Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@16:14:01 GMT

کاهش استرس با چند راهکار ساده

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۳۷۲

کارشناسان معتقدند استرس طولانی مدت برای سلامتی خطرناک است. ناطقان: استرس و اضطراب می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های گوارشی شوند، خطر ابتلا به عفونت را افزایش داده و عملکرد سیستم‌های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهند. با این حال، راه‌هایی برای کاهش اثر آن بر بدن وجود دارد.

۱- کنترل کار مغز و انجام تمرینات تنفسی: مغز در طول روز به استراحت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز حداقل برای مدت کوتاهی از مانیتور‌ها و صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود فاصله بگیرید. علاوه بر این، یک تمرین تنفسی می‌تواند به استراحت مغز کمک کند. برای انجام آن، باید دم انجام داده، تا چهار بشمارید، سپس بازدم کنید و تا شش یا هشت بشمارید.

۲- اولویت بندی بر اساس روش تقسا: این گزینه برای افرادی که کار استرس زا دارند مناسب است. تقسا مخفف عبارات تعیین اولویت، قبول واقعیت، ساده سازی، استراحت است. لازم است در اولین ساعت کار، فهرستی از کار‌های روزانه به ترتیب اولویت‌ها تشکیل دهید، سپس این واقعیت را بپذیرید که مطلقاً همه کار‌ها را نمی‌توان انجام داد، پس از آن، هر کاری را برای خود ساده‌تر کنید و در پایان به مغز خود استراحت دهید.

۳- لیست کار‌های خود را به سه قسمت تقسیم کنید: شما باید کامل‌ترین لیست کار‌ها را تهیه کنید و سپس آن را سه بار کاهش دهید. برای انجام این کار، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به درستی کار‌های خود را اولویت بندی کنید.

۴- به سلامتی توجه کنید: اگر استرس زیادی در زندگی وجود داشته باشد، به تدریج فرد می‌تواند چیز‌های مفیدی مانند خواب خوب، فعالیت بدنی و ارتباط با دوستان را کنار بگذارد. اولویت اصلی در زندگی باید استراحت، غذای با کیفیت، حرکت و نور خورشید باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش استرس ، راهکار ساده ، سلامتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش استرس راهکار ساده سلامتی کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم های استقلال ملاثانی و سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برگزار خواهد شد و این موضوع به چالشی جدی برای تیم سپاهان تبدیل خواهد شد.

با توجه به هفته های حساس پایانی لیگ برتر، فشردگی مسابقات و مصدومیت های پرشماری که در هفته های پایانی گریبان بازیکنان را می‌گیرد بازی جام حذفی مقابل تیم لیگ یکی که با انگیزه های زیادی وارد می‌شوند و جنگنده ظاهر خواهند شد ریسک بزرگی برای سپاهانی خواهد بود که ستاره‌های مصدوم زیادی روی دست این تیم باقی مانده است!

سپاهان در حال حاضر با توجه به مصدومیت دانشگر دو مدافع میانی دارد که اگر آنها دچار آسیب دیدگی شوند کار سختی برای بازی با پرسپولیس خواهد داشت، پیام نیازمند برای حضور درون دروازه مقابل پرسپولیس نیاز دارد تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد و بازگشت او به میادین با حضور در این مسابقه همراه با ریسک خواهد بود!

شهریار مغانلو و رضا اسدی دو بازیکن بدون جانشین سپاهان هستند که حضور آنها در این مسابقه می‌تواند آینده این تیم را به خطر بیندازد و بازی مهم با پرسپولیس را تبدیل به یک چالش بزرگ کند.

باید دید ژوزه مورایس سرمربی سپاهان در این مسابقه از ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد یا از بازیکنان آکادمی و نفراتی که کمتر به میدان رفته‌اند در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد.

سپاهان 4 روز بعد از برگزاری بازی با ملاثانی که به میزبانی مسجدسلیمان برگزار می‌شود باید در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به میدان برود.

دیگر خبرها

  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!