Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: توازن در استقرار بنادر در طول سواحل باید مد نظر قرار گیرد و اسکله‌ها متناسب با شرایط جدید کشور و استان تعریف شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در دیدار با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، اظهار کرد: استان هرمزگان علی‌رغم تمام ظرفیت‌ها یک استان گردشگری محسوب می‌شود و در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ چند میلیون نفر گردشگری وارد هرمزگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی که در ارائه خدمات برای گردشگران ایجاد شده بود، جابجایی مسافران دریایی بود. بنادر هرمزگان ظرفیت ارائه خدمات به شرایط عادی را دارند اما در شرایط خاص کار با چالش روبرو می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ۱۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان بدون احتساب جزایر، تصریح کرد: توازن در استقرار بنادر در طول سواحل باید مد نظر قرار گیرد و اسکله‌ها باید متناسب با شرایط جدید کشور و استان تعریف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به این نکته که در آینده تحولی در حوزه بنادر و دریانوردی شرق استان هرمزگان ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: با توسعه مکران، ایران به آب‌های آزاد دسترسی پیدا خواهد کرد و ظرفیت بسیار خوبی برای شرق استان هرمزگان ایجاد خواهد شد که باید برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری حداکثری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان، بیان کرد: این دانشگاه برای تربیت نیروی ماهر در هرمزگان ضروری است و می‌توان رشته‌های مرتبط با ظرفیت استان مانند حقوق تجارت، حقوق حمل و نقل و ... را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر ارتقاء بنادر استان از طریق ظرفیت‌های بخش خصوص، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق توسعه متوازن محسوب می‌شوند که متاسفانه هنوز به درستی از آن استفاده نشده است. امیدوارم برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه تدوین شود.

وی، با ذکر این نکته که در تلاش هستیم که حوزه دانشگاه را به صنعت متصل کنیم، عنوان کرد: شناساندن چالش‌های صنعت به دانشگاه و معرفی ظرفیت‌ دانشگاهیان به صنایع از مهم‌ترین چالش ارتباط صنعت با دانشگاه و جامعه نخبگانی است که باید در راستای کاهش این فاصله گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: حضور گردشگران و میهمانان جام جهانی قطر در جزایر قشم و کیش ظرفیت بسیار خوبی برای استان هرمزگان محسوب می‌شود که باید نهایت استفاده از آن برده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • سید حسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری