Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با همراهی مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر با هدف بازدید از فرآیند اجرایی پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان و بررسی نحوه هزینه‌کرد و میزان پیشرفت فیزیکی نسبت به اهمیت تسریع در تخصیص اعتبارات لازم جهت تامین نقدینگی به منظور تکمیل و بهره‌برداری از این عملیات عمرانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا پاکفطرت گفت: در دهه ۹۰ میزان استهلاک سرمایه‌ها از سرمایه‌گذاری بیشتر بوده است و میزان بودجه کشور در موضوعات عمرانی به طور قابل توجهی اندک است که ما را از دستیابی به زیرساخت‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور محروم ساخته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: آبادانی، پیشرفت و توسعه در تمامی ابعاد آن در تمامی نقاط کشور لازم بوده و نیاز است تا ما هم مانند کشور‌های چین، ژاپن، آلمان و دیگر نقاط جهان در زمینه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و همچنین سدسازی و پل‌سازی و ... به شرایط ایده‌آل مدنظر دست پیدا کنیم.

او به مصرف عمده بودجه کشور در زمینه هزینه‌های جاری دولت‌ها اشاره و گفت: متاسفانه ایران با جمعیت ۵ میلیون نفری کارمند دولتی از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کل کشور مواجه است، در صورتی که در کشور ژاپن با ۱۳۰ میلیون نفر حدود ۳۶۰ هزار نفر کارمند در بدنه اجرایی دولت نیز کشورشان را خیلی بهتر از ما مدیریت می‌کنند که جالب است عمده مصارف بودجه‌ای ما که باید در امور زیرساخت‌های عمرانی هزینه شود به پرداخت حقوق و دستمزد تعلق می‌گیرد.

پاکفطرت گفت: از بودجه کشور هم صرف پرداخت حقوق بازنشستگان می‌شود و ما حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته در کشور داریم که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا منابع مالی در نظر گرفته شده پرداخت حقوق آن‌ها پس از پایان دوره خدمت از طریق صندوق‌های بازنشستگی تامین شود که متاسفانه این موضوع هم به دلائل ضعف مدیریتی بعضا از همین بودجه داده می‌شود که در کاهش میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی کشور تاثیرگذار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: انتخاب مدیران اجرایی در هر دولتی نباید با معیار‌های سیاسی تنها بکارگیری شوند.

به گفته او، توانمندی مهندسی و منابع انسانی بسیار خوبی در استان فارس وجود دارد و تعاملات و رایزنی‌های صورت گرفته در زمینه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات نیز بر این قابلیت‌ها افزوده خواهد شد که نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در بخش جاده‌ای در این منطقه هستیم.

پاک‌فطرت گفت: نباید سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در فارس به هدر برود و در دنیای توسعه یافته نظیر کشور آلمان نیز جاده‌ها را بتنی می‌سازند و بر اساس بلوک‌بندی و استاندارد‌های روز جهانی و بعضا سرعت آزاد به بهره‌برداری می‌رسد که نتیجه تخصص‌گرایی و توان مدیریتی آن کشور در امور عمرانی و زیربنایی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت تسریع در فرآیند اجرایی آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: این پروژه در ۸ فاز اجرایی برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۶ فاز اول حدود ۹۰ درصد بر اساس اظهارات مدیران پروژه گفته می‌شود که البته با میزان پیشرفت هزینه‌ای تا تکمیل این آزادراه نیز متفاوت است.

پاکفطرت گفت: فاز ۷ این پروژه هم حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته که در بخشی از عملیات اجرایی آن که با سهم ۱۰ درصدی شهرداری مشترک است، نیازمند همکاری بیشتر و اقدامات سریع‌تری در پیشبرد پروژه به منظور تملک اراضی و مستثنیات و همچنین ساخت پل جهت اتصال به محور حسینی الهاشمی است.

او گفت: شروع فاز ۸ آزادراه شیراز _ اصفهان که از ابتدای جاده قلات تا حوالی خانه زنیان ادامه پیدا می‌کند هم بخش بسیار مهمی از این پروژه ملی است که امتداد مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور را از مرکز استان فارس به استان بوشهر نیز متصل می‌کند.

او گفت: مشکل اصلی این پروژه تامین اعتبارات مالی است و اعداد و ارقام مختلفی جهت تکمیل این پروژه گفته می‌شود که طبق اظهارات مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس‌گستر با در نظر گرفتن سهم ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۴۰ درصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و ۱۰ درصدی شهرداری جهت تکمیل پروژه اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی لازم است تا هم میزان بدهی به پیمانکاران پرداخت شود و هم اینکه با عقد قرارداد‌های جدید با شرکت‌های گوناگون بتوانند پروژه را با یک زمان‌بندی مناسبی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: البته در موضوعات عمرانی، زیرساختی در کشور و این پروژه ملی در فارس که حدود ۵۰ سال از ارائه طرح مطالعاتی آن و ۱۲ سال از شروع فاز‌های اجرایی آن می‌گذرد ما اهل شعار و حرف‌های بدون پشتوانه نیستیم و معتقدیم باید تا تکمیل عملیات رویه آسفالت، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط‌کشی، نصب تابلو‌ها و علائم ایمنی و دیگر اقدامات فنی و اجرایی لازم از افتتاح نمایشی پروژه جلوگیری کنیم.

پاکفطرت در رابطه میزان بازگشت سرمایه آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: نقاط مختلف در این مسیر به مجموعه‌های گردشگری و مراکز خدماتی‌رفاهی اختصاص پیدا کرده است که با بهره‌برداری از آن و شروع بار ترافیکی در این آزادراه و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای و مصارف انرژی و سوخت وسائل نقلیه به میزان قابل توجهی در صرفه‌جویی در منابع کشور نیز بازگشت سرمایه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان فارس انتخاب مدیران اجرایی معیارهای سیاسی مجلس شورای اسلامی آزادراه شیراز سرمایه گذاری بهره برداری میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار جبران می شود و دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم امیر برهانی؛ رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری در محل نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: در راستای متنوع سازی مقاصد صادراتی کشورمان، سرمایه‌گذاری مستقیمی روی کشورهای آفریقایی انجام شده تا توانمندی‌های ما را بیشتر بشناسند و از این کشورها به عنوان مقاصد ویژه صادراتی یاد می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط پوشش بیمه‌ای برای صادرات یا سرمایه‌گذاری ایرانیان در آفریقا دیده شده است.

برهانی ادامه داد: بسته ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان داریم تا این شرکت‌ها با ضمانت صندوق صادرات بتوانند صادرات داشته باشند؛ برای این شرکت‌ها بدون  وثیقه یا با حداقل وثیقه خدمات ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران  تصریح کرد: توافقنامه تجاری در نمایشگاه امسال با اتاق بازرگانی مالزی و صندوق ضمانت صادرات برای ارائه خدمات اعتباری با این کشور منعقد شد. همچنین فردا نیز هیئت تجاری از کامرون برای امضای تفاهمنامه به ایران می‌آیند.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای نیز با صندوق صنایع پیشرفته وزارت صمت به امضا می‌رسد تا بازرگانان بتوانند از امکانات این صندوق به صورت همزمان استفاده بکنند.

برهانی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران از بدو تاسیس خود از 50 سال گذشته تا امروز 22 میلیارد یورو پوشش بیمه‌ای انجام داده است که این خدمات حمایتی همچنان به بازرگانان کشورمان ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: از مزایای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران می‌توان به بازاریابی در دو کشور جدید کامرون و مالزی اشاره کرد؛ بطوریکه این کشورها تا به امروز اطلاع نداشتند که جمهوری اسلامی ایران ضمانتنامه‌های تجاری ارائه می‌دهد.

وی افزود: سرمایه ثبتی صندوق ضمانت صادرات 200 میلیون یورو افزایش یافته است و به 247 میلیون یورو رسیده است.

ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود

برهانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران ریسک‌های سیاسی که بیمه‌های تجاری تقبل نمی‌کنند، پوشش می‌دهد به طوریکه اگر کشوری ایران را تحریم کرد، خسارت تجار را  جبران می شود و  دعاوی بین‌المللی ارائه می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: حتی اگر تجار ما در کشوری سرمایه‌گذاری کنند و کشور مقصد آن صنایع را ملی اعلام کند یا آنکه بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و اختلافات داخلی روی دهد ما از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت و خسارات آنها را جبران می‌کنیم به طوریکه در زمان حمله داعش به کشور عراق ریسک‌های سیاسی و تجار بین‌المللی در این کشور پوشش داده و جبران شد.

وی اظهار داشت: عراق،‌ سوریه و افغانستان مقاصد صادراتی مهمی برای کشورمان به حساب می‌آیند و با وجود اینکه ریسک تجارت بالایی دارند ضمانت‌نامه‌های صادراتی برای آنها صادر و از تجار و سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود