Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@22:30:45 GMT

ارایه اطلاعات ارزنده برای متخصصان ساخت‌وساز در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۲۲۱۰

ارایه اطلاعات ارزنده برای متخصصان ساخت‌وساز در یک کتاب

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به تدوین کتاب "دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری"، گفت: این کتاب ضمن اشاره به مواردی همچون مهم‌ترین وظایف و نحوه عملکرد شهرداری‌ها در حوزه شهرسازی و کمیسیون ماده صد، اطلاعات ارزنده‌ای برای متخصصان حوزه ساخت‌وساز ارائه کرده است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه شتابان شهرنشینی و تحولات اجتماعی و اقتصادی شهرها، سبب پیامدهای زیادی مشتمل بر آلودگی هوا، ترافیک، کمبود آب، مصرف بالای انرژی، تراکم بیش از حد جمعیت، کمبود مسکن و اسکان غیررسمی و زاغه‌نشینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رشد روزافزون جمعیت و گرانی زمین و در نتیجه نیاز بیشتر بشر به مسکن، موجب ساخت‌وسازهای غیرقانونی و تخلفات ساختمانی از قبیل بلندمرتبه‌سازی، تراکم‌ساختمانی اضافی و این‌گونه تخلفات شده است به گونه‌ای که ساختمان‌های زیادی بدون توجه به قوانین و مقررات شهرداری و شهرسازی ایجاد شده که از مفاد پروانه مأخوذه عدول کرده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در سطح کشور نیز مشکلات زیادی در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به رعایت نکردن استانداردها و ضوابط پیش‌بینی شده ساخت‌وسازها در مطالعات طرح‌های توسعه شهری، مسکن‌سازی شتاب‌زده به علت نداشتن پروانه ساختمان به صورت ریزدانه و کوتاه‌مرتبه بدون نقشه و ناظر با مصالح نازل و کم‌دوام حتی در مکان‌های فاقد ایمنی کافی مانند بستر رودها و مسیل‌ها و در حریم دکل‌های برق فشار قوی، غلبه کاربری‌های مسکونی بر کاربری‌های عمومی و خدماتی، استفاده غیرقانونی از آب، برق، گاز و تلفن و باز تفکیک غیرمجاز مساکن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در رابطه با تخلفات ساخت‌وساز، قوانین و ضوابط اصولی شهرداری و شهرسازی و راهکارهای حقوقی مناسب توسط مهندسان، معماران، شهرسازان و حقوق‌دانان خبره می‌تواند باعث کاهش تخلفات ساختمانی شود که بر این اساس، کتاب "دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری" در دو بخش تدوین شد.

مهدویان با بیان اینکه کتاب " دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری " به مواردی همچون مهم‌ترین وظایف و نحوه عملکرد شهرداری‌ها در حوزه شهرسازی و کمیسیون ماده صد اشاره کرده است، تصریح کرد: این کتاب، بر اساس قوانین و ضوابط و مقررات مربوطه مشتمل بر قانون ماده صد شهرداری‌ها، قانون دیوان عدالت اداری، قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری به تشریح این موارد پرداخته است.

وی افزود: بخش اول کتاب " دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری " به مفاد "ماده صد" و نحوه عملکرد شهرداری در تاریخچه رسیدگی به تخلفات ساختمانی، آغاز فعالیت‌های کمیسیون ماده صد، سیر تحولات تشکیل ماده صد، ماده صد مصوب و تبصره و سوالات متداول در این زمینه پرداخته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به بخش دوم کتاب " دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری " اضافه کرد: بخش دوم این کتاب به دیوان عدالت اداری و سوالات متداول مربوط به آن، نحوه ابلاغ آرا به مالکان و ذی‌نفعان و مهلت‌های رسیدگی به تخلفات و چگونگی رسیدگی به تخلفات داخل و خارج از حریم شهر اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع، کتاب " دانستنی‌هایی در مورد قوانین ماده صد و قوانین عدالت اداری " جنبه کاربردی داشته و اطلاعات ارزنده‌ای برای متخصصان حوزه ساخت‌وساز و شهرداری‌ها ارائه کرده است.

کد خبر 566539

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تخلفات ساختمانی تخلفات ساخت وساز ساخت و ساز شهر نظارت ساخت و ساز پروانه ساخت و ساز ساخت و ساز غیر مجاز ساخت و ساز شهری ساخت و ساز غیرقانونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تخلفات ساخت شهرداری ها ساخت وساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود

فرماندار ایلام گفت: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری- امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت - در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان ایلام اظهار کرد: با عنایت به تاکید ریاست جمهوری در تسریع ساخت واحدهای نهضت ملی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان در پروژه نهضت ملی مسکن بیش از پیش پای کار باشند.

وی افزود: تمام ادارات با همکاری راه و شهرسازی در تأمین زمین برای باقیمانده تعهدات ایجاد شده همکاری لازم به عمل آورند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب برای پروژه‌های اولویت‌دار از نظر پیشرفت فیزیکی از طریق هماهنگی با بنیاد مسکن توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان اجرا شود.

نادری تصریح کرد: بسته‌های تشویقی برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده با نظر شهرداری پیگیری و با هماهنگی راه و شهرسازی به مرحله اجرا رسانده شود، چراکه یکی از نقاط قوت در احداث مسکن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی است.

وی با تشکر از بانک مسکن که پای کار بوده است، گفت: بانک‌هایی که در خصوص ارائه تسهیلات متعهد شده‌اند جهت مسکن همکاری لازم را نداشته‌اند باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 747768

دیگر خبرها

  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود