Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط تهران و مسکو/ حمله به طلاب در حرم رضوی/ نوزدهمین سفر استانی رئیسی/ مذاکرات برجامی و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی در روزهای (پنج شنبه و جمعه) هجدهم و نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، توافق ایران و روسیه برای صادرات برخی محصولات لبنی از ایران به روسیه و اتحادیه اوراسیا در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو  با رئیس سرویس فدرال نظارت بر بهداشت دامی و گیاهی روسیه، علاوه بر حصول توافق در زمینه صادرات برخی از محصولات لبنی از ایران به روسیه و اتحادیه اوراسیا، کارگروهی برای تسهیل و تسریع در زمینه همکاری‌های طرفین در زمینه لبنیات و آبزیان ایجاد گردید.

رای ایران در مخالفت با تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر هم از دیگر موضوعات مهم خبری بود که نمایندگی ایران در سازمان ملل در گزارشی دراین باره توضیح داد و اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران مجددا بر ضرورت حل و فصل صلح آمیز اختلافات بر مبنای حقوق بین الملل و احترام کامل تمام طرف ها به منشور ملل متحد و حقوق بین الملل تاکید می‌کند.

در هفته‌ای که سپری شد، حمله به ۳ روحانی در حرم امام رضا (ع)، درخواست دادستان کل کشور برای برخورد با روزه‌خواران در ملاء عام و قرار گرفتن نام بازیکن سابق پرسپولیس در لیست متهمان یک شبکه کلاهبرداری مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی بودند.

گزارش کامل ایسنا از مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته را می توانید اینجا بخوانید.

وزیر کشور هم  ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی بر پیگیری و محاکمه عاملان این جنایت تروریستی تاکید کرد و افزود: با جریان تروریستی و تکفیری و ترویج دهندگان این تفکر به شدت برخورد خواهد شد.

احمد وحیدی همچنین با تاکید بر شناسایی تمام ریشه‌های جریان های تروریستی و تکفیری خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند اختلافات مذهبی و قومی میان ملت ها ایجاد کند در  حالی که بهترین جوانان افغانستان در مبارزه با جریان تفکیری  به شهادت رسیده‌اند و ملت افغانستان توانست آمریکا را با خفت از منطقه بیرون کند. این اقدام تروریستی هم در جایگاه ملت افغانستان شائبه ایجاد نمی‌کند.

در پی این حادثه، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پیامی حمله به سه طلبه روحانی در مشهد را محکوم کرد و نوشت: ‏امارت اسلامی حمله بر عبادتگاه و روحانیون در کشور ایران را محکوم می‌نماید. این کار ربطی به افغان‌ها و افغانستان ندارد.

خبرهای دیگر در محکومیت حمله به طلاب را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اقدامات پست و سخیف غباری بر پیکره جهان اسلام وارد نمی‌کند

مسئولان از قاتلان فرزندان انقلاب انتقام بگیرند

عرصه بر دشمنان تنگ‌تر خواهد شد

‏تروریسم نه دین دارد، نه مذهب ، نه ملیت، نه قومیت

دشمن به دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در کشور است

مراقبت برای حراست از مناسبات مشترک را در دستور کار قرار دهید

***

موافقت هیات دولت قطر با توافقنامه لغو روادید گذرنامه های دیپلماتیک و خاص بین ایران و قطر از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حمید رضا دهقانی سفیر ایران در دوحه با انتشار عکسی مرتبط نوشت: این توافقنامه یکی از ۱۴ توافقنامه و یادداشت تفاهمی بود که در سفر ماه گذشته ریاست محترم جمهوری به قطر بین وزرای خارجه دو کشور امضاء شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان، ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن ارایه گزارشی از آخرین تحولات داخلی عراق، به سفر اخیرش به مسکو و گفتگوهایش با وزیرخارجه روسیه اشاره و به مرور تحولات اوکراین پرداخت.

در این گفت و گو دوطرف ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند و در همین چارچوب، امیر عبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فواد حسین قرار گرفت.

همچنین در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان با نیکلا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان موضوعات مورد اهتمام مشترک دوجانبه، منطقه و جهان از جمله روند بحران اوکراین و مذاکرات وین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن تبریک برگزاری انتخابات موفقیت آمیز پارلمان و ریاست جمهوری در صربستان، انتخاب مجدد آقای«الکساندر ووچیچ»  را به دولت و ملت صربستان تبریک گفت و در بخشی از این گفت وگوی تلفنی در مورد مذاکرات وین نیز  گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار مصمم است. طرف آمریکایی باید بجای زیاده خواهی، ایجاد کندی و مانع در مسیر کار، با رویکردی واقع بینانه رفتار کند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به روند انجام مذاکرات اشاره کرد و گفت: در مساله ادامه مذاکرات برجامی توصیه‌های مقام معظم رهبری، عدم اعتماد به طرف مقابل، گرفتن تضمین‌های مناسب و راستی‌آزمایی است که این توصیه‌ها خواست عموم مردم نیز هست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در مساله برجام نباید مانند قبل کلاه سرمان برود، اظهار کرد: برجام چه به نتیجه برسد و چه نرسد این دولت و ملت زیر پرچم ولایت فقیه به داخل تکیه کرده‌اند. انرژی هسته‌ای جزو نیازهای اصلی ما در ابعاد مختلف است.

دیگر اخبار با محوریت برجام را در لینک های زیر بخوانید.

دو توصیه سناتور آمریکایی به دولت بایدن برای مذاکرات وین

آمادگی آمریکا و تروئیکای اروپا برای سناریوهای دیگر در قبال مسئله هسته‌ای ایران

ادعای فرمانده ارشد آمریکایی درباره خروج نیروی قدس از لیست گروه‌های تروریستی

آمریکا پاسخگوی نگرانی‌های قانونی ایران باشد

مذاکرات وین در یک سال گذشته؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

تا زمان بازگشت به اجرای برجام، اطلاعات دوربین‌های نظارتی در ایران می‌ماند

***

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در نوزدهمین سفر استانی خود، پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ به همراه جمعی از اعضای هیئت به استان البرز رفت و دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با اصحاب رسانه، شورای اداری استان البرز و بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات مردم استان البرز از دستورکارهای این سفرش بود.

گزارش کامل این سفر و برنامه ها و اقدامات رئیس جمهور و وزرای کابنیه سیزدهم را می توانید اینجا بخوانید.

گزارش تاریخی ایسنا، همزمان با چهل و دومین سالروز قتل آیت‌الله سید محمدباقر و سیده آمنه بنت‌الهدی صدر به دست رژیم بعث عراق در سال ۱۳۵۹ با عنوان "قتل خواهر و برادر در روز سوم شکنجه" از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و روسیه حمله در حرم رضوی مذاکرات برجامی سفر استانی رئیسی مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: همین الان به رفح برو!
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ