Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:34:26 GMT

۸۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در استان همدان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۵۴۴

۸۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی در استان همدان پلمب شد

«لیدا رفعتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها شامل ۱۷ نانوایی، ۱۶ رستوران و مابقی واحدهای صنفی شامل تالارهای پذیرایی، مراکز ورزشی، هتل ها و مراکز اقامتی و کارگاه ها و صنایع کوچک است

وی اضافه کرد: همچنین ۹۰۴ واحد صنفی به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل نانوایی، رستوران، تالار پذیرایی، مراکز تفریحی آبی، فروشگاه های زنجیره ای و صنایع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: چهار هزار و ۹۳۷ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شد که براساس نتایج حاصله از بازرسی های انجام شده ۸۳ درصد واحدهای صنفی بهداشت فردی را رعایت کردند.

رفعتی گفت: بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به فرودگاه، دانشگاه، استخرهای شنا و مراکز تفریحی، استادیوم و سالن های سینما و تئاتر با ۱۰۰ درصد و  کمترین میزان نیز مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک با ۷۴ درصد است.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می کنند که این آمار در کارگاه ها و صنایع کوچک ۶۲ درصد و رستوران ها ۶۶ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان نیز حدود ۷۳ درصد است و ۴۸ درصد مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی این پروتکل را رعایت می کنند.

رفعتی افزود: همچنین ۹۴  درصد معادل چهار هزار و ۶۱۰ واحدهای بازدید شده استان به تهویه مناسب مجهز هستند.

وی بیان کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده از چهار هزار و ۹۲۷ واحد صنفی در یک هفته گذشته متصدیان چهار هزار و ۶۱۸ واحد معادل ۹۴ درصد نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان بهداشت محیط کار ویروس کرونا استان همدان چهار هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افضلی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه صنعتی اراک گفت: وضعیت کشتارگاه به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی در حد مطلوب و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

وی بر ضرورت حل مشکلات کشتارگاه اراک با قید فوریت تأکید کرد و ادامه داد: توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی و رعایت قوانین و مقررات مرتبط با بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد.

افضلی، با اشاره به نظارت بر کشتارگاه‌های استان مرکزی در اراک افزود: نوروز امسال در راستای اجرای بازرسی‌های سرزده از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی، از این واحد بازدید و موارد شناسایی شد.

در این نشست مسؤولان و مدیران، با تأکید بر اهمیت موضوع و مشکلات سلامت و بهداشت کشتارگاه اراک، اقدامات اصلاحی صورت گرفته در راستای حل نواقص این واحد صنعتی را ارائه و برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را برای اصلاح فرآیندهای کشتارگاه صنعتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرضه گوشت سالم به بازار را بیان کردند.

کد خبر 6100365

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در بادرود
  • مهر وموم واحد‌های صنفی در خیابان قلمستان
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • راه‌اندازی هنرستان‌های مهارتی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • ۲۹ واحد صنفی آلاینده و مزاحم در ساوه پلمب شد
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد