Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفتگو، بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در یک تماس تلفنی با شیخ احمد ناصر الصباح وزیرخارجه کویت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت کویت در خصوص موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط مناسبات دوجانبه با کویت و انجام گفتگوهای منطقه‌ای، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفتگو، بر همکاری عملی منطقه‌ای تاکید دارد و ما همکاری منطقه‌ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می‌دانیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به برقراری آتش بس موقت در یمن اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرد و در ادامه بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی و ارسال کمک‌های انسانی به یمن تاکید دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفتگوی تلفنی متقابلاً ماه مبارک رمضان را به همتای ایرانی خود، دولت و مردم ایران تبریک گفت و بر عزم کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد استمرار آتش بس، زمینه ساز گفتگوهای یمنی و حل و فصل بحران یمن گردد.

وی در پاسخ به لزوم تعیین مرز آبی و بهره برداری از میادین مشترک، آمادگی کویت را برای از سرگیری مذاکرات حقوقی دو کشور اعلام کرد.

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران منطقه ای تاکید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر امیر عبداللهیان به گامبیا
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش