Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:26:48 GMT

انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۰۳۶۰

انعقاد موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیمان‌پاک با بیان اینکه در این دیدار بر تسریع همه جانبه مذاکرات تاکید شد، گفت: با توجه به برگزاری فشرده مذاکرات حضوری قرار شد هر چه سریعتر لیست اقلام، نهایی شده و کارگروه‌های مشترک برای تسریع در نهایی کردن لیست اقلام تشکیل شود.

پیمان‌پاک افزود: با توجه به اینکه دو طرف تاکید داشتند، قبل از پایان سال ۲۰۲۲ تجارت اوراسیا نهایی و به تصویب کشورهای عضو برسد، تا بتوانیم موافقت‌نامه تجارت آزاد را امضا کنیم، همچنین با توجه به ضرورت فعال‌سازی کریدور شمال جنوب، صحبت‌هایی در این بین صورت گرفت و مقرر شد کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران شکل گیرد تا ابعاد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعال کردن جدی کریدور شمال جنوب فراهم شود و اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در فعال‌سازی کریدور شمال جنوب تقریبا ۳۰ درصد هزینه و زمان انتقال کالا از کشورهای اوراسیا به هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس کاهش پیدا می‌کند و همچنین زمینه‌سازی بسیار خوبی برای بهره‌گیری ایران از میلیاردها دلار در آمد حاصل از ترانزیت فراهم می‌شود.

کد خبر 5462206

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا پیمان پاک سازمان توسعه تجارت ایران اتحادیه اوراسیا وزارت جهاد کشاورزی بورس وزارت صنعت معدن و تجارت تحريم اقتصادي روسيه سید احسان خاندوزی وام ازدواج قیمت نفت بانک مرکزی بازار سهام قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ اوکراین درگاه ملی مجوز های کسب و کار مرکز مدیریت راه های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود، اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

او یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری در این‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان