Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:58:01 GMT

مردم باید از ثمره وحدت شورا و شهرداری بهره‌مند شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۹۰۷۷

مردم باید از ثمره وحدت شورا و شهرداری بهره‌مند شوند

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت ضمن توصیه به شهردار و شورای شهر جیرفت گفت: مردم به آرامش نیاز دارند و باید از ثمره وحدت شورا و شهرداری بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت در خطبه های نماز جمعه این هفته با ابراز خرسندی از هوشیاری علمای شیعه و سنی  در خنتی کردن توطئه دشمنان گفت: شهادت در حرم رضوی با زبان روزه ثمره سال ها جهاد در راه خداوند است  و دشمنان با چنین اقدامات مذبوهانه‌ای به اهداف خود دست نخواهند یافت و شهادت دو طلبه شیعه و دو طلبه اهل سنت برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ملت‌های اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وحدت کشورهای اسلامی به‌ویژه رابطه ایران و کشورهای همسایه را  خاری در چشم دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمنان  برای بر هم زدن تعامل کشورهای همسایه  در تلاش هستند اما این اقدامات با هوشیاری علمای شیعه و سنی، مسئولان و مردم که واقف اند این جنایت از آمریکا و اسرائیل سرچشمه می گیرد راه به جایی نخواهد برد و چنین اقداماتی نشانه ضعف و سستی و عدم کارایی سلطه آمریکا است و آن را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه جیرفت همچنین تسریع در دستگیری و مجازات عاملان این اقدام را از مسوولان خواستار شد. 

ماه رمضان جلوه‌گاه تلاوت قرآن و اصلاح ذات‌البین باشد

تارم با بیان ثمرات تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بنابر روایتی، سبقت بهشتیان در قیامت بر اساس سبقت آنان از یکدیگر برای حضور در نماز جمعه است و حضور در نماز جمعه با زبان روزه بسیار ارزنده و دارای اجر معنوی بزرگ است که در حقیقت حج مستمندان است که تلاوت قرآن بویژه با تشکیل حلقه های قرآنی در مساجد و اصلاح ذات البین برای قوام خانواده ها و جلوگیری از فروپاشی این کانون مهم به عنوان وظیفه ای همگانی از تاکیدات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان است.

مردم باید از ثمره وحدت شورا و شهرداری جیرفت بهره‌مند شوند

امام جمعه جیرفت  حل مشکلات شهرک های حاشیه شهر را خواستار شد و گفت: انتظار است مسئولان شهرستان جیرفت مشکلات شهرک‌ها و  شهر نظیر آب و برق را برطرف کنند.

وی با توصیه به شهرداری و شورای شهر جیرفت گفت: استیضاح و سوال از شهردار جزو وظایف و حقوق شورای اسلامی شهر است و همه باید به این حق قانونی احترام بگذارند و از سوی دیگر باید توجه داشت شهردار مدت کوتاهی است که شهر را در دست گرفته و با روحیه جهادی و سرعت در حال کار است که انتظار است از سوی شورای شهر فرصت بیشتری برای خدمتگزاری داده شود و در صورت ناکارآمدی شهردار اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه افزود : شورای شهر می تواند از شهردار برای حضور در جلسات  دعوت کند تا از نزدیک شاهد تصمیمات و انتظارات باشد و شهردار نیز می تواند شورای شهر را به صورت هفتگی در جریان اقدامات شهرداری قرار دهد.

مردم نیاز به آرامش دارند 

وی حفظ تعامل و همدلی را مورد تاکید قرار داد و افزود:مردم به آرامش نیاز دارند و باید با همدلی، تعامل و ارتباط بیشتر شورای شهر و شهرداری از ثمرات وحدت و همدلی مسئولان بهره مند شوند.

روزه‌داری از مصادیق تقوای الهی است

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز اظهار کرد:در ماه رمضان انسان‌ها دعوت خداوند متعال هستند و توفیق حضور در این میهمانی الهی فرصتی مغتنم است و 
در این ماه مبارک باید تمام اعضای بدن انسان روزه‌دار باشند و از گناه و مخالفت با پروردگار پرهیز کنند.

امام جمعه جیرفت  گفت: افرادی که قادر به روزه‌داری نیستند و عذر شرعی دارند باید از تظاهر به روزه‌خواری پرهیز کنند و بازار و اصناف جامعه اسلامی باید در این ماه نهایت مراقبت را داشته باشد و جایگاهی برای تظاهر روزه‌خواری نباشد و اصناف، پلیس اماکن و دیگر مسئولان باید مراقبت لازم برای جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری در این ماه را به عمل آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه استانی شهرستانها امام جمعه جیرفت بهره مند شوند شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار