Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@07:29:50 GMT

شغل دیگر بابک افرا چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۳۴۷

بابک افرا خواننده «هیچی نمیشه» که با این ترانه به شهرت رسید و پس از آن کار حرفه ای خود را در این زمینه ادامه داد و در کارنامه هنری اش آثاری چون : کنج خوش‌خیالی، هیچی نمیشه، لحظه، دلبر، روشن، حاجی فیروز، غم مخور، تب (پرستار)، شهربازی، فلونی، خانه ما (کرونا) ، ظهر مرداد ، باغ بی‌برگی ، شوخ کمرباریک، رفیق ، خانوم یلدا، بمب (سیم آخر)، یه روز خوب، نامهربونی، خیام ، خانوم، سارق، الحمدلله ، سلام صبح‌بخیر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دیده می شود با ما در خصوص فعالیت های اخیرش گپ و گفتی زد که در ادامه از نظر می گذرانید.

بابک افرا خواننده ، ترانه سرا و آهنگساز با انتشار آهنگ «هیچی نمیشه» مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت که همین موضوع باعث شهرت او شد بعد از آن او تیتراژ برنامه «عصر شیرین» را با شعر و آهنگی از خودش خواند و سپس خواندن تیتراژ سریال «بوتیمار» را برعهده داشت و در ادامه تیتراژ مسابقه «سیم آخر» را هم به خوبی اجرا کرد. این خواننده در طول مدت فعالیتش آثار ارزشمندی را به انتشار رسانده اما تا کنون آلبوم مستقلی منتشر نکرده و تمامی آهنگ‌هایش به صورت سینگل (تک آهنگ) هستند. 

او که در کارنامه هنری اش آثاری چون : کنج خوش‌خیالی، هیچی نمیشه، لحظه، دلبر، روشن، حاجی فیروز، غم مخور، تب (پرستار)،  شهربازی،  فلونی، خانه ما (کرونا) ، ظهر مرداد ، باغ بی‌برگی ، شوخ کمرباریک، رفیق ، خانوم یلدا، بمب (سیم آخر)، یه روز خوب، نامهربونی، خیام ، خانوم، سارق، الحمدلله ، سلام صبح‌بخیر و... دیده می شود در گفت و گویی با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اینکه سال گذشته را چگونه پشت سر گذاشته است و چه برنامه هایی در دست داشت گفت: سال گذشته من 6 قطعه ترانه به نام های «نامهربونی»، «خانوم»، «خیام»، «سارق»، «الحمدلله» و «سلام صبح بخیر» منتشر کرده ام که از بین این 6 تراک دو قطعه «خانوم» و «خیام» بسیار درخشیدند و علاوه بر این دو آهنگ ترانه «سلام صبح بخیر» نیز مورد استقبال زیاد قرار گرفت که از این بابت بسیار خوشحالم و خداراشکر می کنم. اتفاق جالب و مهم دیگری که سال گذشته برای من رخ داد وایرال آهنگ «یلدا» سال 99 در شب یلدا سال 1400 بود که جانشین آهنگ معروف «آخ تو شب یلدای منی» شد و بسیار شنود پیدا کرد.

خواننده «سارق» در پاسخ به این سوال که برنامه حرفه ای اش برای سال جدید چیست و قرار است چه کار هایی انجام دهد بیان کرد: دو قطعه آهنگ نوروزی را  منتشر کردم که یکی از آن ها «خانواده رجبی» نام دارد که تقریبا حدود یک سال است که آن را تولید کرده بودم  اما به دلایلی این امکان فراهم نشد تا منتشر شود و خوشبختانه به انتشار رسید و قطعه دیگری به نام «ارباب خودم» است که آن هم به انتشار رسید. در نظر دارم تا آهنگ دیگری را که در حال تنظیم است آماده پخش کنم و به امید خدا در عید فطر آن را منتشر می کنم. امسال تصمیم گرفته ام تا سبک موسیقیایی کارم را تا حدودی به همین فرم حفظ کنم اما  سبک سازبندی را کمی تغییر دهم و مدرن تر پیش ببرم.

افرا در خصوص این که چرا برخی از علاقه مندان به خوانندگی با هزینه های بالا و تولید تراک و قطعه های نامرغوب چهره شدند اما بسیاری از استعداد ها به دلیل هزینه های بالا ناشناخته ماندند تصریح کرد: بله دقیقا بسیاری از استعداد ها ناشناخته ماندند اما این مسئله نکته ای را به ما یادآور می شود  که موسیقی خوشبختانه یا شوربختانه فقط مبنی بر داشتن استعداد نیست و به نظر من باید به چشم صنعت به آن نگاه کرد که اجزای مختلفی دارد  و بخشی از آن اجزا استعداد است اما بخش زیاد دیگر آن به این بر می گردد که محتوایی که تولید می شود مناسب چه نوع افراد و مخاطبانی است درواقع باید مخاطب شناسی کرد اگر بخواهم بیشتر بگویم بخشی از آن به پخش و توزیع گسترده و یک بخش دیگر به اطلاع رسانی و شنیده شدن کار بر می گردد. موسیقی از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن فنی و بخش دیگر تجاری و تبلیغاتی است و تمام این بخش ها باید دست به دست یکدیگر دهند تا استعدادی بتواند شنیده و دیده شود در غیر این صورت به همان شکل باقی می ماند و متاسفانه فرصت پیدا نمی کند تا خودش را مطرح کند .

او ادامه داد: درخشش افرادی که با هزینه های بالا قطعه های نامرغوب تولید کرده اند تنها به این دلیل بوده است که بخش های تجاری، تبلیغاتی، معرفی و پخش یک اثر را خوب پوشش داده اند و همین باعث می شود تا کار شنیده شود و افراد چهره شوند اما دوام آن ها در بازار موسیقی بسیار زیاد به استعداد وابسته می شود درواقع به هیچ عنوان نمی توان فردی که استعداد کافی در این زمینه ندارد را به طور طولانی در این بازار با وجود تبلیغات زیاد و پخش و توزیع حفظ کرد چراکه یکی از مسائلی که باعث حذف او می شود همین امور است و خیلی سریع و بسیار راحت افراد دیگری جای او را خواهند گرفت.

خواننده «باغ بی برگی» در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری کنسرت برای هر خواننده باید تنها مبتنی بر داشتن تهیه کننده باشد یا بستگی به درآمد خواننده دارد ؟ بیان کرد: درآمد و داشتن سرمایه بخشی از لوازم لازم برای برگزاری کنسرت است، بخش دیگر داشتن کمپانی هایی است که پیچ و خم های نظام اداری و قوانین را بشناسند ، بتوانند با سالن های برگزاری کنسرت ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل داشته باشند درواقع بخشی از این ماجرا به تبلیغات بر می گردد و نیاز است تا تهیه کننده یا عوامل آن کپانی ها بتوانند روابط خوبی با افراد داشته باشند و پوشش تبلیغاتی درستی ارائه دهند و در کنار آن نیز از داشتن اسپانسر بهره مند شوند البته که داشتن اسپانسر صرفا مبتنی بر داشتن درآمد نیست و خیلی از افراد خود صاحب درآمد هستند ولی توانایی اینکه بتوانند با اسپانسر ارتباط بگیرند و نظر او را برای اینکه او از آن ها حمایت کند را ندارند درواقع این فن مذاکره است و تعاملاتی در این میان وجود دارد اما به نظر من تنها داشتن درآمد و برگزاری کنسرت به صورت تک نفره کافی نیست و ارتباطات، روابط، مسائل قانونی، مسائل تبلیغاتی و پوشش های خبری در این بین به شدت لازم است. بسیاری از افراد وقتی به فکر برگزاری کنسرت هستند از یک الی دو ماه قبل شروع به مانور تبلیغاتی می دهند و خواننده ها را در برنامه های مختلف رادیویی، تلویزیونی، پلتفرم ها، فضای مجازی و... دعوت می کنند تا آن فرد را کم کم مطرح کنند  و بعد از اینکه این اتفاقات به ثمر نشست و خواننده برای چشم ها آشنا شد به سراغ برگزاری کنسرت می روند.

این خواننده در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه موسیقی تامین و مدیریت می شود اظهار کرد: خیر! تنها از راه موسیقی درآمد زایی نمی کنم. من معلم هستم و درحال حاضر در یک موسسه آموزشی مشغول کار و فعالیت هستم و درواقع آن موسسه محل درآمدزایی من است و موسیقی نیز در ابتدا در کنار فعالیت آموزشی ام بود که منتها کم کم درحال رشد است درواقع شاید بتوان گفت 50 درصد وقت من صرف موسیقی می شود.

افرا در این باره که چه دلیلی دارد برخی از کنسرت ها خالی از مخاطب باشند و خواننده بدون گیشه و برای دوستان و آشنایان کنسرت برگزار کند خاطرنشان کرد: این دست از خوانندگانی که برای دوستان و آشنایان خود کنسرت برگزار می کنند افرادی هستند که بسیار علاقه مند به این کار هستند چرا که این کار بسیار جذاب است. راستش در دنیای موسیقی برخی از افراد فقط به دنبال هزینه کردن هستند درواقع برگشتی هم ندارند اما برخی از افراد دیگر هستند که ماشین زیر پای خود را می فروشند تا بتوانند خرج تولید آلبوم خود را در بیاورند و باقی مانده موجودی را خرج پخش آثار خود می کند درواقع هزینه های پخش ترانه از تولید آن بیشتر است. گاهی اوقات هم که خواننده ای در فضای مجازی شروع به تبلیغات می کند و از افراد آشنا می خواهد تا پول بدهند و به کنسرت او بیایند قطعا کسی حاضر به انجام این کار نیست چراکه به صورت مصنوعی کار منتشر و پخش شده است. 

هنرمندان عادی به هیچ عنوان دست به این کار نمی زنند چراکه اگر خواننده هنر داشته باشد اثرش شنیده می شود و خوانندگانی که درآمد زیاد دارند این کار را انجام می دهند و در آخر نیز در اوج از خوانندگی خداحافظی می کنند.

بابک افرا در پایان و در پاسخ به این سوال که برای سال جدید چه آرزو و سخنی با مدیران این عرصه دارد گفت: پیچ و خم های اداری و قانونی فعالیت در زمینه موسیقی در ایران بسیار زیاد است درواقع مشکلات مجوز شعر، موسیقی بسیار وقت گیر هستند. مراجع صدور و مجوز خوانندگان متفاوت است درواقع صدا و سیما یک مرجع جدا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یک مرجع جداگانه دیگر است و البته در کنار این ها شاید مراجع دیگری نیز وجود داشته باشد و من اطلاعی ندارم اما من به شخصه برایم پیش آمده است که برخی از ترانه هایم از سوی صدا و سیما مجوز گرفته است اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست رد به آن زده است و مجوزی به این ترانه من تعلق نگرفت به طور مثال آهنگ «رفیق» که جزو یکی از تراک های معروف من محسوب می شود از طرف ارشاد مجوزی برای آن صادر نشد که من نیز تصمیم بر این دارم تا دلیل محکمه پسند آن ها را برای مجوز نگرفتن این ترانه جویا شوم و خواسته من از مدیران حوزه موسیقی این است که کار ها را تسهیل کنند چراکه در این ایام که اوضاع اقتصادی خوب نیست عده ای مانند ما با چنگ و دندان و گرفتاری درحال تولید موسیقی هستیم و واقعا هیچ اشکالی ندارد که مسئولین مسیر پیش روی ما را هموار کنند چراکه ما برای شادی مردم موسیقی تولید می کنیم و چه بهتر که مدیران در این قسمت با ما همکاری کنند.

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید بابک افرا: سال گذشته 6 ترانه‌ام مورد استقبال مردم قرار گرفت/ خوانندگان در این اوضاع بد اقتصادی با گرفتاری تولید موسیقی می‌کنند؛ مدیران با ما همکاری کنند! طرح توجیهی ویزا استارتاپ انگلیس و کانادا لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی پرستار سرمایه کسب و کار مشکلات موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابک افرا عناوین مرتبط بابک افرا: سال گذشته 6 ترانه‌ام مورد استقبال مردم قرار گرفت/ خوانندگان در این اوضاع بد اقتصادی با گرفتاری تولید موسیقی می‌کنند؛ مدیران با ما همکاری کنند! طرح توجیهی ویزا استارتاپ انگلیس و کانادا تغییرات؛ برگ برنده جشنواره موسیقی فجر 1400 بازدید معاون هنری وزیر فرهنگ از دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر صنایعی مستقر شوند که آلاینده نباشد نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ اولین ویدیوی سحر قریشی و تتلو در سال جدید ۲ درگذشت بازیگر جوان بر اثر ابتلا به کرونا ۳ پوستر فصل پنجم «جوکر» منتشر شد ۴ زوج زنانه زیرخاکی؛ سوپرایز نوروز 1401 ۵ خبر فوت همسر سابق یوسف تیموری ۶ فیلم/ بد و بیرای بچه ی ایرج طهماسب به مشتری در یک مهمونی ۷ بازیگر و مجری سیما راهی بیمارستان شد ۸ مرجانه گلچین: تصاویر عجیبی در شهر دیدم!/ مسئولان رسیدگی به معیشت مردم را در اولویت قرار دهند/ امیدوارم امسال کرونا نابود شود ۹ یک خانه زیبا در مهرشهر ۱۰ اولین واکنش کریس راک به سیلی ویل اسمیت ۱۱ پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت علی برجسته ۱۲ دلیل پشیمانی مهران غفوریان از حضور در برنامه جوکر چیست؟ ۱۳ سیاوش طهمورث: خجالت نمی‌کشید به علی نصیریان جایزه بازیگر مکمل می‌دهید؟/همان را هم نمی‌دادید، لاقل جایگاهش حفظ می‌شد ۱۴ بازیگر محبوب تلویزیون میزبان کارمندان بهشت زهرا مهمترین اخبار فساد در صنعت آرد و نان/ انحصار آرد باید از بین برود استقلال بازی‌های باقی‌مانده را جدی بگیرد/ مجیدی نباید اسیر شیطنت‌ها شود سیروس مقدم پاسخ می‌دهد؛ چرا سریال «جزیره» نیمه کاره ماند؟/ آیا فصل جدید سریال «پایتخت» ساخته می شود؟ خشایار راد: نمایش خانگی به رسانه ملی هیچ کمکی نکرده است!/ کارمند بازنشسته بانک صادرات هستم جدول نیم فصل دوم لیگ برتر؛ خوب‌ها و بدها را بشناسید آخرین اخبار فرهنگ و هنر سیاوش چراغی‌پور: نسل امروز می‌تواند هنر ما را با دیگر کشورها مقایسه کنند گیتی و ژاله؛ زیرخاکی های کمدی با اصالت زنانه سیروس مقدم پاسخ می‌دهد؛ چرا سریال «جزیره» نیمه کاره ماند؟/ آیا فصل جدید سریال «پایتخت» ساخته می شود؟ حسین نمازی کارگردان شادروان: فکر میکردم بخشی از خانواده تلویزیون هستم «بک تو بلک» سجاد افشاریان 4 میلیاردی شد «نجلا»؛ درامی عاشقانه و متفاوت از دفاع مقدس رادیو ایران و مروری بر زندگی هنری استاد محمودی خوانساری دارد روزه داری افراد دیابتی نمایشگاه کاشی نگاره «شهلا کساری» در خانه هنرمندان ایران روایات شاهنامه در برنامه صبح پارسی خشایار راد: نمایش خانگی به رسانه ملی هیچ کمکی نکرده است!/ کارمند بازنشسته بانک صادرات هستم خودسازی ماه رمضان به روایت "عطر عاشقی" حسین سلیمانی از بازی در «دسته دختران» می‌گوید «خشمگین‌ترین سیاه آمریکا» کتابی درباره سرگذشت یک مبارز سیاه‌پوست آمریکایی استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی در «روی دیگر انرژی اتمی» برنامه شب نشینی میزبان عوامل فیلم "دست خاموش" اخبار برگزیده پای واسطه‌ها به پرسپولیس باز شد محرومیت یحیی لغو شد چین: آمریکا پاسخگوی نگرانی‌های قانونی ایران باشد عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل تعلیق شد پارلمان اروپا تحریم فوری نفت و گاز روسیه را تصویب کرد هزینه خانواده ۴ نفره در ماه رمضان چقدر است؟ تست شخصیت شناسی از روی میوه مورد علاقه شما تقابل نکو و استرا پس از 953 روز ایران تجهیزات تولید سانتریفیوژ را به نطنز منتقل کرده است فیفا افزایش زمان مسابقات جام جهانی را تکذیب کرد بلینکن: چندان به رسیدن به توافق خوشبین نیستم نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به پایین‌ترین سطح دهه‌های اخیر کاهش یافت تاکید بهادری جهرمی بر اولویت نخست دولت مردمی استرداد ۲۹ شی‌ تاریخی از فرانسه به ایران ۵۲میلیارد کیلووات برق به شبکه برق کشور تزریق شد پوکر هوادار با ثبت تساوی دهم شبکه اجتماعی اتاق فرمان قتل طلبه های سنی و شیعه به احتمال قوی یکی است! ۸۷ درصد متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کردند کاهش نرخ رشد نقدینگی برای چهارمین ماه متوالی واکنش ستاره پرسپولیس به اتهامی بزرگ! سنگ تمام سرمربی اسبق تیم ملی برای علی دایی توئیتر رسمی جام جهانی: ایران مانع صدرنشینی انگلیس می‌شود؟ دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شعر فرهنگ و هنر برنا شب یلدا عید فطر موسیقی صنعت موسیقی پوشش تبلیغات درآمد درآمد سرمایه وزارت فرهنگ و ارشاد تبلیغات پوشش فضای مجازی کسب و کار تورم معلم رشد فضای مجازی پول ایران مشکلات صدا و سیما وزارت فرهنگ و ارشاد صدا و سیما فرهنگ و ارشاد اسلامی شادی پرستار سرمایه کسب و کار مشکلات موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابک افرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری کنسرت سلام صبح بخیر مورد استقبال قرار گرفت سال گذشته بابک افرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!

آفتاب‌‌نیوز :

درحالی که چند ماهی است شبکه «آی‌فیلم» مشغول بازپخش فصل‌های سریال «پایتخت» است و مخاطبین بسیاری باردیگر برای تماشای این سریال پای تلویزیون نشسته‌اند، حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که قرار نیست دیگر هیچوقت فصل ششم این مجموعه روی آنتن برود!

دلیلش هم همان حاشیه‌هایی است که یقه سریال را گرفت؛ شوخی با «همسفر» و «ممل آمریکایی» در قالب بازآفرینی سکانس‌هایی از این دو فیلمِ معروفِ پیشِ از انقلاب.

شبکه آی‌فیلم تصمیم گرفته به جای بازپخش «پایتخت ۶»، سریال «پژمان» را پخش کند و بر اساس کنداکتور منتشر شده در سایت آی‌فیلم، پخش «پژمان» از ساعت ۲۱ روز پنج‌شنبه (۱۳ اردیبهشت) شروع می‌شود. با این حساب، فصل ششم «پایتخت» را باید همچنان، توقیف‌شده قلمداد کرد.

آیا مدیران سیما، در تصمیم خود بازنگری خواهند کرد؟ آن‌هم در شرایطی که پس از سال‌ها قرار است فصل جدید «پایتخت» بزودی جلوی دوربین برود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد