Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:46:19 GMT

خراسان جنوبی؛ استان معین در تامین و صادرات گوشت سفید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۱۸۸۵

خراسان جنوبی؛ استان معین در تامین و صادرات گوشت سفید

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که با دارا بودن چرخه کامل گوشت سفید، به عنوان استان معین در تامین و صادرات گوشت سفید محسوب می‌شود.

محمدابراهیم ابراهیمی، جمعه شب ۱۹ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: نیاز مرغ روزانه مردم استان در شرایط عادی ۴۵  الی ۵۰  تن است که با توجه به شرایط بازار این میزان تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از تعطیلات عید نوروز تا کنون مرغ مازاد بر نیاز استان کشتار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به حجم مسافرین نوروزی در فروردین ماه، روزانه بالغ بر ۱۵۰ تن مرغ کشتار شده که بیشتر از نیاز مصرف استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه معمولا اختلاف قیمت کالا انگیزه‌ای برای سودجویان می‌شود و از آنجایی که قیمت مرغ در این استان نسبت به استان‌های هم‌جوار ارزان‌تر است، ارسال کالا نیز صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در مورد تامین مرغ استان وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ايسنا خراسان جنوبي جهاد كشاورزي تولید مرغ گوشت مرغ خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد