Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@14:27:41 GMT

کانال خورشیدی؛ یک تیر و دو نشان در استفاده از آب و آفتاب

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۱۵۷۰

کانال خورشیدی؛ یک تیر و دو نشان در استفاده از آب و آفتاب

ایتنا - در این روش همزمان با ذخیره انرژی خورشیدی از منابع آب هم محافظت می‌شود.
شواهد نشان می‌دهد که غرب ایالات‌متحده اکنون در بدترین خشک‌سالی حداقل در ۱۲۰۰ سال گذشته است. منابع آب زیرزمینی در بسیاری از نقاط بیش‌ازحد برداشت می‌شود و خشکسالی، آتش‌سوزی‌های جنگلی و کاهش ذخایر آب، تغییرات آب و هوایی زندگی را برای میلیون‌ها نفر سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، راجر بیلز، استاد مهندسی، دانشگاه کالیفرنیا و همکارانش راهی پیدا کردند تا هم از منابع آب محافظت کنند و هم انرژی خورشید را ذخیره کنند.

این گروه مهندسی پژوهشی نام این راه‌حل را کانال خورشیدی گذاشته‌اند که قرار است در کالیفرنیا آزمایش شود.

حدود ۶۵۰۰ کیلومتر کانال، آب را به حدود ۳۵ میلیون کالیفرنیایی و ۵.۷ میلیون هکتار زمین کشاورزی در سراسر این ایالت منتقل می‌کند. پوشاندن این کانال‌ها با صفحه‌های خورشیدی تبخیر را کاهش می‌دهد و به تحقق اهداف انرژی تجدید پذیر کمک می‌کند و درعین‌حال باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.
 
کالیفرنیا مستعد خشکسالی است و در دسترس بودن آب یک نگرانی دایمی است. اکنون، تغییر اقلیم هوای گرم‌تر و خشک‌تر را به ارمغان می‌آورد.

خشکسالی‌های شدید طی ۱۰ تا ۳۰ سال گذشته، چاه‌ها را خشک کرده، مسئولان را مجبور به اعمال محدودیت‌های آبی و جنگیدن با آتش‌سوزی‌های گسترده کرده است.
کالیفرنیا همچنین اهداف بلندپروازانه حفاظتی دارد. دولت موظف است برداشت آب زیرزمینی را کاهش دهد و درعین‌حال منابع قابل‌ اعتماد را برای مزارع، شهرها، حیات‌وحش و اکوسیستم‌ها حفظ کند.
اگر این راه‌حل بتواند به مقامات کمک کند تا از منابع آب کالیفرنیا حفاظت کنند ممکن است در بقیه مناطق دنیا که با مشکلاتی نظیر این ایالت دست‌وپنجه نرم می‌کنند هم بتوان از این ابتکار استفاده کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کانال خورشیدی بحران آب محیط زیست انرژی خورشیدی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  اوقات شرعی در استان سمنان به این شرح است:

اذان صبح در سمنان ۳:۳۳
طلوع آفتاب ۵:۰۵
اذان ظهر ۱۱:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۲
اذان مغرب ۱۹:۰۲
نیمه شب شرعی ۲۳:۰۷

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان