داستان «خوشنام» با غصه شروع نشد
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۸۵۱۴
بازیگر سریال «خوشنام» گفت: من از سریالهایی که با گریه و زاری شروع میشوند متنفر هستم و داستانهای تلخ و همراه با غم و غصه را دوست ندارم. نقطه قوت سریال «خوشنام» این است که به این شیوه شروع نکرد.
به گزارش قدس آنلاین، فریده سپاه منصور درباره سریال خوشنام که پخشش از ابتدای ماه رمضان آغاز شده اظهار داشت: در خوشنام کسی که شخصیت یک لات را بازی میکند الزاما گردن کلفت نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ضمن تشکر از تهیه کننده خوشنام افزود: آقای زالی خیلی تحت فشار قرار داشت. من مدام فکر میکردم که او سکته میکند و میافتد. همه عوامل در شرایط خیلی سختی در این سریال کار میکردند. صداوسیما پول قرارداد را واریز نمیکرد و ما تحت فشار بودیم. ولی آخر کار گشایشی ایجاد شد و مدیران صداوسیما یک مقداری دلشان به رحم آمد. تهیه کننده چند جلسه با مدیران گذاشت و توانست حق را به حقدار برساند. او پنج ماه بدون حقوق و دریافتی کار میکرد. آن هم در شرایطی که هر روز قیمتها بالا میرفت. خوشبختانه تمام مشکلات را پشت سر گذاشتیم.
سپاه منصور افزود: من هنوز از برخی تهیهکنندگان طلب دارم. سریالی که بازی کردم مربوط به دو سه سال پیش است و هنوز طلبم را نگرفته ام.
کرونای دسته جمعی
وی با بیان این که چندین بار قرار بوده در سریالهای علیرضا نجفزاده بازی کند توضیح داد: یک بار ایشان برای سریال زوج و فرد تماس گرفت که من مشغول بازی در نون. خ بودم. سال ۹۹ هم از ترس کرونا اصلا کار نکردم و خانهنشین بودم. شرط من زدن واکسن کرونا بود. بعد از این که واکسنهایم کامل شد سر صحنه سریال خوشنام رفتم. دو هفته بعد از شروع تصویربرداری من و حدود ۱۲ نفر از عوامل کرونا گرفتیم. می گویند از هر چیزی که بترسی سرت می آید. شهره لرستانی، حمید لولایی، سحرولد بیگی و هومن حاج عبداللهی جزو افرادی بودند که به کرونا مبتلا شدند. چند نفر بیمارستان بستری شدند و من هم در خانه خودم را قرنطینه کردم. به خاطر این ماجرا پروژه از مرداد تا شهریور تعطیل شد.
این بازیگر با اشاره به پربازیگر بودن سریال بیان کرد: من به کارگردان میگفتم شما کمدین های بنام و درجه یک ایران مثل حمید لولایی، هومن حاج عبداللهی، شهره لرستانی و سحر ولدبیگی را دعوت کردید. من این وسط چه کاره هستم؟
سپاه منصور درباره این که چقدر به فیلمنامه وفادار بوده گفت: من معمولا دیالوگ به نقش اضافه نمی کنم و این کار را بلد نیستم. ولی معتقدم این کار یک هنر است.
کارگردانهای آگاه سربسر بازیگر نمی گذارند
بازیگر فیلم مهمان مامان افزود: کارگردان هایی که مثل استاد مهرجویی آگاه هستند زیاد سربسر بازیگر نمی گذارند. استاد مهرجویی از ذهن و فکر و خلاقیت بازیگر استفاده میکند. بازیگر کارش را انجام می دهد و کارگردان بررسی می کند که بازی در راستای فکر خودش هست یا نه. اگر بازی بازیگر خیلی پرت باشد، در این صورت کارگردان وارد گود می شود. یکی از کارهای کارگردان انتخاب لحظه های بازیگر است. کارگردانهایی که به جای بازیگر بازی می کنند و می گویند این کار را بکن و آن کار را نکن، باید یک دوره کارگردانی بگذرانند. آن کارگردان خودش دلش میخواسته بازی کند و اشتباهی بازیگر شده است. به نظر من آقای نجف زاده که سومین سریالش را کارگردانی میکند یک جوان موفق است. او دست بازیگر را باز میگذارد.
در تهران هنوز خانههایی مثل خانه «خوشنام» پیدا میشود
سپاه منصور با بیان این که فیلمنامه، یک خانواده متوسط سنتی را در نظر گرفته است درباره لوکیشین اصلی سریال گفت: در شهرستان ها و جنوب شهر تهران از این خانه ها وجود دارد. خواهرزاده من وقتی فیلم مهمان مامان را دید گفت یک فیلم تخیلی دیدم. چون در هیچ جای تهران چنین همکاری نیست. من جواب دادم که شما در آپارتمان زندگی کردی؛ ولی خیلی از خانوادهها این طوری زندگی میکنند. الان هنوز در تهران خانه هایی مثل خانه خوشنام پیدا می شود و این لوکیشن چیز عجیبی نیست.
وی افزود: در اکثر سریالها خانه های زرق و برق دار و باغ های آنچنانی توجه کارگردانها را جلب میکند. شاید مردم دوست دارند بدانند آنها چطور زندگی میکنند. ولی خوشنام خیلی به زندگی ایرانی نزدیک است. من الان ۷۵ سال سن دارم و در گذشته خانه های این طوری زیاد دیده ام.
او درباره کارهای آینده اش گفت: با سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی که قبلا فیلم سرخپوست را ساخته قرارداد دارم. این سریال برای پخش از شبکه نمایش خانگی ساخته می شود.
سریال طنز خوشنام به کارگردانی علیرضا نجفزاده و تهیهکنندگی احمد زالی است که در شب های ماه رمضان ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه یک می رود.
این سریال به نویسندگی محسن کیایی و بازنویسی فهیمه سلیمانی یک سریال خانوادگی اجتماعی با درون مایه طنز است.
در سریال خوشنام هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» شخصیت اصلی سریال و حمید لولایی هم در نقشی متفاوت ایفاگر نقش اوسا شفیع پدر شهرام است. شهره لرستانی نقش پروین مادر شهرام را بازی میکند. فریده سپاه منصور در نقش مهربان مادربزرگ شهرام ظاهر میشود. سحر ولد بیگی و نیلوفر رجاییفر هم خالههای شهرام در این سریال هستند.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: فریده سپاه منصور سریال خوشنام کارگردان ها سپاه منصور خانه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، چهاردهمین دوره جوایز سالانه جشنواره بینالمللی فیلم پکن (BJIFF) برندگان خود را شناخت.
این دوره جشنواره که هیات داوران بینالمللی ۷ نفره آن به ریاست امیر کوستوریتسا، کارگردان صربستانی برگزار شد، جایزه بهترین فیلم خود را به «طلا یا گند» ساخته فی لانگ از چین اهدا کردند. این جایزه با حضور کوستوریتسا و توسط ژانگ ییمو و جیانگ ون، ۲ کارگردان برجسته چینی، به برنده اهدا شد.
«طلا یا گند» داستان مرد جوانی را دنبال میکند که با از دست دادن همه چیزش به زادگاهش بازمیگردد و با حمایت خانواده و دوستان رویای خود را برای ساختن فیلمی دنبال میکند. در حالی که لحن فیلم سبک و شوخ است، «طلا یا گند» با مشکلات سنگینی مانند مرگ و شکست مواجه میشود. جیا هوانگ، فیلمنامه نویس و فی لانگ، کارگردان فیلم که از زمان همکاری در فیلم «پسر نیمکت» در سال ۲۰۱۷ با هم کار کردهاند، با این فیلم دومین فیلم بلند خود را تجربه کردهاند.
جایزه بهترین کارگردانی به کاران تجپال از هند برای فیلم «دزدیده شده» تعلق گرفت که درباره اپیدمی کنونی دزدی کودکان هند است و آن را با عناصر دراماتیکی مانند تعقیب و گریز هیجانانگیز و تعلیق ترکیب میکند. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند توسط این کارگردان است و وی در آن فیلمبرداری روی دست، صحنههای پر تعلیق شبانه و فضاهای پیچیده برای ایجاد حس شدید تنش را به کار برده است. فیلم «دزدیده شده» همچنین برای بازی میا مایلزر عنوان بهترین بازیگر زن و نیز جایزه فیلمبرداری جشنواره را دریافت کرد.
فن وی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم چینی «غریبهها وقتی ملاقات میکنیم» و «ایست و برو» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند.
جوآن چن، بازیگر چینی آمریکایی که برای بازی در سریالها و فیلمهای تلویزیونی «آخرین امپراتور» و «تویین پیکس» شناخته میشود، به عنوان مهمان افتخاری در این مراسم حضور داشت و از آنجا که روز اختتامیه با تولد ۶۳ سالگی چن یکی شد، فیلم کوتاه ویژهای با عنوان «جاودانه شیائو هوآ، بهترین جوان» برای بزرگداشت او دربرگیرنده مجموعهای از کلیپهای نقشهای شناختهشده او، تهیه شده بود.
در پایان این مراسم، چن کایگه کارگردان، که بیشتر با فیلم «خدانگهدار محبوب من» شناخته میشود، جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. کارگردانان، شاعران، بازیگران، آهنگسازان و سایر افراد مشهوری که کایگه با آنها دوستی نزدیک و روابط کاری داشت هم زمان روی صحنه ظاهر شدند. دن لی، بازیگری که در فیلم «خدانگه دار محبوب من» در نقش پسر مدرسهای بازی کرد و بیش از ۳۰ سال بود که با کایگه ملاقات نکرده بود، از جمله این افراد بود.
دیگر اعضای هیات داوران بینالمللی برای اهدای جایزه تیانتان در جشنواره بینالمللی فیلم پکن امسال شامل دیوید وایت طراح صدای فیلم استرالیایی، جسیکا هاسنر کارگردان اتریشی، کارلوس سالدانا نویسنده، تهیه کننده و کارگردان برزیلی و بازیگران چینی فی شیانگ، ژو ییلونگ و ما لی بودند.
فهرست کامل برندگان چنین است:
بهترین فیلم: «طلا یا گند»، چین
بهترین کارگردان: کاران تجپال، هند «دزدیده شده»
بهترین بازیگر مرد: فن وی، چین برای «غریبهها وقتی میبینیم»
بهترین بازیگر زن: میا مایلزر، هند برای «دزدیده شده»
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: یاری ویرمن، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زندهها است»
بهترین بازیگر نقش مکمل زن: هونگ یو، چین برای «طلا یا گند»
بهترین مشارکت هنری: «همه شب های طولانی» ژاپن
بهترین فیلمنامه: هوانگ جیا، چین برای «طلا یا گند»
بهترین فیلمبرداری: ایشان قوش، هند برای «دزدیده شده»
بهترین موسیقی: مارکو بیسکارینی، فنلاند برای «مرگ مشکلی برای زندهها است»
کد خبر 6092755