Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون در مجموع بیش از ۲۹.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های اتباع روسیه و بلاروس را در چارچوب تحریم‌های وضع شده علیه این دو کشور به‌دلیل جنگ اوکراین، بلوکه کرده اند.

به گزارش ایرنا، طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا که گفته می‌شود تنها بخشی از اطلاعات است، به عنوان نمونه دارایی‌هایی نظیر قایق‌های تفریحی، بالگرد و املاک و مستغلات و همچنین آثار هنری به ارزشی بیش از ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد یورو توقیف شده است.

کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته تا تدابیر تحریمی که در سطح ملی علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند و همچنین کلیه اطلاعات و جزئیات مربوط به آن‌ها را به اطلاع بروکسل برسانند.

همزمان با رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و عزم بروکسل بر وضع تحریم‌های جدید علیه کرملین، رئیس کمیسیون اروپا همراه با مسوول سیاست خارجی اتحادیه به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین حرکت کردند.

این درحالی است که گفته می‌شود نیروهای روسیه از شمال اوکراین نیز عقب‌نشینی کرده‌اند تا تمرکز اصلی خود را بر کنترل مناطق شرقی قرار دهند. مقامات اوکراینی روز گذشته از ساکنان این مناطق خواسته بودند که خانه و کاشانه خود را برای رسیدن به یک مکان امن فورا ترک کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اذعان بر اینکه میزان تلفات و خسارات وارده به ارتش روسیه در این مدت قابل توجه بوده است، از آن با عنوان «تراژدی عظیم» یاد کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز خواستار کمک تسلیحاتی غرب برای مقابله با تهاجم روسیه شده است. دبیرکل ناتو در نشست بروکسل با تاکید بر حمایت از اوکراین، گزینه ارسال تسلیحات سنگین‌تر به کی‌یف را مطرح کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین می‌گوید، دو دختر بزرگسال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را به فهرست تحریم‌های این کشور می‌افزاید.

پیش‌تر واشنگتن در اقدامی مشابه فرزندان پوتین را تحریم کرده بود.

دو مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و محدودیت در سفرهای کاترینا تیخونووا و ماریا ورونتسوا، دو دختر ولادیمیر پوتین خواهد بود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۳۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جهانی به سود ایران است

سعید لیلاز: غربی‌ها متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

به گزارش مشرق، یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین