Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر 70 درصد تقاضای جدید بازار مسکن شامل زوج‌ها جوان در خرید و ساخت خانه ناتوان هستند و با استفاده از اجاره مسکن نیاز اساسی خود را پوشش می‌دهند.

محمد حمید زاده در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به آغاز فصل اجاره گفت: متاسفانه اخبار رسیده از بازار اجاره‌بها در فصل پیش‌رو برای مستاجران بسیار نگران‌کننده است و بسیاری از صاحب‌خانه‌ها خواستار افزایش هزینه رهن و اجاره‌بها را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید زاده در بیان دلایل عدم توقف رشد قیمت اجاره‌بها در سال‌های اخیر گفت: با توجه به اینکه تقاضای بازار اجاره فارغ از اجاره واحدهای مسکونی که برای کارهای تجاری انجام می‌شود، تقاضای واقعی و موثری در اقتصاد است، لذا تحلیل عرضه و تقاضا در این بازار می‌تواند پاسخ دلایل رشد نجومی اجاره‌بها باشد.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: اگر روند عرضه واحدهای مسکونی را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که رکود ساخت در کنار عملکرد ضعیف دستگاه‌های دولت در روند اخذ مالیات بر خانه‌های خالی سبب شده تا عرضه پاسخگوی تقاضا نباشد.

*70 درصد تقاضای جدید بازار مسکن اجاره نشین‌ می‌شوند

وی گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد تقاضای جدید بازار مسکن شامل زوج‌های جوان در خرید و ساخت خانه ناتوان هستند و با استفاده از اجاره مسکن نیاز اساسی خود را پوشش می‌دهند.

حمید زاده تاکید کرد: اگر دولت فکر کند که می‌شود با سازوکارهای کوتاه مدت نظیر وام ودیعه یا ایجاد سقف اجاره بها آن هم بدون نظارت کافی و ضمانت اجرایی بازار اجاره را کنترل کرد، سخت در اشتباه است.

این کارشناس مسکن در پایان تاکید کرد: طبیعتا رویکرد دولت مردمی حمایت از مردم است و این حمایت باید با سرعت گرفتن واقعی ساخت نهضت ملی مسکن فارغ از آمارسازی‌ها در کنار استفاده از ابزارهای موثر در بازار اجاره نمود پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: محمد حمیدزاده ، کارشناس حوزه مسکن ، ساخت مسکن ، بازار اجاره ، مستاجران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارشناس حوزه مسکن ساخت مسکن بازار اجاره مستاجران بازار اجاره اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!

به گزارش خبرآنلاین،به نقل از سرانه به عنوان مثال فردی یک مغازه در راه پله را برای اجاره گذاشته است.

هزینه اجاره یک راه پله با فضای ۵ مترمربع در تهران ماهی ۵ میلیون تومان است.

نکته جالب توجه اینجاست که برای اجاره این مغازه باید ۲۰۰ میلیون تومان هم پول پیش بدهید.

به نظر می‌رسد که باید فکری به حال هزینه اجاره مغازه ها شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901018

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران