Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کامیل خافیزوف ، که سرپرست گروهی است که روی روش‌های جدید برای تشخیص بیماری‌های انسانی در مؤسسه تحقیقات علمی اپیدمیولوژی مرکزی سازمان دیده‌بان بهداشت کار می‌کند؛به خبرنگاران گفت:جدیدترین سویه کروناویروس موسوم به Omicron XE نسبت به نمونه‌های قبلی مسری‌تر است، اما بعید است که موج جدیدی از همه‌گیری را در روسیه ایجاد کند، زیرا روسیه ایمنی گله‌ای قدرتمندی را ایجاد کرده است،

به گزارش سرویس علمی آریا به نقل ازتاس؛ کامیل خافیزوف خاطرنشان کرد: از آنجایی که افراد در تعداد زیادی با سویه بسیار مسری "Stealth Omicron" که به طور گسترده گسترش می یابد بیمار نمی شوند، افزایش ده درصدی دیگر در انتقال به سختی مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اعلام کرد: «نوع جدید کمی بیشتر از همه سویه‌های قبلی قابل انتقال خواهد بود، کارشناسان می‌گویند ده درصد افزایش در مسری بودن دارد.» با این حال، نکته قابل توجه این است که افراد زیادی بین ژانویه تا مارس در روسیه به این ویروس مبتلا شده و از آن بهبود یافته اند، که مصونیت گله ای بسیار قوی ایجاد کرد. گواه بیشتر آن این واقعیت است که از هر پنج مورد جدید در کشور، چهار مورد در حال حاضر توسط نوع BA.2 `Stealth Omicron` ایجاد می شوند، که مسری ترین بود، اما با این وجود، تعداد بیماران جدید به حداقل می رسد.

این کارشناس افزود: سویه اومیکرون به طور گسترده گسترش می یابد، لذا افزایش ده درصدی دیگر در انتقال؛ به سختی مشکلات بیشتری ایجاد کرده وبعید است که به خودی خود موج جدیدی از عفونت ها را ایجاد کند.

به گفته خافیزوف، نوع نوترکیب سویه Omicron XE از قطعاتی از زیرخطوط BA.1 و BA.2 تشکیل شده است که بیشتر ژنوم آن مربوط به BA.2 یا "Stealth Omicron" است که قبلا توسط سازمان بهداشت جهانی مسری تر از همه اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اومیکرون روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟