Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «ابراهیم شکیبا» جمعه شب به ایرنا افزود: باتوجه به اعلام وقوع گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی تا روز شنبه ۲۰ فوردین و احتمال بالا رفتن میزان ذرات کوچکتر از ۲/۵ میکرون در استان کرمانشاه، هم استانی‌ها به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.  

وی همچنین خاطرنشان کرد: حضور در بوستان‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و  گردوغبار، صورت نگیرد. چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می باشد.  

شکیبا افزود: تردد خودروهای شخصی باید کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده از ماسک مناسب، شیشه ها را بالا نگهدارید.
 
وی یادآور شد: در صورت لزوم به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط باتوجه به بیماری کرونا، ماسک n۹۵یا ماسک (ffp۲، ffp۳ به همراه ماسک های سه لایه) است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه ماسک با ویژگی های فوق استفاده کنند.

هوای چهار شهرستان کرمانشاه در وضعیت بحرانی و ناسالم قرار گرفت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه هم به ایرنا گفت: شاخص کیفی هوا براساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و کنگاور و اسلام‌آبادغرب  امروز (جمعه) در وضعیت بحرانی و ناسالم قرار گرفت.

«احد جلیلیان» افزود: همچنین هوای شهرستان‌ های کرمانشاه و پاوه در وضعیت هشدار قرار گرفته که براین اساس هوای این شهرستان ها به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی اظهار داشت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت هفت صبح امروز در شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و کنگاور۵۰۰ و اسلام آبادغرب ۳۸۴ را نشان داد که بیانگر وضعیت بحرانی و در شهرستان کرمانشاه ۳۳۴ نشان از وضعیت اضطرار و شهرستان پاوه عدد ۱۹۰ را نشان داد که بیانگر وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه های حساس است.

استان کرمانشاه با ۳۵ شهر دارای ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

گرد و غبار استان کرمانشاه از کشورهای عراق و سوریه وارد کشورمان می‌شود.

برچسب‌ها آلودگی هوا واحدهای آلاینده کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی هوا واحدهای آلاینده کرمانشاه آلودگی هوا واحدهای آلاینده کرمانشاه استان کرمانشاه گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۹، باغستان شهریار با شاخص ۸۳، پاسداران با شاخص ۸۹، پاکدشت با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۵، پیشوا با شاخص ۸۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۱، دماوند با شاخص ۵۱، رباط‌کریم با شاخص ۷۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۷، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۵، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۶، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲، شهریار با شاخص ۷۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۷، قرچک با شاخص ۸۳، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۷، ملارد با شاخص ۶۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۵، ورامین با شاخص ۷۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۰، امام خمینی با شاخص ۴۰، پارک رازی با شاخص ۴۳، پردیس با شاخص ۴۶، پونک با شاخص ۳۹، چشمه با شاخص ۳۶، ژئوفیزیک با شاخص ۳۹، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۵، علم و صنعت با شاخص ۲۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749956

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان