Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری افزود: در هفته سپری شده حادثه دلخراش در حرم امام رضا(ع) که باعث شهید شدن دو طلبه و مجروح شدن یک طلبه شد را شاهد بودیم که توسط یک تکفیری و وهابی انجام شد.

وی ادامه داد: این افراد دست پرورده های دولت سعودی و استکبار هستند و دشمن ائمه و شیعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی یادآور شد: در رابطه با این حادثه یکی از اهداف استکبار در ماه رمضان این است که توجه افکار عمومی از قدس منحرف شود و از سوی دیگر نباید با این حادثه دلخراش احساسی برخورد شود چرا که خود مردم مظلوم افغانستان گرفتار استکبار هستند.

وی توضیح داد: افغانستانی ها سه هزار شهید در دفاع از حرم دادند و تیپ فاطمیون فداکاری زیادی برای ایران انجام داد.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: خود افغانستان هم این جنایت را محکوم کرده است و ما از قوه قضاییه درخواست داریم که با این مورد قاطعانه برخود کند.

وی گفت: این تکفیری غیرقانونی وارد ایران شده و آموزش دیده و جنایت بزرگی را انجام داده است؛ روحانی را شهید کرده که خود برادر شهید و جانباز بوده است و در اطراف مشهد کارهای جهادی می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان گفت: انس با قرآن در این ماه بسیار مهم است که خواندن یک آیه از قرآن برابر با ختم همه آن است.

شاهچراغی به ذکر خطبه ای از حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: با خواندن قرآن به خداوند نزدیک شوید؛ چراکه قرآن شفیع است.

وی افزود: در ماه رمضان رهبری برنامه های مهمی دارند و بیانات مهمی در دیدار با قاریان داشتند و گفتند که یکی از نام های قرآن یاد است؛ یعنی یادآوری کننده و اگر یاد نباشد غفلت انسان را می گیرد. بسیاری از گرفتاری های ما به دلیل غفلت است.

وی افزود: رهبری خطاب به قاریان گفتند که وقتی قرآن می خوانیم خداوند با ما صحبت می کنند و با این چشم و اندیشه قرآن بخوانید؛ تلاوت را تکرار کنید و حداقل یک ختم قرآن داشته باشید.

شاهچراغی ادامه داد: رهبری در تذکری به قاریان دادند که جوری قرآن بخوانند که شنونده صحنه ای که قاری تفسیر می کند را ببیند.

امام جمعه شهرری همچنین با بیان اینکه دهم رمضان مصادف با وفات حضرت خدیجه(س) است، گفت: چند زن در تاریخ خوش درخشیدند؛ حوا، آسیه، مریم و خدیجه. در حدیث داریم که ایشان در زیبایی و کمال و معرفت بی همتا بود.

وی افزود: ایشان نور چشم پیغمبر بود؛ اولی زنی است که اسلام را اختیار کرد و به پیامبر ایمان آورد و هرچه داشت در راه اسلام داد.

شاهچراغی همچنین خطاب به نمازگزاران درخواست کرد: نام خدیجه را احیا و روح پیامبر را شاد کنید.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین جهاد برای یک زن، همسر داری خوب است که این از خصایل حضرت خدیجه(س) بود.

برچسب‌ها شهرستان ری گروه های تکفیری نماز جمعه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری گروه های تکفیری نماز جمعه تهران شهرستان ری گروه های تکفیری نماز جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در پیامی در خصوص ویژگی های شهید مطهری (ره) فرمودند: «اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌ الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز ایران ضایعۀ أسف‌ انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌ کنم. تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزندۀ خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزۀ سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‌شناسی و فنون مختلفۀ اسلام و قرآن کریم کم‌ نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌ شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیتهای فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوۀ خود نورافشانی کرده و می‌ کنند....» 

صحیفه امام، جلد ۷، صفحات ۱۷۸

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند