین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟