Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:53:32 GMT

عذرخواهی معاون وزیر از تاخیر احداث راه آهن اردبیل–میانه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۲۷۱

عذرخواهی معاون وزیر از تاخیر احداث راه آهن اردبیل–میانه

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای و کنترل عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در حال انجام است و ما به دعوت استاندار و نمایندگان اردبیل از پروژه راه آهن اردبیل – میانه بازدید کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی ما اتمام عملیات راه آهن اردبیل – میانه در سال جاری است که بر اساس مصوبه دولت نیز تأمین منابع مالی آن تا انتهای سال به خوبی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته بخشی از منابع مصوب این پروژه تزریق شد و از همین ابتدای سال ۱۴۰۱ تلاش می‌کنیم تا تعهدات مالی راه آهن اردبیل – میانه برای سرعت دادن به عملیات اجرایی طبق برنامه زمان بندی تأمین و به پروژه تزریق شود.

خادمی بیان کرد: پیشرفت پروژه در بخش زیرسازی ۹۱ درصد و در کل پروژه ۸۳ درصد است و ۱۰۰ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه نیز به اتمام رسیده است.

وی گفت: تا شهریورماه عملیات زیرسازی این پروژه ریلی به اتمام می‌رسد و با اتمام عملیات روسازی در سال جاری شاهد بهره برداری از راه آهن اردبیل – میانه و اتصال این استان به شبکه ریلی خواهیم بود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای اتمام عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از این منابع از طریق دولت و بخش دیگر نیز از طریق منابع مالی بانک‌ها تأمین خواهد شد.

خادمی شبکه ریلی اردبیل را از بزرگترین شبکه‌های ریلی کشور با طراحی و مهندسی منحصربه‌فرد اعلام کرد و گفت: تمام قطعات پروژه فعال است و جز ۱۳ متر کار حفاری و لاینینگ تونل‌ها و پل‌ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از پروژه اردبیل – میانه اجرایی شده و تنها بخش جزئی آن نیاز به تکمیل و بهره برداری کامل دارد، اظهار کرد: جز راه آهن چابهار که به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال انجام است راه آهن اردبیل – میانه جزو پروژه‌های بزرگ با احجام سنگین و کار مهندسی منحصربه‌فرد در کشور است که مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی با عذرخواهی از مردم استان اردبیل از بابت تأخیر در اجرای این پروژه در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: با انجام تعهدات در سال جاری تلاش ما بر این است تا خط ریلی اردبیل – میانه در سال جاری افتتاح شده و مردم این استان از این زیرساخت استفاده کنند.

کد خبر 5461877

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل راه آهن اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی راه آهن اعتبارات تخصیص اعتبارات ویروس کرونا بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه مبارك رمضان آمار کرونا گرگان بازگشایی مدارس سفر استانی سانحه تصادف راه آهن اردبیل راه و شهرسازی سال جاری معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، در سفر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید به شهر جدید سهند، عملیات اجرایی تعداد ۵ هزار و ۱۴۷ پروژه نهضت ملی مسکن به همراه ۱۲ پروژه روبنایی شامل یک باب مسجد، ۴ مدرسه و سایر پروژه‌ها در قالب تکمیل نواقص محوطه سازی و آماده سازی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید در شهر جدید سهند آغاز شد.

همچنین در این مراسم تعداد ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن و ۵ پروژه روبنایی شامل یک مدرسه هوشمند کودکان استثنائی، آسفالت ابتدای آزادراه تبریز – سهند، کنارگذر شهید فخری زاده، مجتمع تجاری باران و پروژه قطعات باغ ویلایی فاز ۴ این شهر جدید نیز به افتتاح رسید.

در پایان طبق برنامه ریزی انجام شده طی مراسمی تعداد ۱۷۷ واحد در قالب واگذاری‌های گروهی قانون حمایت از ایثارگران به متقاضیان این طرح واگذار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان