Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:53:00 GMT

مقام یمنی: ائتلاف سعودی به آتش‌بس یمن پایبند نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۱۵۲۲

مقام یمنی: ائتلاف سعودی به آتش‌بس یمن پایبند نیست

به گزارش ایرنا، حسین العزی در توییتی نوشت: نقض آتش بس در حال افزایش است و آخرین مورد آن تجاوز گسترده به مواضع نیروهای ما در مارب است.

وی افزود: تا کنون هیچ پروازی از و به فرودگاه صنعا انجام نشده است. کشتی‌ها پس از بازرسی و اعطای مجوز سازمان ملل، توقیف و به جیزان منتقل می‌شوند.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، اضافه کرد: همه این اقدامات در سایه یک آتش بس بین المللی اتفاق می‌افتد که مورد استقبال همه جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العزی در پایان نوشته است: ما در حال حاضر با دشمنانی روبرو هستیم که به تعهدات خود احترام نمی‌گذارند.

به گزارش ایرنا، «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از موارد نقض آتش بس در این کشور، تاکید کرد که مسؤولیت رعایت آتش بس بر عهده خود طرفین است.

از شنبه گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شده و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی و سخنگوی انصارالله یمن پیش تر گفته بود که یمن از آتش‌ بس اعلام شده توسط نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن استقبال می‌کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد جنگ یمن سازمان ملل متحد سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات