Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان حادثه تروریستی در حرم امام رضا(ع) و قتل دو طلبه در گنبد کاووس را محکوم کرد و گفت: نباید این حوادث منجر به درگیری قومی و مذهبی شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با انتشار پیام ویدئویی اظهارداشت: اتفاقات اخیری که رخ داده همه مردم را نگران کرده و قتل ۲طلبه در استان گلستان و ترور سه عالم در حرم امام رضا(ع) که هر دو مکان‌های دینی هستند این ترور ناجوانمردانه از نظر ما شنیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اولا ما این جنایات را محکوم می‌کنیم. هیچ کسی حق قتل خودسرانه کسی را ندارد. اگر کسی از کسی شکایت دارد قانون و دادگاه هم هست و او باید به قانون مراجعه کند. به هیچ بهانه‌ای این نوع قتل‌ها از لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیستند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: همه مردم شریف بیدار باشند که ما دشمنان کمی نداریم. دشمنان زیاد و خیلی قوی داریم. این دشمنان توطئه نکنند که امنیت ما را به هم بزنند و مشکلات مذهبی به وجود بیاورند. درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند که بدترین نوع درگیری‌های دنیا است که این امر بیداری مردم ما را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید :

هشدار ابطحی درباره «شروع جنگ های داخلی با رنگ افراطی - مذهبی» حمله به روحانیون در حرم رضوی | قالیباف: هوشیار باشیم ، ریشه یابی کنیم

وی تاکید کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند و با یکدیگر درآمیخته هستند و همه چیز ما مشترک است هم برادری وطنی و هم برادری اسلامی داریم.

مولوی اسماعیل زهی با بیان این‌که ایران و افغانستان دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی دارند افزود: وقتی فردی کاری انجام می‌دهد، نتایج آن به یک ملت برنمی‌گردد، باید بررسی شود که او (متهم) جنون یا دیوانگی داشته یا به جریان افراطی وابسته بوده، یا چه چیزی سبب شده که او دست به چنین کاری بزند ما انتظار داریم که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی حوادث گلستان و مشهد را ریشه یابی کنند.

۲۱۲۱

کد خبر 1619669

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اهل تسنن مولوی عبدالحمید حرم رضوی روحانیت روحانیون طلاب اقلیت های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند