Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:39:56 GMT

نسل جدید رادیودارو برای درمان انواع سرطان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۶۸۰۹

نسل جدید رادیودارو برای درمان انواع سرطان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، در سال‌های گذاشته دانشمندان صنعت هسته‌ای تلاش کردند با استفاده از رادیو ایزوتوپ‌ها، رادیوداروهایی مختلف را برای تشخیص و درمان انواع سرطان تولید کنند و در دسترس بیماران قرار دهند.

استفاده از رادیوداروها به علت تاثیرگذاری بالا و عوارض کم، به عنوان یکی از روش‌های درمان برای سرطان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساماریوم ۱۵۳، لوتسیوم ۱۷۷، فسفر ۳۲، ایتریم ۹۰، ید ۱۳۱ از جمله رادیوداروهایی هستند که از طرف دانشمندان هسته‌ای به جامعه پزشکی کشور ارائه شده است.

نسل جدید لوتسیوم ۱۷۷، دستاورد تازه دانشمندان صنعت هسته‌ای است که با نیمه عمر ۷ روز و تاثیرگذاری بالاتر نسبت به لوتسیوم ۱۷۷ بومی شده و ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ از آن رونمایی خواهد شد.

این رادیودارو با اتصال به گیرنده‌های تومور و ساطع کردن پرتو در محل تومور سرطانی باعث نابودی آن می‌شود به صورتی که با از بین بردن گردش خون در محل تومور سرطانی از شکل گیری متاستاز و یا پراکندگی سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

این رادیودارو جدید در حقیقت یک رادیو نوکلوئید جدید است که مورد توجه پزشکان هسته‌ای در درمان سرطان قرار گرفته است.

این رادیودارو خصوصیات فروپاشی بالایی از خود نشان داده و می‌تواند برای درمان انواع سرطان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

تابش بالای این رادیو دارو در سلول‌های تومور، گزینه موثری برای درمان را ارائه داده است. نسل جدید لوتسیوم ۱۷۷ دارای فوتون‌های کم انرژی است که تصویربرداری با دوربین‌های گاما را سهل‌تر کرده است.

گفتنی است دانش فنی تولید رادیوداروها به تلاش دانشمندان هسته‌ای در کشور بومی شده و در حال حاضر ایران به بیش از ۵۰ نوع رادیودارو برای درمان انواع سرطان رتبه اول منطقه را در اختیار دارد و در این زمینه به کشورهای مختلف محصولات خود را صادر می‌کند.

کد خبر 5461832 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت هسته ای فناوری هسته ای رئیس جمهور اسلامی ایران رادیو دارو مجلس شورای اسلامی صحن مجلس حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ماه مبارك رمضان مجلس هیئت دولت مذاکرات وین ماه رمضان 1401 محمد باقر قالیباف مقام معظم رهبری حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده امریکا ایران درمان انواع سرطان برای درمان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استقبال اوسمار از بانویی که با سرطان می‌جنگد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تمرین امروز پرسپولیس یک مهمان ویژه داشت. ندا نویدی‌نسب، هوادار بانوی پرسپولیسی که در حال انجام شیمی‌درمانی و مبارزه با سرطان است به همراه همسر و دو فرزندش در ورزشگاه کاظمی حاضر شد.

او پیش از شروع تمرین، صحبت گرمی با اوسمار ویرا سرمربی تیم و سایر بازیکنان داشت. اعضای تیم برای این بانوی پرسپولیسی که در دیدار قبل هم در ورزشگاه حاضر بود و تیم را حمایت کرد آرزوی سلامتی کردند.

بازی پرسپولیس و سپاهان اتفاقات عجیب و غریب و زننده زیاد داشت اما حضور این هوادار پرسپولیس در ورزشگاه و صحبت‌هایش از زیبایی‌های سکوهای آزادی بود که حالا از نزدیک هم با اعضای تیم دیدار کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902828

دیگر خبرها

  • عکس| استقبال اوسمار از بانویی که با سرطان می‌جنگد
  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • اتفاقی که بعد از نوشیدن هر روز چای در بدن می‌افتد
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری