Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:17:26 GMT

تکرار ادعای پمپئو علیه شهید سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۰۴۰۶

تکرار ادعای پمپئو علیه شهید سردار سلیمانی

«مایک پمپئو» امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای ادعا کرد مقامات آمریکا برای اینکه برخی از کشور‌های منطقه را راضی کنند با رژیم صهیونیستی روابطشان را عادی کنند و اطمنیان بین آنان ایجاد کند سپهبد قاسم سلیمانی را شهید کرده است.

براساس گزارش العربیه وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه اظهارات خود درخصوص توافق آبراهام گفت: واشنگتن برای تایید اعتماد به توافقات، نگرانی‌های هر یک از طرفین را جداگانه بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت این قرارداد‌ها تنها به امنیت و دیپلماسی محدود نمی‌شود.

پمپئو که در زمان ترور سردار سلیمانی در سمت وزیر دفاع آمریکا بود بعد از تهدیدات ایران درخصوص گرفتن انتقام شهید سلیمانی وحشت کرده و در این خصوص گفته بود دولت آمریکا باید از او تمامی کسانی که در این اقدام تروریستی دست داشته‌اند، در مقابل ایران دفاع کند.

دولت کنونی آمریکا با استناد به ۲ گزارشِ ادعایی مبنی بر تهدید ایران علیه چند مقام دولت پیشین به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» که در ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» نقش داشتند، حفاظت از این مقام‌ها را آغاز کرده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز بعدها مدعی شد که به دو گزارش دست پیدا کرده که «تهدید‌های جدی و موثق» از سوی ایران علیه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا، و «برایان هوک» نماینده سابق دولت آمریکا در امور ایران، را تأیید می‌کند. براساس این گزارش‌ها دولت آمریکا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از این دو مقام آمریکایی حفاظت ۲۴ ساعته کرده است. گفته می‌شود در جلساتی که مایک پمپئو حضور دارد حفاظت از او بسیار مشهود است و توجهات را جلب می‌کند.

سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران روز سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ (در ۱۳ دی سال ۹۸) در نزدیکی فرودگاه بغداد به دست آمریکایی‌ها ترور شد. ترور سپهبد سلیمانی به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپهبد سلیمانی نیروهای تروریستی آمریکا توافق آبراهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در این نشست که در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد، سردار حسن زاده ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارش اجمالی پیرامون گنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت ارائه و در این خصوص بین فرماندهان سپاه تهران بزرگ و ارتش تبادل نظر بعمل آمد.

در ادامه، امیر موسوی زحمات و تلاش‌های سپاه تهران بزرگ را در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدای شهر تهران ارج نهاد.

در پایان، سردار حسن زاده تابلوی منقّش به تمثال فرماندهان شاخص و شهید ارتش جمهوری اسلامی را به امیر سید عبدالرحیم موسوی اهدا کرد.

 

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟