Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:18:50 GMT

خسارت کشاورزان و باغداران اردبیلی جبران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۲۱۱

خسارت کشاورزان و باغداران اردبیلی جبران می‌شود

گروه استان‌ها - نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تلاش‌های به عمل آمده مقرر شده تا اردبیل جزو سه استانی باشد که ضررهای ناشی از بلایای طبیعی(برف و بهمن اخیر) بر کشاورزان و باغدارانش جبران شود. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیلاظهار داشت: پس از نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر و معاونان وزارت اقتصاد و دارایی مقرر شده بود که آسیب‌ها و بلایای طبیعی کشاورزان و باغداران استان کرمان جبران خسارت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با تلاش‌ها و رایزنی‌هایی که انجام دادیم در نهایت در جلسه اخیر مقرر شد که اردبیل جزو سه استانی باشد که ضررهای ناشی از بلایای طبیعی(برف و بهمن اخیر) بر کشاورزان و باغدارانش جبران شود.

نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از خاندوزی درخواست شد نسبت به تخصیص وام های خرد برای افراد نیازمند بصورت قرض الحسنه ورود پیدا کرده و با تمدید مهلت بازپرداخت وام‌های کشاورزان تا حدودی مشکلات را در این زمینه برطرف کند.

بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان ترویج یابدپیش‌بینی برداشت 28 هزار تن گندم در لرستان / تشویق و ترغیب کشاورزان برای توسعه کشت کلزاکشاورزان خسارت دیده از سرما شامل افزایش قیمت برق نمی‌شوند

موسوی اظهار کرد: رفع مشکلات امور گمرکی و تسریع در روند اجرای منطقه آزاد تجاری اردبیل و استفاده از نیروهای مجرب و انقلابی در حوزه بانکی و امور مالیاتی نیز از اهم مواردی است که در کاهش دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها نقش مهم و شایانی را ایفا خواهد کرد و می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر رهنمون شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که بخش کشاورزی حوزه استراتژیک و مهم استان محسوب می‌شود بنابراین باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم با به دست آوردن رغبت کشاورزان به سمت این حوزه حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی و اقتصادی را نجات بخشیده و آن طور که باید اقدامات مناسب را با اتخاذ تصمیمات مناسب پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/142/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت غیراصولی و بی‌رویه پسته و رعایت نکردن اصول تنوع کشت محصول در این شهرستان، در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران خوشابی وارد کرده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: این در حالی است که این شهرستان علاوه بر پسته، چندین محصول مزیت دار از جمله انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری و خربزه، پنبه دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به عملکرد مناسبی از این محصولات رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اقدامات مدیریت کشاورزی شهرستان برای جبران این رویکرد یکسویه، گفت: پارسال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه تاکستان‌ها در مناطق مستعد خوشاب هزینه شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین، در این شهرستان ایجاد شده است که تلاش می‌شود این سطح امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان، رتبه دوم را بعد از شهرستان مه ولات دارد.

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند