Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@23:27:59 GMT

از حادثه در حرم رضوی تا برخورد با روزه‌خواران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۳۷۶

از حادثه در حرم رضوی تا برخورد با روزه‌خواران

در هفته‌ای که سپری شد، حمله به ۳ روحانی در حرم امام رضا (ع)، درخواست دادستان کل کشور برای برخورد با روزه‌خواران در ملا عام و قرار گرفتن نام بازیکن سابق پرسپولیس در لیست متهمان یک شبکه کلاهبرداری مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی بودند.

به گزارش ایران اکونومیست، مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت را مرور می‌کنیم:

۳ طلبه در حرم مطهر رضوی مورد حمله قرار گرفتند

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) توسط فردی که هویت آن در دست بررسی است، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که یک نفر از روحانیون بـه علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست داد و ۲ نفر دیگر به بیمارستان منتقـل شـدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضارب این سه روحانی به همراه همدستانش، در لحظه اولیه دستگیر شده و موضوع در حال بررسی است و نتایج بررسی و جزئیات حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.

دادستان خراسان رضوی در خصوص جزییات این حادثه با بیان این‌که ضارب فردی با تبعه خارجی است گفت: پرونده این حادثه در دادسرای خراسان رضوی تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است و بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است.

دادستان کل کشور نیز در این رابطه به دادستان مشهد دستور داد ضمن برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حمله وحشیانه، شناسایی دست های پشت پرده آن در دستور کار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گیرد.

چهارشنبه ۱۷ فروردین، پیکر حجت‌الاسلام محمد اصلانی، شهید حادثه حرم مطهر رضوی، با حضور اقشار محتلف مردم و مسئولان محلی و برخی مسئولان استانی در زادگاهش شهر سده از توابع شهرستان خواف تشییع شد.

دادستان کل کشور برخورد با روزه‌خواری در ملاء‌ عام را خواستار شد

دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان تاکید کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام و برخورد با حرمت شکنان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نامه‌ای خطاب به سردار اشتری گفت: از طریق رسانه‌های عمومی حرمت روزه‌خواری در ملأ عام و انظار عمومی مورد تاکید قرار گیرد و کسانی که به هر دلیل روزه نیستند باید از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند و در صورت ارتکاب تحت عنوان اقدام به جرم مشهود با آنان برخورد قانونی لازم صورت گیرد و از آنجا که اتومبیل حریم خصوص تلقی نمی‌شود تظاهر به روزه‌خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود.

بازیکن سابق پرسپولیس در میان متهمان یک پرونده کلاهبرداری

به منظور ضرورت تسریع در دستگیری متهمین یک پرونده کثیرالشاکی با موضوع تشکیل شبکه چند نفری کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور تصاویر شش متهم پرونده با دستور قضایی جهت شناسایی و اعلام شکایت منتشر شد که در میان این تصاویر، تصویر عادل کلاه‌کج بازیکن سابق پرسپولیس نیز دیده می‌شود.

در دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز آمده است: از هموطنان درخواست می‌شود درصورت شناسایی یا داشتن اطلاعاتی از متهمان این پرونده به نام‌های مصطفی قلندری فرزند علی اصغر، آیناز قلندری فرزند مصطفی، آنا قلندری فرزند مصطفی، سولماز قلندری فرزند مصطفی، عادل کلاه کج فرزند محمد رضا و عبدالله کلاه کج فرزند محمدرضا به دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز و شعبه دوم بازپرسی دادسرای مذکور مراجعه کنند.

رئیس قوه قضائیه: شعار سال فقط در گوشه کاغذ نوشته نشود

رئیس قوه قضائیه در نشست این هفته شورای عالی قوه قضاییه، «برداشتن گام‌های بلندتر برای تحقق عدالت اجتماعی» را یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی عدلیه در سال ۱۴۰۱ دانست و در این زمینه به تاکیدات و تذکرات رهبر انقلاب اسلامی و الزامات گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی را مبتنی بر اقامه‌ی عدل دانست.

«تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان» یکی از اولویت‌های ۱۵ گانه دستگاه قضایی در سال جاری است که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه پیشین شورای عالی قوه قضاییه به تشریح و تببین این مقوله پرداخته بود؛ در جلسه این هفته شورای عالی قوه قضائیه نیز رئیس عدلیه مجدداً به مسئولان و بخش‌های مختلف دستگاه قضایی یادآور شد که برای تحقق، عملیاتی شدن و عینیت یافتن هر چه بیشتر شعار سال، کوشش و مساعی مجدانه و پیگیرانه‌ای صرف کنند.

رئیس قوه قضاییه در همین زمینه تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که شعار سال فقط در گوشه کاغذ نوشته شود بلکه باید برای پیاده‌سازی آن جهد و تلاش کرد و دستگاه قضایی در تحقق این مهم، به همه بخش‌های کشور و دو قوه دیگر مساعدت خواهد کرد.

دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد

دادستان کل کشور در خصوص کیفیت خودروهای کشور و نیز تصادفات جاده‌ای گفت: در این خصوص در اواخر سال گذشته جلسه‌ای با وزیر محترم صمت داشته و مطالب و تذکرات خود را مطرح و بر نکات مورد نظر خود در افزایش کیفیت خودروها تاکید داشتیم. بر اساس وظیفه دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه به این موضوع توجه داشته و از باب نظارت بر این مسئله اقدامات خود را دنبال خواهیم کرد. امیدواریم در سال جدید این معضل جدی توسط مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی برطرف شود.

وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که مانع ارتقاء وضعیت خودروسازی کشور می‌شود گفت: ان شاءالله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گام‌های موثری بردارند.

دادستان کل کشور ادامه داد: متاسفانه در گذشته شاهد کم کاری هایی در این زمینه بوده ایم که ان شاءالله با قول هایی که دولت محترم در این خصوص داده است شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

واکنش غریب آبادی به اظهارات درباره اعمال خشونت علیه برخی بازیگران زن

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات در خصوص اعمال خشونت علیه برخی بازیگران زن در عرصه سینما گفت: عرصه هنر، از آنجا که جزئی مهم از فرهنگ است، باید به دور از هرگونه آسیب باشد و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، باید به مسوولیت سنگین خود در قبال جامعه واقف باشند.

وی افزود: از زنان باید بدلیل اینکه بیشتر در معرض آسیب پذیری قرار دارند، در عرصه هنر و بویژه سینما حمایت و محافظت شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: گزیده اخبار حقوقی و قضایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دادستان کل کشور روزه خواری دستگاه قضایی شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برخورد جدی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی است و می‌توان با اقداماتی همچون برخورد قاطع با سرکرده باندها و شبکه‌های گسترش جرایم به آن نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان انتظامی استان صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس کل دادگستری قزوین گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه انتظامی استان ارائه دادند.

وی با اشاره به موضوعات مهم استان در حوزه انتظامی اظهار کرد: تمام دستاوردها و اقدامات خوبی که در استان اتفاق افتاده، جز با همکاری و تشریک مساعی دستگاه‌های متولی به‌ویژه دستگاه قضائی به دست نیامده است.

در ادامه حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از حضور فرمانده و مسئولان انتظامی استان از تلاش‌ها و زحمات کارکنان انتظامی تقدیر کرد و افزود: هر اقدامی که برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه برداشته شود مورد حمایت دستگاه قضائی خواهد بود.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین امنیت در جامعه تحت عنوان حقوق عامه اضافه کرد: آرامش اجتماعی یک دستاورد مهم و با اهمیت در جامعه است که باید برای دستیابی به سطوح مطلوب آن در جامعه تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: به حداقل رساندن آمار جرایم در کنار برخورد جدی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضائی است و می‌توان با اقداماتی همچون برخورد قاطع با سرکرده باندها و شبکه‌های گسترش جرایم در کشور به آن نزدیک شد.

مصطفوی‌نیا تاکید کرد: بالا بردن هزینه جرایم برای خلاف‌کاران از طریق محکومیت‌های قضائی سنگین در کنار محدودیت‌هایی که در ارائه خدماتی همچون مرخصی یا عفو به سارقان سابقه‌دار یا حرفه‌ای در قانون پیش‌بینی شده، از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در دستیابی به سطوح بالاتر از آرامش اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در بروز جرایم گفت: هریک از حوزه‌های انتظامی می‌توانند با بررسی علمی و تخصصی ضمن شناسایی تهدیدات موجود به ویژه در بخش اماکن و تأسیسات نسبت به ابلاغ آن به دستگاه‌های مربوطه و مسئول‌سازی آن‌ها در امر پیشگیری اقدام کنند.

کد خبر 751402

دیگر خبرها

  • تشکر از دادستان محترم و یک پرسش!
  • لزوم قاعده مند نمودن توقیف و تعیین تکلیف خودروها برای جلوگیری از رسوب در پارکینکها و تضییع حقوق افراد
  • مدیران شهری استان البرز مراقب ترک‌فعل‌ها باشند
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر