Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این وزارتخانه یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان ارسال کرده مبنی بر اینکه مسکو کاردار معرفی شده از سوی طالبان را به رسمیت می شناسد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: در ماه فبروری ۲۰۲۲ (دلو، ۱۴۰۰) نخستین دیپلمات افغان منتخب از سوی طالبان، وارد مسکو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مارچ وی تایید صلاحیت شد و اواخر ماه مارچ وزارت خارجه افغانستان از اتمام ماموریت سید طیب جواد و تعیین جمال غروال به عنوان کاردار موقت افغانستان در مسکو خبر داد.

زاخارووا گفت: ششم اپریل (۱۷ حمل) وزارت امور خارجه روسیه یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان فرستاد مبنی بر پذیرش رسمی وضعیت این دیپلمات افغانستانی به‌عنوان کاردار افغانستان در مسکو. این اقدام را گامی در جهت احیای روابط کامل دیپلماتیک می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان صحبت کنیم.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک در سفارت افغانستان در مسکو گفته بود که جمال ناصرغروال که از سوی وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان به‌عنوان سرپرست سفارت افغانستان در فدراسیون روسیه، منصوب شده است در آینده نزدیک کار خود را در مسکو آغاز خواهد کرد.

یک هفته قبل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو برای اولین دیپلمات افغانستان از دولت طالبان که ماه گذشته به روسیه آمده بود، اعتبارنامه صادر کرده است.

در ماه اسد سال ۱۴۰۰میلادی طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. در ۲۴ همین ماه، نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان روسیه وزارت امور خارجه روسیه سفارت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان

وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مهاجرین حکومت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت 234 نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان 80 نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت حکومت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دخترانمعاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان: در تلاشیم شرایط ادامه تحصیل دختران فراهم شودآمادگی دانشگاههای ایران برای تحصیل دختران افغانستانی

خبرگزاری دولتی «باختر» گزارش داده بود روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز «قلندر عباد» وزیر بهداشت حکومت طالبان گفته بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم