Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان الحشد الشعبی ضمن تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی بین این سازمان با عملیات‌های گروه های مقاومت عراق وجود ندارد، گفت که گروه‌های مقاومت تا اخراج کامل نظامیان آمریکایی سلاحشان را زمین نمی‌گذارند.

به گزارش مشرق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با کانال الشرقیه عراق با بیان اینکه گروه‌های مسلح مقاومت در عراق مشکلی در تحویل همه سلاح‌های خود ندارند، گفت:این امر تا پس از تشکیل دولت جدید و خروج نیروهای آمریکایی از کشور اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفیاض همچنین تاکید کرد که الحشد الشعبی پیش‌تر با درخواست مقتدی الصدر رهبر جریان صدر موافقت کرده که خواستار تحویل سلاح گروه‌های مقاومت به سازمان الحشد الشعبی در عرض چند ماه شده بود.

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید عراق موضوع تحویل سلاح گروه‌ها مقاومت در ازای مشارکت الحشد الشعبی در کابینه را مطرح کرده بود.

الفیاض گفت: گروه‌های مقاومت ارتباطی با دولت یا سازمان الحشد الشعبی عراق ندارند بلکه کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت یک نهاد معنوی است که اعلام موجودیت کرده و عملیات‌های مشخصی را انجام می‌دهد و هیچ تداخلی بین الحشد الشعبی و این گروه‌ها نیست.

او افزود: ممکن است که بین نیروهای الحشد الشعبی با نیروهای مقاومت اشتراکات فردی وجود داشته باشد؛ اما هیچ ارتباط مستقیمی بین آنها وجود ندارد و الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌هایی هر گونه ارتباط خود را با هر عملیات که گروه‌های مقاومت انجام دهند اعلام کرده است.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره  اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار توسط گروه‌های مقاومت هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت الحشد الشعبی فالح الفیاض الفیاض مقاومت عراق مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سازمان الحشد الشعبی گروه های مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان، بامداد پنجشنبه حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات در فلسطین اشغالی انجام داده است.

مقاومت اسلامی عراق پیش تر نیز اعلام کرده بود که هدف مهمی را در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا