Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از روز یکم تا سیزدهم فروردین امسال به صورت میانگین ۱۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۸۳.۴ میلیون لیتر بنزین)  رشد ۲۹.۳ درصدی داشته است.

تصویر یک بنر در یکی از جایگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان، در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد، این جایگاه طی ایام نوروز برای گردشگران خارجی سوخت رایگان توزیع کرده که واکنش‌های متفاوتی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آقای امیرمحمد پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی پیش تر گفته بود، این ستاد در نقاط آسیب‌زای قاچاق که بیشتر مربوط به برخی استان‌های مرزی می‌شود، بخشی از مقررات نحوه سوختگیری را اجرا می‌کند که طرح کدینگ کارت‌های سوخت استان سیستان و بلوچستان، یکی از این طرح‌هاست.

طبق طرح کدینگ، کارت‌های مهاجر قابلیت سوختگیری در جایگاه‌های سوخت را ندارند و غیرفعال هستند و فقط کارت‌های بومی، امکان استفاده دارند.

آقای رضا نواز سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی در این خصوص گفت: صحت این بنر در جایگاه سوخت مورد نظر تایید می‌شود که مورد انتقاد جایگاهداران سوخت قرار گرفته؛ چرا که جایگاهداران در حال اخذ نرخ حق العمل جدیدشان از دولت هستند. جایگاهداران وضعیت مالی خود را بد می‌دانند و این خبر آن‌ها را ناراحت کرده و منجر به اعتراضشان نسبت به مالک این جایگاه شده است.

به گفته او، ۴۵۴ جایگاه سوخت کشور ورشکسته هستند و هزار و ۹۵۰ جایگاه نیز به مرحله زیاندهی رسیده اند؛ این در حالی است که طبق آمار وزارت نفت،  حدود ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه بنزین و نفتِ گاز (گازوئیل) در سراسر کشور وجود دارد و یعنی، حدود نیمی از جایگاه‌های سوخت کشور ورشکسته یا زیانده هستند.

آقای علی اصغر عباسی مدیر عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم گفت: در قانون محدودیتی برای توزیع رایگان سوخت از سوی جایگاهداران وجود ندارد؛ چرا که سوخت را از دولت خریداری و توزیع می‌کنند. این جایگاه سوخت نیز سوخت را از دولت خریداری کرده و با نرخ ۳ هزار تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای گازوئیل؛ یعنی آزاد به گردشگران تحویل داده است.

او می‌گوید: محدودیت قانونی برای این اقدام وجود نداشته؛ اما کار خوبی نبوده که از بومیان هزینه دریافت و به گردشگران سوخت رایگان داده شود. جزئیات بیشتر این مسئله از سوی مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی استان در حال پیگیری است و اطلاعات بیشتر را به محض دریافت، ارائه می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه بنزین جایگاه سوخت سوخت رایگان فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه‌ درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود  برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی  و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی