Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@19:37:55 GMT

پیکر دومین شهید حمله تروریستی در مشهد تشییع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۰۰۹۹

پیکر دومین شهید حمله تروریستی در مشهد تشییع شد

به گزارش جماران؛ آیین تشییع پیکر دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا(ع) روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

آیین تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بامداد امروز هم مراسم وداع با پیکر شهید دارایی در رواق امام خمینی (ره) حرم ثامن الائمه (ع) برگزار شده بود که با قرائت آیاتی از قرآن کریم، مرثیه سرایی و قرائت دعای کمیل توسط ذاکران اهل بیت همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

همچنین صبح امروز یک مراسم تشییع نیز در زادگاه این شهید واقع در روستای "بزد" تربت جام و همچنین شهرکهای شهید بهشتی و شهید رجایی مشهد برگزار گردید.

قرار است پیکر این شهید، در کنار دیگر شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) در صحن جمهوری و در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شود.

حجت الاسلام صادق دارایی یکی از مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری بود، عصر دیروز پنجشنبه به مقام والای شهادت نایل شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 استاندار خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شب گذشته به طور جداگانه با حضور در منزل خانواده شهید دارایی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز دیروز بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی دیروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر مطهر وی در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حمله تروریستی در مشهد حمله تروریستی در حرم امام رضا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حرم مطهر رضوی تروریستی حرم حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد

 ۲۲ بهمن ماه سال گذشته بود که اعضای تیم بسکتبال "رستمی" که به نمایندگی از استان قزوین در رقابت‌های لیگ نوجوانان کشور در قم شرکت کرده بودند، در مسیر بازگشت دچار سانحه رانندگی شدند.

این حادثه تلخ زمانی رخ داد که چهار بسکتبالیست کشورمان در شرایطی که به دلیل خرابی خودروی سواری خود در حاشیه جاده ایستاده بودند، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو ۲۰۶ که دچار آتش سوزی شده بود، دچار سانحه شدند.

محمدامین کاظمی و امیرمحمد اردکانی ورزشکارانی بودند که به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست دادند و حالا پس از گذشت بیش از ۲ ماه، امروز پیکر رهام یزدی، سومین بسکتبالیست قزوینی نیز امروز پس از تشییع در بهشت صدر قزوین به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد