Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ت این روزها قیمت گوجه فرنگی در سطح کشور با افزایش روبه‌رو بوده است به طوری در برخی نقاط به دانه‌ای ۴هزار تومان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، در این ایام یکی از مسائلی که بسیار خود را در جامعه نشان داده است افزایش قیمت بی‌حد و حصر گوجه فرنگی است که در بعضی موارد تا 40هزار تومان هم افزایش پیدا کرده و موجب شده مردم نتوانند این محصول ضروری را که در هر وعده غذایی استفاده می‌شود را خریداری کنند و این در حالی است که استان هرمزگان یکی از مراکز کشت گوجه فرنگی است و سالانه حجم بالایی از این محصول را روانه بازار می‌کند اما امسال به دلایلی نامعلوم قیمت محصول حتی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است از همین رو موضوع را مورد پیگیری قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس خلاده رئیس نظام صنفی کشاورزی هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: این روزها شاهد افزایش قیمت محصول گوجه فرنگی هم در مزارع کشاورزی  و هم در بازار هستیم که علت اصلی افزایش قیمت پایین آمدن سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان است. 

وی افزود: در چند ماه اخیر گوجه فرنگی‌هایی که در استان کشت شده بود دچار سیل و سرما زدگی شد و بخشی از سطح زیر کشت از این طریق از بین رفت از طرف دیگر نامناسب بودن قیمت گوجه فرنگی در آن برهه موجب شد کشاورزان کشت خود را ادامه ندهند و بخشی دیگر از سطح زیر کشت با رها شدن و عدم آبیاری خشک شود و از بین برود. 

قیمت گوجه فرنگی به وضعیت عادی برگشتنخستین ‌شوک بازار در سال 1401/ قیمت گوجه به 40 هزارتومان رسیدقیمت گوجه فرنگی در میدان میوه و تره ‌بار 25 هزار تومان شد

خلاده بیان‌کرد: هم اکنون  مشکل حمل و نقل نیز مزید بر علت گرانی گوجه فرنگی شده است و بر همین مبنا ما هم به معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان، سازمان جهادکشاورزی و هم اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان نامه‌ای ارسال کردیم مبنی بر بالا بودن کرایه‌های حمل و نقل گوجه فرنگی که بر قیمتی که این محصول به دست مصرف‌کننده می‌رسد تاثیر بسیاری دارد. 

رئیس نظام صنفی کشاورزی هرمزگان تاکید‌کرد: هم اکنون بخشی از گوجه فرنگی استان در شهرستان پارسیان،  بخشی در هشتبندی و بخش کوچکی هم در منطقه کهورستان کشت شده است اما با توجه به فصل سرما در ایام عید استان‌های دیگری که این محصول را کشت کرده‌اند نتوانسته‌اند محصول خود را به مرحله برداشت برسانند و این امر نیز علتی برای قیمت پیدا کردن گوجه فرنگی‌های موجود در بازار شده است. 

وی خاطرنشان کرد: عمده گوجه فرنگی هرمزگان در بخش هشتبندی کشت شده است و هم اکنون قیمت این محصول بر سرزمین بسته به نوع آن بین 15هزار تومان تا 20هزار تومان متغیر است. 

انتهای پیام/865

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر