Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@09:16:19 GMT

سنگ شکنی کلیه با فناوری جدید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۳۹۶۷۲

سنگ شکنی کلیه با فناوری جدید

پژوهشگران آمریکایی توانستند با استفاده از یک فناوری جدید، سنگ کلیه را با درد کمتری نسبت به درمان‌های فعلی، درمان کنند. طبق مطالعه جاناتان هارپر از دانشگاه واشنگتن در سیاتل و همکارانش، سونوگرافی می‌تواند سنگ کلیه را در عرض ۱۰ دقیقه تجزیه کند، که می‌تواند راه سریعتر و کمتر دردناکی را برای دفع سنگ در ادرار بدون جراحی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سنگ‌های کلیه کریستال‌هایی هستند که هنگام جمع شدن مواد زائد در خون در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. بعضی از افراد این علائم را بدون هیچ ناراحتی تجربه می‌کنند، اما اگر سنگ‌ها در کلیه یا حالب گیر کنند، لوله کوچکی که به هم متصل می‌شود، می‌تواند باعث درد شدید شکم، کلیه یا مثانه شود.

در این مطالعه، ۱۹ نفر تحت تکنیک جدید BWL قرار گرفتند، که در آن ۲۵ سنگ در حداکثر ۱۰ دقیقه شکسته شد و حدود ۹۰ درصد از اندازه سنگ تکه تکه شد، تا ۱۲ میلی متر تا کمتر از ۲ میلی متر. تکنیک SWL، معمولاً حدود ۶۰ درصد سنگ‌ها را به اندازه کمتر از ۴ میلی‌متر تکه تکه می‌کند و معمولاً می‌توان قطعه‌ای به قطر ۴ میلی‌متر را جدا کرد، اما دردناک‌تر از سنگ‌های کوچک.

هارپر توسعه‌دهنده این مطالعه می‌گوید: سنگ‌شکنی موج انفجاری را می‌توان بدون نیاز به بیهوشی بیماران انجام داد.

سنگ‌های کلیه اغلب با سنگ شکنی موج شوک (SWL) درمان می‌شوند که شامل ارسال امواج فراصوت با دامنه بالا و فرکانس پایین به مدت یک ساعت به داخل سنگ است، معمولاً در زمانی که فرد تحت بیهوشی است و گاهی اوقات سنگ‌های بزرگ نیاز به جراحی دارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کلیه درمان تکنولوژی فناوری میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب

ایسنا/بوشهر رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان بوشهر گفت: صاحبان صنایع استان جهت جذب دانشجویان بورسیه می‌توانند از طریق سامانه سیب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.

محمدرضا صادقی افزود: صاحبان صنایع، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بورس دانشجویان دانشگاه‌ها در کلیه مقاطع تحصیلی از زمان کنکور یا در حین تحصیل می‌توانند با مراجعه به سامانه سیب به آدرس https://sib.saorg.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صادقی عنوان کرد : طبق این فراخوان کلیه صاحبان صنایع جهت جذب دانشجویان در حین تحصیل در کلیه مقاطع می‌توانند تا 30 اردیبهشت ماه 1403 نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سیب اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، وی بیان کرد: کلیه صنایع در خصوص جذب دانشجویان نو ورود از طریق کنکور سراسری در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه 1403 درخواست‌های خود را در سامانه سیب وزارت علوم ثبت کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز