Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه هایی حادثه حرم رضوی را محکوم کردند.

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در پی حادثه تروریستی اخیر حرم امام رضا (ع) برای اسلام گفت: حادثه تروریستی اخیر در حرم امام رضا علیه السلام و شهید شدن سه تا از روحانیان اسلام باعث تأسف و آزردگی خاطر اینجانب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطر نشان کرد: این اقدام تروریستی در ماه مبارک رمضان و حرم مطهر امام رضا علیه السلام اتفاق افتاد که یک بی حرمتی هم به این ماه شریف و هم به مقام امام رضا(ع)، اهل بیت پیامبر خدا است.

مولوی ساداتی ضمن محکومیت حادثه ترور طلاب در مشهد افزود: این اقدام تروریستی از جانب هر انسان آزاده و با وجدان محکوم است و از یک مسلمان واقعی چنین کاری آن هم در ماه مبارک رمضان بعید است؛ زیرا این رفتار با تمام ارزش های اسلامی مغایرت دارد.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: این حادثه تلخ را به خانواده های شهدا و تولیت آستان مقدس رضوی تسلیت عرض کرده می کنم.

وی تصریح کرد: این اقدام تروریستی با هر هدفی که باشد یک نوع شرارت ظالمانه است و باید به جد پیگیری شود.

لزوم مجازات عوامل حادثه حرم رضوی
نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در پی حادثه تروریستی مشهد نیز گفت: حادثه تروریستی و ترور چندی از طلاب دینی در مشهد مقدس توسط تکفیری‌ها، از منظر هر انسان با وجدانی محکوم است و ما هم به شدت آن را محکوم می کنیم.

مولوی نذیر احمد سلامی خاطرنشان کرد: ما از مسئولین می خواهیم که همه افرادی که در این کار دخیل بوده اند را شناسایی کرده و به مجازات برسانند.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این نوع جنایات و جریان های تروریستی و تکفیری، با هدف ایجاد تفرقه و وحدت ستیزی در میان مذاهب و اقوام مختلف ایران است زیرا دشمن از ندای وحدت ملت ایران و تسری آن به دیگر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، می هراسد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام با ایجاد چنین تفرقه هایی قصد دارند تا اسلام را زمین گیر کرده و اهداف شوم خود را بر علیه آن پیاده کنند.

مولوی سلامی اظهار داشت دشمن بداند که این امت بیش از هر زمان دیگری به آگاهی بالای سیاسی و دینی رسیده است و می تواند اهداف خود و دشمن را تشخیص دهد.

وی گفت: دشمن همانطور که تا کنون به خیلی از اهداف شوم خود نرسیده اکنون هم با چنین اقدام هایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.
مولوی سلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران روز به روز به لطف خداوند قوی تر و موفق تر از قبل می شود.


با اقدام های تروریستی، طلایه دار وحدت اسلامی ضعیف نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از سیستان و بلوچستان مولوی شمس الحق دامنی امام جمعه اهل سنت مسجد محمد رسول الله شهرستان ایرانشهر در پی حادثه تروریستی اخیر در شهر مشهد گفت: جمهوری اسلامی ایران طلایه‌دار وحدت اسلامی است و این وحدت آنقدر مستحکم می باشد که با اقدام های تروریستی تکفیری کور و شهید کردن علمای شیعه و سنی، متزلزل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران هوشیار و آگاه هستند و در مواجهه با چنین مسائلی، تصمیمات احساسی نمی گیرند و می‌توانند دشمن اصلی را شناسایی کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: فواید وحدت را همه ملت احساس و لمس کرده‌اند و همه باید برای رسیدن به دستاورد های بزرگ، از تلاش و کوشش دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: ترور علمای دینی در حرم مطهر امام رضا که به تازگی اتفاق افتاد، محکوم است و چون علمای دین شهید شده اند، ضایعه ی این اتفاق بسیار بزرگ است.

مولوی شمس الحق دامنی اظهار داشت: مسئولین برای پیشگیری از چنین اقدام هایی باید اهتمام جدی داشته باشند و با افراد خاطی به جد و قاطعیت برخورد کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اهل سنت سیستان و بلوچستان حرم امام رضا امام جمعه اهل سنت حادثه تروریستی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک

آفتاب‌‌نیوز :

پلیس ضد تروریسم در فرانسه پس از بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ابراز تمایل یک نوجوان ۱۶ ساله مبنی بر اقدام انتحاری در بازی‌های المپیک امسال در پاریس، او را بازداشت کرد.

سخنگوی پلیس عنوان کرد که پس از اعلام علنی این نوجوان در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت کمربند انفجاری را دستگیر کرده است. به گزارش BFMTV، این نوجوان روز سه‌شنبه در پی پست‌های ادعایی در تلگرام در منزل پدر و مادرش دستگیر شد. این رسانه فرانسوی همچنین اعلام کرد که در جریان بازرسی از محل سکونت این نوجوان در جنوب شرقی فرانسه، اسناد دست نویسی کشف شد که در آن او از داعش حمایت می‌کرد. 

این سخنگو خاطرنشان کرد که تحقیقات برای تعیین اینکه آیا او واقعاً قصد انجام یک اقدام تروریستی را داشته یا خیر ادامه دارد.

به گزارش رویترز، دولت فرانسه همچنین از ۴۵ کشور خارجی برای استقرار چندین هزار نیروی نظامی، پلیس و غیرنظامی اضافی برای تضمین امنیت بازی‌ها درخواست کمک کرده است. اوایل این ماه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه ابراز اطمینان کرد که مراسم افتتاحیه که قرار است در رودخانه سن برگزار شود، طبق برنامه پیش خواهد رفت. با این حال، او خاطرنشان کرد که فرانسه برنامه‌های اضطراری، از جمله پشتیبان‌ها و گزینه‌های جایگزین هم دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان