Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:56:40 GMT

جنایت کوردلانه مزدوران تکفیری در حریم مقدس رضوی محکوم است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۸۵۵۷

جنایت کوردلانه مزدوران تکفیری در حریم مقدس رضوی محکوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا گفت:  در پی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام سلطه بین الملل که در آن زمان به 2 اردوگاه شرق و غرب  تقسیم می‌شد دچار حیرت گشت و در پی راهی برای بازگشت به قدرت سابق خود در ایران بودکه بعد از شکست دولت موقت هر دو اردوگاه دست به مقابله با این نظام زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این رو آمریکا با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کرد نظام اسلامی را از بین ببرد و یکی  از روش‌هایی که در این راستا اتخاذ کردند قطع رابطه سیاسی و اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه و نیز تلاش برای تحریم‌های بین المللی علیه ایران و به زانو در آوردن این کشور بود.

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه به طور قطع دشمن و مشکل تراشی دشمنان ملت ایران توانسته است زحمات و درد سرهایی برای مردم ایران و مسئولان ایران ایجاد کند، ادامه داد: به صراحت می‌توان بیان داشت راهی که دشمن در پیش گرفته است با شکست مواجه خواهد شد و از سوی دیگر فشارهایی که دشمن بر ملت ایران وارد کرده فواید و نتایج جانبی هم برای ملت ایران داشته است.

وی تصریح کرد: ایجاد حس خودباوری و استقلال، اتکا به  خود و تلاش برای پیشرفت و جدا کردن ملت ایران از وابستگی به خارج تنها قسمتی از دستاوردهای این مبارزه  پر دامنه ملت ایران در راه استقلال و شرف خویش بوده است.

حجت الاسلام رحیمی گفت: ملت ایران امروزه روی پای خود محکم و استوار ایستاده  و با صدای رسا شعار استقلال و آزادی جمهوری اسلامی و شعار هیات منا الذله را سر می‌دهد.

امام جمعه ساوه افزود: امروزه این فناوری هسته‌ای موجب عزت ماست و باید مثل آبروی خود از آن مواظبت کنیم و در این مسیر عزتمندانه نباید یک قدم عقب نشینی کنیم چون یک قدم عقب نشینی خسارت جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت. 

وی در ادامه تصریح کرد: ما در برجام تنها یک دستاورد داشتیم و آن اثبات این نکته به افکار عمومى جهان بود که ملت بزرگ و فهیم ایران، اهل تعامل، تفاهم و مذاکره است و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللى در این مقطع حساس تاریخ بوده است.

حجت الاسلام رحیمی افزود:  سندى که براى آیندگان ثابت مى‌کند این ملت در چنین برهه حساسى هرچه در توان داشت براى تعامل سازنده و دیپلماسى با جهان و کشورهاى مدعى انجام داد و پاى توافقى مهم و بین‌المللى را امضا کرد و نسبت به آن عهدشکنى نکرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه آمریکا به عنوان یکی از وحشی‌ترین و بی قانون‌ترین دولتها به شمار می رود، اضافه کرد: اینها به هیچ قانونی و پیمانی پایبند نیستند و این بی قانونی و پایبند نبودن به پیمان‌های بین المللی باعث ایجاد تهدیداتی در نظام بین الملل شده و آمریکا امروزه آرام آرام رسماً از پیمان‌های بین الملل خارج می‌شود.

امام جمعه ساوه در بخش دیگری از خطبه های امروز با محکوم کردن حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی گفت: جنایت کوردلانه مزدوران تفکر تکفیری در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت و مجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد و تبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه دار کرد. 

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

وی خواستار اشد مجازات برای عاملان این جنایت شد و تصریح کرد: آنچه که مهم است وحدت و انسجام ملی میباشد لذا شیعه و سنی دشمن اصلی خود یعنی آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و اذناب آن را فراموش نکند.

 انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه امام جمعه حادثه مشهد حجت الاسلام بین الملل جمعه ساوه ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی

یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود ۲۲ سال حبس محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد سباستین دالک 32 ساله کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم تلاش برای جاسوسی به حدود 22 سال حبس محکوم شد.

بر این اساس، آقای دالک به جرم تلاش برای انتقال اطلاعات طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه است، دستگیر شده اما بعدا دریافت که این فرد، کارمند مخفی اف‌بی‌آی است.  

براساس این گزارش، وی در دادگاه اکتبر سال گذشته به 6 مورد تلاش برای انتقال اطلاعات دفاعی ملی طبقه بندی شده گناهکار شناخته شد. وی در دادگاه روز گذشته به 21 سال و 10 ماه حبس محکوم شد.

کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای گفت: این حکم باید به عنوان یک هشدار جدی برای تمام کسانی باشد که وظیفه حفاظت از اطلاعات دفاع ملی را بر عهده دارند و اینکه این نتیجه خیانت به این اعتماد است.

وزارت دادگستری افزود: دالک در دادگاه اعتراف کرد که وی بین آگوست و سپتامبر 2022، برای نشان دادن دسترسی مشروع و تمایل به اشتراک گذاری، از یک حساب ایمیل رمز گذاری شده برای انتقال بخش های برگزیده سه سند طبقه بندی شده به فردی که گمان می کرد عامل روسیه بوده، استفاده کرده است.       

این وزارت خانه تصریح کرد دالک که به عنوان طراح امنیتی سیستم های اطلاعاتی در آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرده، در ازای تمام این اطلاعات، 85 هزار دلار درخواست کرده بود.

این در حالی است که چندی قبل ویکتور مانوئل روچا دیپلمات پیشین آمریکایی به جرم جاسوسی برای کوبا به مدت چند دهه، به تحمل 15 سال حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آقای روچا را به انجام اقداماتی در جهت بهبود منافع دولت کوبا متهم کرده است. این در حالی است که براساس قوانین فدرال افرادی که می خواهند به عنوان عامل یک کشور خارجی در داخل خاک آمریکا فعالیت کنند، باید نام خود را در وزارت دادگستری ثبت کنند.

روچا در دادگاه به جاسوسی برای کوبا و استفاده از توانایی خود برای ناشناس ماندن در مجموعه‌ای از ملاقات های انجام شده در سال های 2022 و 2023 با یک مامور مخفی اف بی آی که خود را به عنوان نماینده سرویس اطلاعات خارجی کوبا جا زده بود، اعتراف کرد.

این نخستین باری نیست که مقامات فعلی و سابق آمریکا به اتهام عاملیت دول خارجی دستگیر یا متهم می شوند. پیشتر دادگاهی در نیویورک یک مامور سابق پلیس این شهر را به دلیل اینکه عامل غیرقانونی چین در خاک آمریکا بوده، گناهکار شناخت.

سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم