Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله صدیقی گفت: توصیه‌های رهبر انقلاب درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها، عدم اعتماد به طرف مقابل، گرفتن تضمین‌های کافی و راستی‌آزمایی عملی است؛ خواست عمومی مردم نیز چنین است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها گفت: توصیه‌های رهبری درباره مذاکرات، عدم اعتماد به طرف مقابل، گرفتن تضمین‌های کافی و راستی‌آزمایی عملی است؛ این خواست عموم مردم نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آیت‌الله کاظم صدیقی، «انرژی هسته‌ای از ضرورت‌های زندگی امروز بشر است و در ابعاد مختلف به آن نیاز داریم؛ لذا در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود، چراکه امروز در موضع قدرت هستیم و برنامه‌های دولت هم متکی بر برجام نیست و به داخل تکیه کرده‌اند.»

امام جمعه موقت تهران گفت: در عین حال، مسئولان سعی و تلاش خود را بکنند که رفع تحریم در ابعاد مختلف آن انجام شود و در کنار آن، مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال شود. بجای کوتاه آمدن در برابر دشمن، باید مشکلات معیشتی مردم مثل گرانی و بیکاری و مشکلات تولید را با درایت و اعتماد به رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و نیروی جوانان برطرف کرد.

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلیس در این باره گفت: قطعاً باید سیاست‌های کلی نظام و تدابیر مقام معظم رهبری در مذاکرات مورد توجه دقیق قرار گیرد.  یکی از موارد مهم که حتما باید در مذاکرات دنبال شود، برداشته شدن کل تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران است. به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول نیست که بخشی از تحریم‌های کشورمان حذف شود و طرف غربی برخی از تحریم‌ها را نگه دارد تا هرگاه که خواست از ابزار تحریم علیه کشورمان استفاده کند.

حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، نتیجه حضور نامشروع آنان است

آیت‌الله صدیقی گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند بعد از ترور شهید سلیمانی، نیرو‌های آمریکایی در منطقه چند برابر قبل مورد حمله قرار گرفته‌اند و این را بعنوان یکی از موانع برجام قلمداد کرده اند. قبل از این قضایا هم متجاوزین انگلیسی در آب‌های جنوب توسط فرزندان ملت دستگیر شدند و پهپاد گران‌قیمت آمریکایی نیز شکار شد.

به گفته خطیب نماز جمعه تهران، «بنابراین، هیچکدام از این حملات به آمریکایی‌ها، نتیجه مسائل برجام نیست؛ بلکه معلول حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه است و تا این حضور نامشروع ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد داشت.»

در یکی از این حملات، دیشب بود که پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق مورد حمله پهپادی قرار گرفت. برخی منابع خبری نیز پس از این اتفاق گزارش داده اند صدای انفجار نسبتاً شدید در حوالی پایگاه عین الاسد به گوش رسیده است.

آیت‌الله صدیقی به آتش‌بس موقت در یمن اشاره کرد و گفت: این هم از معجزات اسلام است که ملتی با فقر و دستان خالی مقاومت کنند، عربستان سعودی را مجبور به آتش‌بس می‌کنند. حملات موثر انصارالله یمن به عمق منابع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی، آن‌ها را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرد و امیدواریم، ادامه این روند به پایان یافتن جنگ و تجاوز آمریکا با ابزار عربستان سعودی، منتهی شود.

تولید دانش‌بنیان، هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب گفت: مسئله تولید چند سال است که مورد تاکید رهبری است، اما امسال باب جدیدی را با عنوان تولید دانش‌بنیان آغاز کردند که توصیه‌ای حکیمانه است و مسئولان باید توجه کافی به آن داشته باشند.

به گفته او، «تولید دانش‌بنیان، هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد و ما را به جایی می‌رساند که محصولاتمان قابل عرضه به جهان باشد و مردم را هم متقاعد می‌کند که از محصولات داخلی استفاده کنند.»

آیت الله صدیقی گفت: بر اساس آمارها، ما پنجمین کشوری هستیم که آب‌های زیرزمینی را برای کشاورزی استخراج می‌کنیم، ولی حاصلی را که باید بدست بیاوریم، به دست نمی‌آوریم و نتیجه مدیریت غلط این می‌شود که گاهی مجبور می‌شویم سیب زمینی از خارج کشور وارد کنیم و گاهی بدلیل انبوه تولیدات، آن‌ها را اسراف می‌کنیم و به مصرف حیوانی می‌رسانیم. بنا به توصیه رهبر انقلاب، این شرکت‌های دانش‌بنیان را باید دو برابر افزایش دهیم. اخیرا هم در دیدار رئیس جمهور، وی گفت که این میزان از دانش‌بنیان‌ها را کافی نمی‌دانیم.

او تاکید کرد: قوانین حمایتی نیز باید در مجلس وضع شود و رئیس مجلس هم اعلام کرد که بودجه مقرر شده برای این شرکت‌ها، اگر به درستی استفاده شود، آثار خوبی خواهد داشت؛ همچنین نیاز‌ها و خلأ‌هایی که کشاورزان با آن‌ها مواجه هستند، باید احصاء شود و از طریق متخصصان برطرف شود.

امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه‌های دوم نماز، به حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی و شهادت دو روحانی جهادگر اشاره کرد و یاد این شهیدان را گرامی داشت.

سه‌شنبه گذشته یک فرد به سه روحانی در یکی از صحن‌های حرم امام رضا(ع) با چاقو حمله کرد؛ در این حمله حجت‌الاسلام محمد اصلانی جان باخت.

رئیس جمهور پس از حادثه، عاملان آن را «عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی» دانست و به وزارت اطلاعات دستور پیگیری داد.

آیت‌الله صدیقی همچنین به دیدار اخیر رهبر انقلاب با قاریان قرآن کریم و فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: از جمله نکاتی که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند، گستره فیض الهی در ماه رمضان است که باید از این سفره گسترده بهره کافی برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نماز جمعه ، نماز جمعه تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نماز جمعه نماز جمعه تهران امام جمعه موقت تهران آیت الله صدیقی رهبر انقلاب دانش بنیان نماز جمعه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • راستی‌آزمایی یک ادعا !