Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که امروز (جمعه) به اوکراین سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «بوچا» در نزدیکی کی‌یف گفت که اتحادیه اروپا هر کاری برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد تا قدم‌های لازم را برای تضمین عضویت در اتحادیه اروپا بردارد.

به گزارش رویترز، فون در لاین اتفاقات بوچا را «غیر قابل تصور» توصیف کرد و گفت: این رویداد باعث شد ما «چهره بی‌رحمانه ارتش پوتین» را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فون در لاین پیش‌تر، در قطاری که از بروکسل به کی‌یف سفر می‌کرد به خبرنگاران گفت مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد. سفر وی به کی‌یف با هدف ارائه حمایت مالی و معنوی به زلنسکی انجام شد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین در این سفر متعهد شد به اوکراین به عنوان یک کشور دموکراتیک کمک کند تا از جنگ بیرون بیاید.

«جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و «ادوارد هگر» نخست‌وزیر اسلواکی نیز در این سفر به فون در لاین پیوسته‌اند. بورل اعمال تحریم نفتی علیه روسیه را به «فیل بزرگی در اتاق» تشبیه کرد و گفت نگرانی‌هایی در این مورد وجود دارد که در صورت اعمال تحریم قیمت نفت جهش پیدا کند. اقدامی که به گفته او برای اقتصاد اروپا «دردناک» خواهد بود. بورل گفت در مورد صادرات در جلسه روز دوشنبه در بروکسل تصمیم گرفته می‌شود.

گفتنی است اصطلاح «فیل در اتاق» برای مشکلات بزرگی استفاده می‌شود که کسی علاقه ندارد در مورد آن‌ها صحبت کرده یا آن را به چالش بکشد. معضل انرژی در اتحادیه اروپا اخیرا جدی‌تر از قبل شده است.

گرچه اتحادیه تاکنون نفت روسیه را به طور مستقیم تحریم نکرده، اما تأثیر جنگ و تحریم‌های دیگر سبب افزایش شدید قیمت انرژی در قاره اروپا شده است. وزیر اقتصاد آلمان اخیرا از مصرف کنندگان و شرکت‌ها خواسته است تا مصرف خود را کاهش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا عضویت در اتحادیه اروپا جوزپ بورل فون در لاین بحران اوکراین اتحادیه اروپا فون در لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد

دولت فرانسه با متهم کردن روسیه به انتشار اخبار جعلی و نادرست، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های بیشتری علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرد تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اطلاعات نادرست روسیه و مداخله در انتخابات در سراسر جهان اعمال کند.

بلومبرگ روز چهارشنبه با استناد به یک پیش نویس پیشنهادی، گزارش داد که فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تحریم های جدیدی علیه روسیه به دلیل ادعاهای دخالت در انتخابات اعمال کند.

در پیش نویس نقل شده توسط بلومبرگ آمده است که این محدودیت‌ها افراد و نهادهای مرتبط با روسیه را که گفته می شود در اقداماتی برای تضعیف دموکراسی، ثبات و حاکمیت قانون از طریق انواع ابزارهای ترکیبی دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده توسط فرانسه ادعا شده است که روسیه با انتشار اخبار جعلی با هدف افزایش اختلاف بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت‌های بی‌ثبات کننده انجام می‌دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه افزود: مقامات اتحادیه اروپا نگران افزایش حجم اطلاعات جعلی در رسانه‌های اجتماعی در آستانه انتخابات ماه ژوئن هستند.

رسانه های خبری گفتند که پیشنهاد فرانسه از حمایت کشورهای استونی، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان برخوردار است.

ماه گذشته، مقامات جمهوری چک تعدادی از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را متهم کردند که از یک رسانه‌ طرفدار روسیه برای انتشار دیدگاه این کشور در مورد وضعیت بین‌المللی، رشوه دریافت کرده‌اند.

روسیه بارها اتهامات غرب در مورد دخالت روسیه در امور داخلی سایر کشورها را رد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد