Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که با اعتماد به غرب و رها کردن زرادخانه هسته‌ای، این کشور خود را ضعیف کرده است.

 

حمله روسیه به اوکراین برای چهل‌وپنجمین روز متوالی نیز ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (جمعه) از واگذاری زرادخانه‌ی هسته‌ای این کشور بعد از جدا شدن از شوروی سابق ابراز تأسف کرد و گفت: زمانی که زرادخانه هسته‌ای خود را رها کردیم، خودمان را ضعیف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

صبح روز گذشته ۲ موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» واقع در شرق اوکراین اصابت کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به راه آهن این شهر گفت از نظر فنی این حمله از سوی اوکراین شکل گرفته است.

رسانه‌های روسیه نیز از اقدام مسکو در اخراج دیپلمات‌های بلغارستانی و لهستانی در واکنش به اقدامات مشابه پیشین خبر دادند. وزارت خارجه ژاپن اما اعلام کرد ۸ دیپلمات روس را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو، از توکیو اخراج کردند.

:

مقامات اتحادیه اروپا روز گذشته (جمعه) به اوکراین سفر و ضمن دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، حمایت خود را از کی‌یف اعلام کردند. رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد که این اتحادیه هر کاری برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد و مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد که در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست و آلمان باید دنبال عرضه‌کننده دیگری غیر از روسیه باشد. وی مدعی شد راهبرد آلمان در این جنگ، وارد کردن هزینه‌های سنگین بر روسیه است و به همین دلیل برلین به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد. دولت اسلواکی نیز از ارسال سامانه ضد هوایی اس-۳۰۰ به اوکراین خبر داد.

تحولات چهل‌وپنجمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

 

  ثبت بالاترین نرخ تورم در آلمان طی ۴۰ سال اخیر  

به دنبال بحران اوکراین، نرخ تورم در آلمان به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

بر این اساس، اداره آمار فدرال آلمان، تورم در ماه گذشته میلادی در این کشور را ۷.۳ درصد اعلام کرد که این رقم نسبت به ۴۰ سال گذشته بی سابقه است. جنگ روسیه و اوکراین باعث بالا رفتن قیمت انرژی و محصولات غذایی و در در پی آن پایین آمدن پیش بینی نرخ رشد ناخالص داخلی شده است.

در حالیکه اقتصاددانان در دوره بحران کرونا رشد ۴.۶ درصدی را برای اقتصاد در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بودند، با وقوع جنگ اوکراین این پیش بینی‌ها به ۱.۸ درصد کاهش یافت و آلمان را در آستانه رکود قرار داد. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها با کمبود مواد غذایی از جمله روغن و آرد مواجه شده اند.

اتحادیه اروپا چهل درصد از انرژی خود را از روسیه وارد می کند و تحریم مسکو به علیه جنگ اوکراین باعث افزایش تورم در کشورهای قاره سبز شده است.

۳۰ ثانیه پیش روسیه دفاتر محلی دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل را تعطیل کرد  

وزارت دادگستری روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور دفاتر محلی شماری از سازمان‌های حقوق بشری غربی از جمله عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر را تعطیل کرده است.

بر اساس این بیانیه، نمایندگی محلی سازمان عفو بین الملل (انگلیس) و سازمان دیده بان حقوق بشر (آمریکا) «از ثبت رسمی سازمان‌های غیر دولتی خارجی» در روسیه به علت «نقض قوانین روسیه» حذف شده اند.

۱۳ دقیقه پیش تاکید رئیس کمیسیون اروپا بر ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین  

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در کی‌یف، پایتخت اوکراین حضور یافته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

وی در گفتگو با سی ان ان گفت: امروز به کی‌یف آمدیم تا تعهدمان برای تامین حداکثر ۵۰۰ میلیون یورو کمک مالی به اوکراین را اجرایی کنیم. تسلیحات نظامی هم به این کشور تحویل داده خواهد شد. من درباره آنچه که اوکراینی‌ها نیاز دارند به صورت کاملا واضح با رئیس جمهور صحبت کردم. بنابراین سرازیر شدن تسلیحات به این کشور بهترین راه است تا اوکراینی‌ها بتوانند به طور موثرتری از خودشان دفاع کنند.

وی افزود: واردات زغال سنگ از روسیه را به طور کامل از چرخه خارج کرده ایم. در تلاشیم استفاده از گاز روسیه را هم کنار بگذاریم. من توافقنامه‌ای با رئیس جمهور بایدن منعقد کرده ام که امسال بتوانیم براساس آن، گاز طبیعی مورد نیازمان که تا کنون از روسیه تامین می‌شد را از طریق آمریکا دریافت کنیم. تا سال آینده می‌توانیم یک سوم از گاز دریافتی از روسیه را با گاز طبیعی دریافتی از آمریکا جایگزین کنیم.

این مقام اروپایی گفت: ما در حال حاضر به دنبال منابع نفتی هستیم. این اقدام بزرگی است. در کل اگر نگاهی به صادرات بیندازیم، ۷۰ درصد از صادرات کالای اروپا به روسیه متوقف شده است.

۳۶ دقیقه پیش افزایش ارزش روبل روسیه با وجود تحریم‌های غرب  

ارزش روبل پس از کاهش در هفته گذشته، به لطف سیاست‌های مسکو مبنی بر کنترل سرمایه و صادرات انرژی، افزایش یافت.

سوفیا دونتس، اقتصاددان موسسه «کپتال رنسانس»، گفت: احیای ارزش روبل با کاهش واردات ممکن شده است. تحریم‌های غرب در زمینه انرژی تنها ۵ درصد صادرات انرژی روسیه را در بر می‌گیرد.

آغاز جنگ در اوکراین و در پی آن، اعمال بسته‌های تحریمی کشورهای غربی علیه مسکو، ارزش روبل، واحد پول روسیه، به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۲۱.۵ روبل در هر دلار رسید. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با تمسخر وضعیت موجود گفت که روبل به «آوار» تبدیل شده است. پس از گذشت بیش از چهل روز از آغاز جنگ، روز گذشته ارزش واحد پول روسیه به ۷۹.۷ روبل در هر دلار رسید.

با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، پیش‌بینی می‌شود که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد خواهد داشت که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

۱ ساعت پیش کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین برای دفاع از این کشور  

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن به کمک اطلاعاتی و نظامی به اوکراین برای دفاع از خاک خود در برابر تجاوز روسیه ادامه خواهد داد. ما خواهان شکست پوتین و ارتش روسیه در اوکراین هستیم. 

وی افزود: ادعای مسکو درباره عدم مشارکت در حمله به غیرنظامیان به ویژه حمله به ایستگاه قطار در شرق اوکراین که ده ها کشته برجای گذاشت غیرقابل قبول است. 

۱ ساعت پیش    

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از مقامات ناتو گزارش داد، بحث در مورد پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو از زمان حمله روسیه جدی شده است.

۲ ساعت پیش    

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد، نیرو‌های روسیه پس از ورود به جنگل سرخ در منطقه چرنوبیل در معرض تشعشعات قرار گرفتند.

رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین مدعی شد: ارتش روسیه در حال جمع‌بندی مجدد نیرو‌های خود در شرق اوکراین است و قصد دارد به سمت خارکیف پیشروی کند.

این مقام اوکراینی همچنین گفت: ما از متحدان خود می‌خواهیم که برای مقابله با حمله روسیه به ما کمک نظامی کنند.

۳ ساعت پیش بایدن قانونی را برای پایان دادن به واردات نفت روسیه امضا کرد  

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قانونی را برای پایان دادن به واردات نفت روسیه امضا کرد.

بایدن همچنین قانونی را برای تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس امضا کرد.

۳ ساعت پیش روسیه: غرب چشمان خود را بر رفتار ظالمانه با زندانیان روسی در اوکراین می‌بندد  

ژنرال میخائیل میزینتسف، مدیر مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه گفت: کشور‌های غربی، سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی چشم خود را بر رفتار خشن ملی‌گرایان اوکراینی با اسرای روسی می‌بندند و نسبت به مسائل بشردوستانه مطرح شده از سوی مسکو بی‌تفاوت هستند.

۴ ساعت پیش زلنسکی: طرف روسی باید بدون هیچ قید و شرطی پای میز مذاکره بیاید  

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

طرف روسی باید بدون هیچ قید و شرطی پای میز مذاکره بیاید. ما از تحمیل شروط طرف روسی به ما در مذاکرات خودداری می‌کنیم. باید ضمانت‌های امنیتی داشته باشیم و می‌خواهیم کشور‌های خاصی این را تضمین کنند. هیچ تضمینی برای وحدت و استقلال اوکراین نمی‌یابیم و این برای ما بسیار مهم است. چه چیزی عدم تکرار عملیات نظامی علیه اوکراین توسط روسیه را تضمین می‌کند. متأسفیم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کرده ایم، اما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. با کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای خود و شکست دادن مردم خود، خودمان را ضعیف کرده‌ایم. پوتین می‌تواند تعداد قربانیان و ویرانی‌هایی که بر شهر‌های اوکراین تأثیر گذاشته را کاهش دهد. آماده دیدار با رئیس‌جمهور روسیه هستم و این به او بستگی دارد. امتیازی نخواهیم داد و آنچه در هر جلسه‌ای در مورد آن صحبت خواهیم کرد، توقف جنگ است. ۵ ساعت پیش    

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با این شبکه خبری مدعی شد:

روسیه غیرنظامیان را در اوکراین می‌کشد و نابود می‌کند. روس‌ها ماریوپول را برای از بین بردن ساکنان آن محاصره کردند و مقامات دولتی را در شهر ربودند. روس‌ها به لطف مقاومت اوکراین نتوانستند ماریوپل را کنترل کنند. سعی کردیم با میانجی‌گری ترکیه برای تخلیه مجروحان و جمعیت مداخله کنیم و روسیه عمداً وقت‌کشی کرد. من تصاویر زیادی از شکنجه مردان و کودکان دیدم. تبلیغات و کلیپ‌های نادرستی وجود دارد که سعی می‌کند چهره ما را مخدوش کند و قرار دادن اوکراینی‌ها و روس‌ها در یک موازنه جایز نیست. ۵ ساعت پیش کاخ سفید مدعی شد: روس‌ها عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند  

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

ما به همکاری با متحدان برای شناسایی سیستم‌های تسلیحاتی اضافی که به اوکراین در دفاع از خود کمک می‌کند، ادامه می‌دهیم. آنچه در هفته‌های گذشته از روسیه دیده‌ایم همان چیزی است که پرزیدنت بایدن آن را جنایات جنگی نامیده است. روس‌ها عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، از جمله غیرنظامیانی که تلاش می‌کنند از مناطق جنگی خارج شوند. ۶ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس جمهور اوکراین زرادخانه هسته ای رئیس جمهور روز گذشته ارزش روبل ساعت پیش پیش بینی مدعی شد روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین

رئیس جمهور فرانسه بار دیگر بر بررسی طرح احتمال استقرار نیروهای زمینی غربی در اوکراین به عنوان ابزاری برای بازدارندگی تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در اوایل سال جاری میلادی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اظهارات خود مبنی بر اینکه اعزام نیروهای زمینی غربی به اوکراین را نمی توان منتفی دانست سروصدا به پا کرد. اکنون رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد خود را دوباره روی میز می‌گذارد. ماکرون در سخنانی تاکید کرد: اگر روسیه پیروز شود، امنیت در اروپا وجود نخواهد داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر بر بررسی احتمال استقرار نیروهای زمینی غربی در اوکراین به عنوان ابزاری برای بازدارندگی تاکید کرد. ماکرون در مصاحبه‌ای با مجله انگلیسی اکونومیست گفت: اگر روس‌ها از خطوط مقدم عبور کنند و اگر اوکراین آن را ( اعزام نیرو) بخواهد - که تاکنون اتفاق نیفتاده است - به درستی باید این سوال را از خود بپرسیم.

ماکرون گفت: اعتبار ما به توانایی خاص برای بازدارندگی با افشا نکردن کارهایی که می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم انجام دهیم بستگی دارد. وی در این مصاحبه بار دیگر بیانیه اصلی خود را در مورد این موضوع تکرار کرد و اظهار داشت که نمی‌خواهد «هیچ چیزی را رد کند.»

وی با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت: "من هیچ چیزی را رد نمی‌کنم زیرا ما یک نفر را در مقابل داریم که چیزی را منتفی نمی‌داند.

ماکرون گفت: کشورهای غربی در گذشته زمانی که تحویل تانک و هواپیما به اوکراین را رد کردند، بیش از حد مردد بودند. ماکرون تاکید کرد: ما از نظر اعتبار و قدرت بازدارندگی خود در برابر روسیه اشتباه کردیم. واکنش تهاجمی روسیه به اظهارات وی در مورد اعزام نیروی زمینی غربی نشان داد که این نگرش قبلاً تأثیر داشته است.

ماکرون ادامه داد: من یک هدف استراتژیک روشن دارم: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، دیگر امنیت در اروپا وجود نخواهد داشت. چه کسی می تواند بگوید که روسیه در آنجا متوقف خواهد شد؟ چه امنیتی برای سایر کشورهای همسایه، برای مولداوی، رومانی، لهستان، لیتوانی و دیگران وجود خواهد داشت؟

در عین حال، ماکرون گفت که اروپا نباید همیشه در زمینه دفاعی به ایالات متحده آمریکا تکیه کند. وی افزود: در عوض، باید یاد بگیرید که برای محافظت از خود آماده شوید. وی بار دیگر بر تمایل خود برای تلقی بازدارندگی هسته ای فرانسه به عنوان بخشی از دفاع اروپا تاکید کرد. وی افزود: اگر می‌خواهیم مفهومی معتبر برای دفاع مشترک بسازیم، (...) باید تسلیحات هسته‌ای با محدودیت‌های شناخته شده استفاده در ملاحظات لحاظ شود. وی افزود: به این ترتیب می توان از تکرار یا تشدید شرایط که در صورت داشتن این ظرفیت ها غیرضروری است جلوگیری کرد. با این حال، لازم نیست که ظرفیت‌ها را "به اشتراک بگذاریم".

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد آلمان برای سپر حفاظت موشکی اروپا را کمکی به "بیداری استراتژیک اروپا" دانست. این شامل تمایل لهستان برای استقرار سلاح های هسته‌ای ناتو در کشورش نیز می‌شود. ماکرون تاکید کرد: ما اروپایی‌ها باید پشت میز بنشینیم تا چارچوبی منسجم ایجاد کنیم. هدف ایجاد تضمین امنیتی برای هر کشور اروپایی است. اعضای غیر اتحادیه اروپا مانند بریتانیا و نروژ نیز باید در نظر گرفته شوند.

این مصاحبه ماکرون باعث نگرانی مجارستان شده است. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان به شبکه تلویزیونی LCI گفت: «اگر یکی از اعضای ناتو از نیروهای زمینی (در اوکراین) استفاده کند، این یک رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه و در نتیجه جنگ جهانی سوم خواهد بود. ماکرون پیش از این احتمال استقرار نیروهای زمینی در اوکراین را در پایان فوریه مطرح کرد. اولاف شولز، صدراعظم فدرال آلمان به وضوح ایده اعزام سربازان غربی به اوکراین را رد کرده است.

تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یفتحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد