Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:25:24 GMT

جان باختن ۵ عراقی بر اثر طوفان گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۷۷۴۶

جان باختن ۵ عراقی بر اثر طوفان گرد و غبار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، شیروان عبدالرحیم مدیر بیمارستان طوخوزماتو در استان صلاح الدین عراق امروز(جمعه) از جان باختن چند نفر براثر طوفان گرد و غبار در این شهر خبر داد.

وی گفت: پنج نفر براثر گرد و غبار در طورخوزماتو جان باختند و ۱۶ تن دیگر نیز از تنگی نفس رنج می برند و در حال مداوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تا قبل از ظهر امروز جمعه بر اثر طوفان گرد و خاک، ۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ۵ نفر فوت کردند.

طوفان گرد و غبار در دو روز گذشته بسیاری از استان های عراق و اقلیم کردستان را در نوردید.

دو روز قبل ، عیسی الفیاض مدیرکل معاونت فنی وزارت محیط زیست عراق گفت: تغییرات آب و هوایی عامل اصلی افزایش موج گردوغبار در کشور است و براساس آمارهای ثبت شده از سوی اداره کل هواشناسی، طی دو دهه، تعداد روزهای گردو غباری از ۲۴۳ روز به ۲۷۲ روز افزایش یافته و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۵۰ این تعداد روزها به ۳۰۰ روز در سال برسد.

عیسی الفیاض اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی عامل اصلی افزایش موج گرد و غبار در عراق است و براساس آمارهای ثبت شده از سوی هواشناسی، تعداد روزهای گردو غباری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۷۰ درصد از زمین‌های زراعی عراق به دلیل تغییرات آب و هوایی تخریب شده و یا در معرض تخریب قرار دارد که به دنبال آن فقدان پوشش گیاهی که عامل اصلی تثبیت خاک است، وجود دارد.

این مقام عراقی علت تأخیر در اجرای طرح کمربند سبز اطراف شهرها را کمبود منابع مالی و نیز کمبود منابع آبی در این کشور دانست.

کد خبر 5461899

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق عملیات صلاح الدین گرد و غبار اوکراین جنگ اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا لبنان عربستان سعودی ایران عمران خان پاکستان گرد و غبار طوفان گرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند