Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدا باید از تلاش‌های اصحاب رسانه در طول سال جاری تشکر کنم، در سالی که گذشت رسانه ها همراهی خوبی با ما داشتند. ما با کمک رسانه‌ها به دنبال فرهنگ سازی هستیم تا بتوانیم جامعه را آگاه ساخته و امنیت را به آنها هدیه دهیم. 

وی ادامه داد: همه ورزش‌ها قابل احترام بوده و دارای ارزش هستند،‌ نهایت ورزش و اوج آن کسب مدال المپیک است که ارزش زیادی دارد اما نجات جان یک انسان و تلاش مجدانه برای حیات دوباره به افرادی که نیازمند کمک هستند به مراتب بالاتر از هر فعالیتی است که ناجیان ما به آن جایگاه دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: در همین راستا با همکاری و هماهنگی های صورت گرفته معلمان ورزش را آموزش دادیم تا به ۱۴ میلیون دانش آموز یاد بدهند چگونه غرق نشوند و این کار بزرگی بود. 

حیدری تاکید کرد: متاسفانه در برخی از مواقع شاهد غرق شدن‌های زنجیره‌ای هستیم،‌ به عنوان مثال یک فرد غرق می شود و افراد دیگر برای کمک می‌روند اما چون تجربه نداشته و یا استرس بالایی دارند خودشان هم گرفتار می‌شوند و این زنجیره ادامه دار است. در بین عشایر هم همین مشکل را داریم،‌ به دلیل سبک زندگی و اتفاقاتی که ممکن است رخ بدهد یک دام در آب می افتد و افراد برای حفظ آن خودشان را به آب می زنند. همین مساله غریق های زنجیره را به همراه دارد و شاهد هستیم اتفاقات ناگوار به چه سادگی روی می دهد.


وی ادامه داد: خوشبختانه با آمدن سیدحمید سجادی به وزارت ورزش و نگاه حمایتی او برخی از مشکلات ما هم حل شد. چند سال بود ناجیان درگیر مسایل مختلفی بودند که با دستور وزیر ورزش و جوانان از صندوق خیرین برای حل این مشکلات کمک گرفته شد که جا دارد از وی تشکر کنم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی به مشکل ناجیان مازندرانی هم اشاره کرد و گفت: حقوق معوقه ناجیان مازندران امروز یکی از دغدغه های ماست، باید استانداری تامین مالی شود تا این پرداختی ها انجام شود و اگر این کار محقق نشود در سال آینده دچار مشکل می شویم. ناجیان غریق واقعا مظلوم هستند و الان ۲ ماه حقوق معوقه آنها پرداخت نشده است. ۵۴۰ ناجی در مازندران داریم که در مجموع ۳ میلیارد تومان طلب دارند و تا زمانی که از سوی وزارت کشور تامین منابع مالی نشود و در اختیار استانداری ها قرار نگیرد این بدهی باقی می ماند. آنها ماهی ۲/۵ میلیون تومان دریافت می کنند و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به عنوان ناجی در خدمت مردم هستند.

وی گفت: برای نجات یک غریق نهایت زمانی که داریم ۵ دقیقه می باشد که طبیعی است این عملیات باید کمتر از این‌ها انجام شود. ناجی در زمان احیای یک غریق فشار بسیاری را تحمل می کند چرا که جان یک انسان به سرعت عمل او، زمان غرق و عواملی از این دست بستگی دارد و از سویی دیگر واکنش خانواده غریق هم مزید بر علت خواهد بود.

او به موضوع آموزش هم اشاره کرد و یادآور شد: در بحث تعلیم و تربیت، مسیر آموزش را تغییر دادیم. اطلاعات به صورت الکترونیک در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و به روز می شود. با این شیوه خرید کتاب و مشکل تهیه آن را هم نداریم و از سویی دیگر آموزش در سطح کشور هم یکسان می‌شود. 

حیدری از مسابقات قهرمانی جهان هم سخن گفت و افزود: مسابقات نجات غریق قهرمانی جهان مهرماه سال آینده به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود و تیم ملی ایران برای اولین بار در بخش مردان با ترکیب ۶ نفره و در بخش بانوان با ترکیب ٤ نفره در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. قبل از این ایران در مسابقات نماینده داشت اما این برای نخستین بار است که در قالب تیم ملی راهی این مسابقات می شویم. 

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: نقد منصفانه را می پذیرم و امیدوارم مخاطبانی که از بیرون ما را رصد می کنند به ما نمره قبولی بدهند. همراهی رسانه ها برای ما ارزشمند است و واقعا به کمک آنها نیاز داریم. همراه کردن سایر دستگاه های متولی برای ما راهگشا خواهد بود و امیدواریم هر چه زودتر این مساله محقق شود.

برچسب‌ها فدراسیون نجات غریق فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون نجات غریق فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون نجات غریق فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان فدراسیون نجات غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند

سعید پناه‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم گسترش زیرساخت‌های ورزشی در سطح همدان اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی شهرداری‌ها در امر نشاط اجتماعی گسترش ورزش با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در سطح شهر است.

وی افزود: شهروندان بیشترین حضور را در بوستان‌ها دارند و باید لوازم ورزشی، چمن مصنوعی و ابزار نوین ورزشی توسط شهرداری در آنها نصب و ایجاد شوند.

رئیس ورزش‌های همگانی شهرستان همدان با بیان اینکه شهرداری همدان باید گام‌های بلندی در این زمینه بردارد، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر چمن‌های مصنوعی خوبی در بوستان‌های همدان ایجاد شده است.

پناه‌آبادی خاطرنشان کرد: ما نیاز به اقدامات خلاقانه برای جذب شهروندان به ورزش داریم در بوستان‌های بسیاری از شهرهای کشور با رنگ‌آمیزی و نورپردازی مناسب فضاهای ورزشی خوبی ایجاد شده که شهرداری همدان باید در این زمینه الگوبرداری کند.

وی با بیان اینکه ورزش مهم‌ترین شاخصه در بحث نشاط اجتماعی است، بیان کرد: شهرداری‌ها بازوی توانمند هیئت‌های ورزش همگانی هستند و ما انتظار زیادی از شهرداری همدان در بحث گسترش ورزش داریم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان کرد: نیاز است در بلوار ارم، تپه عباس آباد، گنجنامه و بوستان‌های شهر گذر سلامت و تندرستی برای شهروندان همدان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بلوار ارم همدان بیشترین جاذبه را برای مردم همدان دارد، بیان کرد: چند هزار نفر از مردم اکثر روزهای هفته و به ویژه تعطیلات آخر هفته در بلوار ارم پیاده‌روی پیدا می‌کنند باید یک جاذبه ورزشی در این منطقه با رنگ‌آمیزی جذاب شهرداری همدان برای جذب شهروندان به ورزش ایجاد کند.

وی افزود: نورپردازی با جذابیت بالا، ایجاد گذر سلامت و تندرستی با نصب ابزارهای نوین ورزشی، ایستگاه دوچرخه‌سواری و برگزاری جشنواره‌های ورزشی می‌تواند به جذب خانواده‌های همدانی به ورزش کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان باید در تمام سطح شهر زیرساخت‌های ورزشی ارزان و در دسترس ایجاد کند، گفت: محله‌محور کردن ورزش نیز یکی از نکات مهم برای سلامتی جسمی و روحی شهروندان است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان عنوان: این آمادگی را داریم که در توسعه و رشد ورزش در تمام زمینه‌ها با شهرداری همدان همفکری و همکاری کنیم.

پناه‌آبادی با بیان اینکه هدف ما جذب بیش از ۵۰ درصد خانواده‌های همدانی به ورزش است، بیان کرد: امروز همدان در کشور یکی از استان‌های صاحب نام در ورزش‌های همگانی است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان افزود: تمام ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ما از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه همدان فعال بوده و همه روزه بانوان و آقایان ورزش می‌کنند که در کشور کم‌نظیر است.

پناه‌آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در بحث توسعه ورزش همگانی وظیفه دارند، بیان کرد: از فرماندار همدان می‌خواهیم با نوشتن یک اساسنامه از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌های مختلف در بحث ورزش همگانی جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: باید ورزش همگانی با محوریت هیئت ورزش‌های همگانی انجام شود و هر اداره و دستگاهی برای خود همایش‌های مختلف پیاده‌روی و ورزشی برگزار نکند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان همدان در پایان افزود: نگاه و دیدگاه هادی سبزواری ریاست استان در توسعه و رشد ورزش همگانی در بیش از یک دهه اخیر بسیار تأثیرگذار بوده است.

کد خبر 6092629

دیگر خبرها

  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟