Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:51:08 GMT

دولت مستعفی یمن سفیر خود را به لبنان برگرداند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۸۱۳۱

دولت مستعفی یمن سفیر خود را به لبنان برگرداند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت مستعفی یمن در عدن [که قدرت را به شورای ریاستی جدید واگذار کرد] شامگاه پنجشنبه از بازگشت سفیرش به لبنان، بعد از پنج ماه تنش دیپلماتیک بین بیروت و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، براساس بیانیه وزارت خارجه دولت مستعفی یمن، سفیر آنها در لبنان برای پیگیری و ادامه ماموریت دیپلماتیک خود به بیروت بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه توضیح داد: این تصمیم در پی اذعان دولت لبنان مبنی بر توقف تمام فعالیت‌ها و دخالت‌های مخرب در امور کشورهای عربی و در راستای بازگشت بیروت به روابط عربی‌اش اتخاذ شده است.

در ادامه بیانیه دولت مستعفی در عدن ضمن تاکید بر موضع حمایت‌گرانه یمن درخصوص حفاظت از امنیت و ثبات در لبنان، ابراز امیدواری شده است که روابط تاریخی یمن دو کشور گسترده‌تر شود.

اواخر ماه اکتبر و در پی اظهارات انتقادی «جورج قرداحی» وزیر پیشنهادی دولت لبنان درخصوص جنگ یمن، یک بحران دیپلماتیک بین ریاض و بیروت شکل گرفت که منجر به فراخواندن سُفرای کشورهای عربی شد.

در پی این تنش دیپلماتیک عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن [متحد ائتلاف عربی] سُفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفیران لبنانی نیز خواستند تا خاک کشورشان را ترک کند.

قبل از مقامات عدن، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز ساعتی قبل از اعلام دولت مستعفی یمن، با انتشار بیانیه‌ای از بازگشت «ولید البخاری» سفیر این کشور به لبنان خبر داده بود.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران دیپلماتیک جورج قرداحی دولت مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله جدید خود به یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به گوش‌رسیدن صدای چندین انفجار در منطقه‌های اشغالی «عکا» و «نهاریا» خبر دادند. هنوز جزییات بیش‌تری درباره ماهیت این انفجارها و تلفات مالی و جانی احتمالی صهیونیست‌ها منتشر نشده است.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 6091324

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی