Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان گفت: نوزادان نارس، تا 6 هفته پس از تولد باید حتما در مرکز مجهز چشم پزشکی از لحاظ تشکیل یا عدم تشکیل عروق شبکیه معاینه شوند.

به گزارش ایسنا- دکتر علیرضا مالکی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی خانواده ها به بهانه تاریخ رند، تصمیم به تولد زودهنگام و نارس نوزاد می گیرند افزود: نوزادانی با وزن کمتر از 2 کیلوگرم یا سن تولد کمتر از 34 هفتگی( 8 ماهگی یا کمتر) نوزاد نارس محسوب می شوند و یکی از مهمترین مسائلی که در بحث سلامت این نوزادان باید مورد توجه باشد مساله سلامت چشمی آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این نوزادان ممکن است عروق شبکیه تشکیل نشده باشد یا شبکیه دچار خونریزی شده باشد که این امر در صورت عدم رسیدگی به موقع می تواند یک عمر نابینایی را برای نوزاد بدنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: از چشم نوزاد، با دستگاهی بنام retcam که دستگاهی پیشرفته محسوب می شود عکسبرداری شده و در صورت وجود مشکل در شبکیه، با انجام یک لیزر یا تزریق، برای درمان نوزاد اقدام می شود.

مالکی با بیان اینکه بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان، پس از بیمارستان فارابی تهران، قدیمی ترین بیمارستان کشور در درمان رتینوپاتی نوزادان نارس است افزود: خوشبختانه این دستگاه در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان وجود دارد و هر هفته بیش از 300 نوزاد در این بیمارستان پذیرش می شوند.

وی گفت: در سال گذشته هزار و 200 نوزاد جدید در بیمارستان فوق تخصصی الزهراس) زاهدان پذیرش شده و در مجموع 2 هزار و 290 مورد ویزیت برای نوزادان نارس انجام شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان همچنین از اهداء یک دستگاه انکوباتور توسط مرکز اورژانس 115 زاهدان به این بیمارستان خبر داد و گفت: با توجه به آمار بالای پذیرش نوزادان نارس، این دستگاه جهت حفظ دمای بدن نوزاد در مسیر انتقال از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) که دارای بخش NICU است تا این بیمارستان، استفاده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیمارستان فوق تخصصی نوزادان نارس الزهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت