Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه طرفداری در ادامه یادداشت های فنی خود در بخش «ایستگاه تاکتیک» این بار، به سراغ دوره های معتبر مربی گری و آنالیز می رود.

اختصاصی طرفداری - رسانه طرفداری همواره در زمینه ارائه یادداشت های فنی به روز و اختصاصی همگام با معتبرترین منابع فنی دنیا، در میان رسانه های فارسی زبان پیش رو بوده است (نمونه های مختلف را اینجا، اینجا، اینجا، اینجا و اینجا ببینید).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در یکی از جدیدترین بخش های «ایستگاه تاکتیک»، شهاب شهابی، تاکتیک نویس طرفداری، که دوره های مختلف مربی گری و آنالیز معتبر را سپری کرده، گزارش فنی بخشی از یک دوره پیشرفته را در اختیار طرفداری قرار داده تا علاقه مندان حرفه ای مباحث فنی که شرایط و امکان حضور در این دوره های ارزشمند را ندارند، با بخشی از مباحث مطرح شده در آن آشنا شوند و اطلاعات فنی به روزی را به دست آورند:
لئوناردو ژاردیم، مربی مشهور پرتغالی، دوران درخشانی را در موناکو سپری کرد و با این تیم قهرمان لیگ فرانسه شد و همچنین تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز پیش رفت. او اخیرا دوران درخشانی را نیز در الهلال عربستان سپری کرده و با این تیم نیز توانسته عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را با شکست استقلال و پرسپولیس به دست آورد. ژاردیم پیش از حضور در موناکو در تیم هایی همچون بیرامار، اُلمپیاکوس و اسپورتینگ لیسبون نیز به عنوان سرمربی حضور داشته. ژاردیم از زمان حضور در بیرامار، تیم فنی مشخصی را کنار خود می دید که تا آخرین روزهای حضورش در موناکو کنارش بودند و او را در راه رسیدن به هدف هایش یاری می کردند. دوره مربی گری و آنالیز پیشرفته ای توسط تیم فنی لئوناردو ژاردیم، به رهبری دستیار اول و آنالیزور ارشد او برگزار شد که به مدت دو ساعت و نیم بیانگر فلسفه، روش ها، برنامه های تمرینی، نحوه آنالیز حریفان و در یک کلام ایده های فنی لئوناردو ژاردیم و تیم فنی او بود.
این دوره پیشرفته در سه بخش صورت گرفت. بخش اول مربوط به بیان کلی ایده های فنی لئوناردو ژاردیم و تیمش بود، بخش دوم مربوط به برنامه های تمرینی تیم های ژاردیم در طول هفته می شد و بخش سوم به طور جزئی تر به بیان روش ها و ایده های ژاردیم در آنالیز تیم حریف و تیم خودی اختصاص داده شد. به علت حجم گسترده مطالب فنی ارائه شده، در این یادداشت سعی خواهد شد تا به طور خلاصه و تا جایی که قالب یک یادداشت اجازه می دهد، به بخش سوم بپردازم (بخش دوم نیز پیشتر ارائه گردیده).

آنالیز تیم خودی و یا تیم حریف، واژه ای است که شما در فوتبال مدرن زیاد از زبان بزرگ ترین سرمربیان دنیا می شنوید. اما این آنالیز چیست، چگونه انجام می شود و چرا این قدر در فوتبال مدرن مسئله ای مهم و حیاتی محسوب می شود. تیم فنی لئوناردو ژاردیم به مدت دو ساعت و نیم به این سوال ها پاسخ دادند. آنالیز فنی در فوتبال مدرن در پنج فاز و مرحله صورت می گیرد: 1- مشاهده 2- تجزیه و تحلیل 3- انتقال 4- مدل سازی و طراحی در تمرینات 5- اجرا و ارزشیابی. هر یک از این پنج فاز تعاریف و جزئیات خودش را دارد که به ترتیب وارد آن می شوم و به تفکیک درباره جزئیات هر فاز صحبت می کنم.

مرحله اول: مشاهده

شروع پروسه آنالیز فنی در علم روز فوتبال با مشاهده کردن است. تیم فنی لئوناردو ژاردیم و خود سرمربی پرتغالی کار آنالیز فنی را با مشاهده چهار بخش آغاز می کنند: 1- حریف 2- تیم خودی 3- تمرینات 4- رفتار بازیکنان. چهار بخش بسیار کلیدی که بزرگ ترین مربیان دنیا کار را برای آنالیز از اینجا آغاز می کنند. مشاهده وضعیت فنی حریفان، یکی از مهم ترین بخش های آنالیز بازی به بازی است. شما اطلاعات و داده های فنی پیشرفته را از طریق کمپانی های بزرگِ ارائه و تحلیل داده های فنی پیشرفته در اختیار می گیرید و بازی های حریفانتان را نیز از نزدیک و یا از طریق ویدیو مشاهده می کنید. ترکیب مشاهدات شخصی و داده های فنی پیشرفته ای که از حریفانتان استخراج کرده اید، مشاهده فنی شما از حریفانتان را تشکیل می دهد. ترکیبی هیجان انگیز که می تواند آغاز راه آنالیز هر حریفی باشد.

همین پروسه ای که برای حریفانتان آغاز کرده اید، برای تیم خودی نیز باید آغاز شود. مشاهده وضعیت فنی تیم خودی، دیگر رکن اساسی در آغاز آنالیز فنی است. این مسئله نیز از طریق تماشای مجدد بازی های تیم خودی و همچنین استخراج داده های فنی پیشرفته مربوط به تیم خودی، محقق می شود. سومین رکن در مشاهده، مربوط به تمرینات تیم خودی می شود. مشاهده تمرینات نیز امری بسیار کلیدی است که می تواند نقاط قوت و ضعف گروهی و انفرادی را مشخص کند. چهارمین رکن مشاهده نیز که اتفاقا بسیار اهمیت دارد، مشاهده رفتار بازیکنان خودی است. مسئله ای که این روزها در علم مربی گری و آنالیز در دوره های مختلف در سطح اول دنیا به شدت روی آن تاکید می شود. رفتار، نگرش و رویکرد بازیکنان چه در بعد فنی و چه در ابعاد روحی و روانی، این روزها می تواند تکلیف بسیاری از مسائل را مشخص کند. مشاهده رفتار بازیکنان هم در تمرینات و هم در بازی های رسمی می تواند راه گشا باشد. مسئله ای که تیم بزرگی همچون منچستریونایتد به شدت درگیر آن است. بسیاری از بازیکنان باکیفیت اما بیمار از لحاظ روحی و روانی در تیم وجود دارند که سم خالص هستند (توضیح تحلیلی). سرمربی سابق کاردیف مسئول مستقیم رفتار غیر حرفه ای و نگرش ضعیف بسیاری از بازیکنان یونایتد است به این علت که به بخش مهمی از پروسه آنالیز فنی، یعنی مشاهده رفتار بازیکنان، بی توجه بوده است. ترکیب هیجان انگیز مشاهده اطلاعات فنی تیم خودی، مشاهده تمرینات تیم خودی و همچنین رفتار بازیکنان می تواند اطلاعات کافی از وضعیت فنی تیم را رو به روی چشمانتان قرار دهد. وظیفه شما به عنوان سرمربی این است که به خوبی این اطلاعات را ترکیب و مشاهده کنید. یک آنالیز موفق از یک مشاهده موفق آغاز می شود.

مرحله دوم: تجزیه و تحلیل

پس از مشاهده، نوبت به کار فنی می رسد. وظیفه شما به عنوان سرمربی در این مرحله این است که مشاهدات گردآوری شده خود را همراه با تیم فنیتان تجزیه و تحلیل کنید و خروجی را به شکل تاکتیک های گروهی و انفرادی استخراج کنید. تجزیه و تحلیل به دو بخش تقسیم می شود: 1- تجزیه و تحلیل کمی 2- تجزیه و تحلیل کیفی. این دو تجزیه و تحلیل با استفاده از مشاهدات گردآوری شده انجام می گیرد و مکمل یکدیگر هستند و در کنار یکدیگر معنا پیدا می کنند. سرمربیان بزرگ دنیا به هر دو عامل توجه می کنند و سعی می کنند با استفاده از هر دو عامل، وضعیت فنی تیمی و انفرادی را بهبود بخشند.

سرمربیان بزرگ دنیا با تجزیه و تحلیل داده های فنی پیشرفته، نقاط ضعف و قوت تیمشان را به طور کمی مشخص می کنند. به عنوان مثال یک سرمربی با مطالعه داده فنی پیشرفته «Pressure Regains» (توضیح مفصل فنی) متوجه می شود که مهاجم تیمش در ایجاد فشار مستقیم روی حریف در راستای بازپس گیری توپ از بالای زمین ضعیف عمل کرده است (چندین داده فنی پیشرفته برای مطالعه این مساله وجود دارد که باید تمامیشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و این تنها یک مثال ساده برای فهم بهتر مطلب است). تجزیه و تحلیل کمی این مسئله را عیان می کند. حالا اما وظیفه سرمربی و تیم فنی او این است که از طریق تجزیه و تحلیل کیفی، راه هایی را طراحی کنند که باعث پیشرفت مهاجم مورد نظر در این زمینه شوند. به این نوع تجزیه و تحلیل، تجزیه و تحلیل کیفی گفته می شود.

مرحله سوم: انتقال 

نقشه راه آنالیز تقریبا درون تیم فنی شکل گرفته است. حالا وقت عمل رسیده. شروع کار از مبحث فوق العاده مهم «انتقال» است. جایی که تیم فنی باید مشاهداتی که تبدیل به تجزیه و تحلیل شده، به بازیکنان انتقال دهند. این مسئله به دو شکل گروهی و انفرادی صورت می گیرد. اتاق های ویدیو آنالیز در کمپ های تمرینی سطح اول دنیا وجود دارند و تیم های فنی از این اتاق ها برای انتقال مفاهیم استفاده می کنند. همان طور که اشاره کردم، این انتقال هم به شکل گروهی و هم به شکل انفرادی صورت می گیرد. تاکتیک های تیمی و تجزیه و تحلیل های مجموعه تیم به طور گروهی توسط تیم فنی ارائه می شود و تمامی بازیکنان می توانند شنونده آن باشند. نقاط قوت و ضعف تک تک بازیکنان نیز به شکل انفرادی و یا بازیکنان هم پست به شکل دو یا سه نفره ارائه می شود. «انتقال» یکی از مهم ترین بخش های پروسه آنالیز فنی محسوب است. بدون یک انتقال درست، شما هر اندازه نیز که کیفیت آنالیزتان بالا باشد، باز هم به نتیجه نخواهید رسید. نحوه انتقال، بیان و گیرا بودن مطالب، می تواند نقش بسیار زیادی در کیفیت انتقال داشته باشد.

مرحله چهارم: مدل سازی و اجرا در تمرینات

حالا که مشاهدات گردآوری شده، تجزیه و تحلیل صورت گرفته و به شکل تئوری نیز مفاهیم به بازیکنان انتقال پیدا کرده، زمان مدل سازیِ تمرینات و اجرای مفاهیم در تمرینات فرا رسیده. تیم فنی لئوناردو ژاردیم ساعت های زیادی را در طول روز به طراحی تمرینات می پردازند. تمریناتی که با توجه به سه بخش اول، طراحی می شوند و به شکل گروهی و انفرادی صورت می پذیرند. مدل سازی تمرینات در علم روز فوتبال، هنر فوق العاده ارزشمندی است و خود بحث فنی فوق العاده مفصل و دوره های فنی فوق العاده زیادی می طلبد. تمرینات طراحی، اجرا و ضبط می شوند و بار دیگر هم مورد تحلیل قرار می گیرند تا نقاط ضعف و قوت مدل ها مشخص شود تا در جلسات آینده بهبود یابند.

مرحله پنجم: اجرا و ارزشیابی

مرحله آخر نیز مربوط به اجرای فرایند در زمین مسابقه و پس از آن ارزشیابی می شود. آنالیزها کامل شده، در تمرینات تکرار شده و حالا زمان مسابقه فرا رسیده است. جایی که بازیکنان باید مفاهیم انتقال داده شده، پیش بینی شده و تمرین شده را مو به مو در زمین مسابقه اجرا کنند. تیم فنی ارزیابی، مسابقه را بررسی می کند و مشخص می کند که بازیکنان تا چه اندازه در اجرای تاکتیک های تمرین شده، موفق عمل کرده اند. بازیکنانی که ضعیف عمل کرده باشند، بار دیگر در هفته پیش رو برای بازی های آینده مورد تاکید قرار می گیرند و نقاط ضعف و قوتشان مشخص می شود. این چرخه پنج مرحله ای پس از پایان بازی، بار دیگر از ابتدا و مرحله اول، کار خود را آغاز می کند. این چرخه ای نامتناهی است که هر هفته در بزرگ ترین تیم های دنیا تکرار و تکرار می شود.

مثال هایی کاربردی

حالا به بیان مثال هایی کاربردی از مراحل مختلف می پردازم. مثال هایی که لئوناردو ژاردیم در موناکو همراه با تیم فنی اش به اجرا گذاشته اند. به تصویر زیر دقت کنید که مربوط به مرحله اول، یعنی مشاهده می شود. تصاویر، داده های فنی پیشرفته تیم بوردو را نشان می دهند. موناکو قرار است یکشنبه هفته آینده (به عنوان مثال) به مصاف بوردو برود. ژاردیم و تیم فنی اش داده های فنی پیشرفته بوردو را در بازی های گذشته گردآوری کرده اند و ساعت ها اقدام به مشاهده و یافتن داده های فنی پیشرفته معنادار می کنند.

مشاهده قدم اول است و بسیار کلیدی خواهد بود. داده های فنی پیشرفته این روزها همان طور که بارها و بارها در یادداشت های گذشته به طور مفصل به آن پرداخته ام، حرف اول و آخر را در علم روز فوتبال می زنند و می توانند تکلیف پروسه آنالیز را مشخص کنند. تیم فنی لئوناردو ژاردیم تمامی داده های مربوط به تیم بوردو را به شکل گروهی و انفرادی گردآوری کرده اند و با مشاهده و مطالعه آن می توانند نقشه راه را در مراحل بعدی پروسه، مشخص کنند.

به یک مثال دیگر از یک بخش دیگر دقت کنید. بالو توره، مدافع فعلی میلان، سابقه کار با لئوناردو ژاردیم و تیم فنی اش را در موناکو دارد. تیم فنی لئوناردو ژاردیم در این دوره به مربیان و آنالیزورهای حاضر توضیح دادند که چگونه نقاط ضعف بالو توره را تجزیه و تحلیل کرده اند (مرحله دوم) و با ارائه یک مثال سعی کرده اند راهکارهای پیشرفت را به او انتقال (مرحله سوم) دهند.

تصاویر زیر مربوط به آنالیز لئوناردو ژاردیم از کیفیت بازی بالو توره می شود. تیم فنی سرمربی پرتغالی دریافته بودند که بالو توره در فاز تدافعی و پوشش فضاهای مختص خود به عنوان یک مدافع چپ، ضعیف عمل می کند. آن ها ویدیو آنالیز مفصلی را برای بالو توره تهیه کرده بودند و به شکل انفرادی در اتاق آنالیز به او ارائه کردند. تصاویر زیر بخش هایی از ضعف های بالو توره در پوشش فضاهای خود به عنوان یک مدافع چپ است که توسط تیم فنی ژاردیم تهیه شده است. می بینیم که چگونه در یک صحنه مشخص بالو توره (دایره سبز) در بازگشت و پوشش فضای خود به عنوان یک مدافع چپ کند و بدون مسئولیت عمل می کند تا بازیکن حریف به راحتی از جناح چپ موناکو دروازه تیم را باز کند.

تیم فنی ژاردیم پس از ارائه این نقطه ضعف، ویدیو آنالیز دیگری را در راستای انتقال مطلب آماده کردند. ویدیو آنالیزی مربوط به جوردی آلبا، مدافع چپ بارسلونا، که شامل عملکرد فوق العاده این بازیکن در فاز تدافعی و پوشش فضاهای مختص به خودش می شود. نمونه این تصاویر را در زیر می بینید که برای انتقال مفهوم، به بالو توره توسط ژاردیم و تیم فنی اش انتخاب شده اند.

پروسه آنالیز یکی از مهم ترین بخش های سرمربی گری در فوتبال مدرن است. پیشرفت هیچ تیم بزرگی بدون توجه به تک تک این جزئیات حاصل نمی شود. هیچ سرمربی بزرگی نیز بدون توجه به این جزئیات نمی تواند موفق شود. فوتبال مدرن این روزها کاملا تبدیل به علم شده و هر فردی بیشتر سعی در به روز کردن این علم داشته باشد، می تواند در این بازی برنده شود. ابتکارات و خلاقیت در آنالیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و همه چیز از طریق داده های فنی پیشرفته قابل محاسبه است. در ادامه باز هم سعی خواهم کرد تا طبق روال همیشه از این علم بیشتر با شما خوانندگان طرفداری، صحبت کنم.

اخبار داغ 

اولین واکنش علی دایی به ماجرای باز کردن کرواتش در قطر سپاهان رکورددار بیشترین برد بین نمایندگان ایران در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شد سرمربی سابق تیم ملی والیبال لهستان: ویلموتس در بلژیک هم منفور است! مورینیو: همچنان معتقدم رم شانس بیشتری برای صعود دارد سوپر گل دیمیتری پایه به پائوک سالونیکی در لیگ کنفرانس اروپا (مارسی 2-0 پائوک سالونیکی)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لئوناردو ژاردیم ژاردیم و تیم فنی گروهی و انفرادی رفتار بازیکنان فوتبال مدرن تجزیه و تحلیل ویدیو آنالیز ترین بخش شکل گروهی آنالیز فنی فوق العاده تیم فنی اش تیم خودی وضعیت فنی بزرگ ترین بالو توره نقاط ضعف مدافع چپ مدل سازی فنی تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!

به گزارش همشهری آنلاین، استقلالی‌ها که در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با شوک کنار رفتن از جام مواجه شدند، دور از هیاهوی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی خود را برای انجام بیست‌وپنجمین مسابقه‌شان در فصل جاری لیگ برتر آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، شاگردان جواد نکونام در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل باید در تبریز به مصاف تراکتور بروند و این مسابقه می‌تواند در مسیر قهرمانی آبی‌ها در فصل جاری لیگ برتر نقش پررنگی را ایفا کند.

جواد نکونام که در سالیان گذشته همواره گزینه آلترناتیو نیمکت استقلال بود، حالا در فصل جاری به رویای بزرگ خود رسیده و سرمربی تیمی شده که سابقاً همراه با آن تجربه قهرمانی در لیگ برتر را به عنوان بازیکن به‌دست آورده است. نکونام که تجربه کاپیتانی در تیم استقلال را هم در کارنامه خود دارد، در اولین سال سرمربیگری‌اش در جمع آبی‌پوشان به دنبال آن است تا حداقل یک عنوان قهرمانی کسب کند؛ هر چند که ریاضت اقتصادی استقلالی‌ها باعث شد تا اولین فصل سرمربیگری نکونام در استقلال پرچالش شود اما با این وجود، بازهم او امیدوار به کسب جام است.

حمله به رکوردی که یحیی و برانکو و حتی فرهاد هم ندارند!

نکونام می‌خواهد در اولین فصلی که سکان هدایت استقلال را پذیرفته، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورد؛ آن‌هم در حالی‌که چهره‌های موفقی چون برانکو ایوانکوویچ، یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی که در طول سالیان گذشته توانستند همراه با تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مقام قهرمانی برسند، هیچ‌کدام در مسیر ثبت این رکورد نتوانستند موفق باشند و همگی فصل اول حضورشان در جمع سرخابی‌ها را بدون جام به پایان بردند اما حالا جواد نکونام این فرصت را دارد تا با قهرمان کردن استقلال در لیگ بیست‌وسوم، رکوردی فوق‌العاده را به نام خود ثبت کند.

برای تاریخ‌سازی حداقل ۵ برد لازم است

استقلالِ مجیدی در لیگ بیست‌ویکم رکورد اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر بدون شکست را به نام خود ثبت کرد و آن‌ها با ۶۸ امتیاز، بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را هم (در طول یک فصل) از آن خود کردند. حالا آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری به دنبال حمله به رکورد تیمِ تحت هدایت فرهاد مجیدی هستند و آبی‌پوشان که تا پایان هفته بیست‌وچهارم موفق به کسب ۵۳ امتیاز شده‌اند، در فاصله ۶ هفته مانده به پایان فصل، در سودای عبور از رکورد استقلالِ مجیدی هستند و امیدوارند بتوانند در ۶ بازی پیش‌رو حداقل ۱۶ امتیاز کسب کنند تا رکورد جاودانه‌ای را از خود به جای بگذارند.

نکونام می‌خواهد بهترین مربی تاریخ استقلال شود!

جواد نکونام که تیمش در طول ۲۴ بازی اخیر در لیگ برتر تنها یک شکست خورده، نه‌تنها به دنبال شکستن رکورد امتیازی یک تیم در تاریخ لیگ برتر (در طول یک فصل) است و می‌خواهد بیشترین شمار برد در یک فصل را هم از آن تیم خود کند، بلکه می‌خواهد از حیث میانگین امتیازی هم در بین سرمربیان استقلال در تاریخ لیگ برتر جاودانه شود؛ به‌طوری‌که اگر آبی‌ها در طول ۶ مسابقه پیش‌رو، ۱۸ امتیاز کامل را به‌دست آورند، میانگین امتیازی نکونام به ۲.۳۶ امتیاز از هر مسابقه می‌رسد که رکوردی جاودانه و تاریخی میان سرمربیان باشگاه استقلال (با سابقه حداقل ۵ تجربه سرمربیگری) محسوب می‌شود.

کد خبر 847564 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • واکنش ستاره حریف پرسپولیس به قهرمانی در جام حذفی
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟