Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات پیشین کشورمان گفت: کشورهایی که به قطعنامه تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر رای دادند به طور عمده مثل آمریکا، خودشان دستشان در مسایل نقض حقوق بشر آلوده است.

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با اشاره به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر گفت: این اقدام به اتهام کشتار مردم شهر بوچا و با حمایت کشورهای غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که روس‌ها آن را تکذیب و صحنه سازی عنوان می‌کنند و هنوز برای مردم جهان حقایق این اتفاق مشخص نشده است.

وی درباره نهاد شورای حقوق بشر اظهار کرد: این نهاد معمولا با انگیزه‌های سیاسی و استانداردهای دوگانه درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای جهان قضاوت می کند و مواردی که در جهت قدرت های بزرگ و حامیان مالی سازمان ملل است بعضا تصمیم گیری می کند. سال‌هاست که چشم خود را بر روی جنایات رژیم صهیونیستی که نسل کشی می‌کند، بسته است و حاضر نیست آن را محکوم کند یا مجازاتی را علیه این رژیم وضع کند یا در هفت سال گذشته چشم خود را بر روی جنایت عربستان در یمن بسته است؛ رویکرد این شورا مشوق عربستان در قتل عام مردم یمن بوده است. هم‌چنین حدود بیست سال افغانستان توسط آمریکا و هم پیمانانش اشغال شد و به مراتب جنایاتی بدتر را از سوی آمریکایی‌ها شاهد بودیم ولی هیچ وقت این نهاد حقوق بشری سازمان ملل اقدامی علیه آمریکا مطرح نکرد، از این رو شورای حقوق بشر با انگیزه سیاسی تصمیم گیری می کند و نمی‌توان برای رای این شورا اهمیت زیادی قائل بود چون خودش متعهد به حفظ حقوق بشر در جهان نیست و بیشتر یک نهاد در خدمت آمریکا و غرب است.

سفیر سابق ایران در آذربایجان درباره رای منفی ایران به قطعنامه مذکور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه رای منفی داد که معتقدم رای درست و کارشناسی بوده است، چرا که پشت این تصمیم را انگیزه‌های سیاسی می‌دانیم که از سوی بانیان این قطعنامه برای تحت فشار قرار دادن روسیه انجام دادند. ما به طور طبیعی مخالف استانداردهای دو گانه در قضاوت های بین المللی هستیم. ما نسبت به تروریسم و اشغال کشورها و برخورد دو گانه با با مساله حقوق بشر مخالفیم و رای ایران از این رو درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روسیه البته اعلام کرده است که با وجود تعلیق عضویتش، تعهداتش را نسبت به حقوق بشر در جهان دنبال می کند اما واقعیت این است که اخراج یا تعلیق کشورها از شورای حقوق بشر دلیلی می شود که کشورها به تدریج نسبت به حقوق بشر در خود مسوولیتی را احساس نکنند. وقتی کشورها در این شورا هستند سعی می‌کنند محدودیت‌هایی را بپذیرند اما وقتی نیستند دیگر تعهدی ندارند. اگر این یک رویه شود که کشورها به دلایل سیاسی از شورا اخراج شوند شاهد آن خواهیم بود که مساله حقوق بشر به یک مساله خنثی تبدیل می‌شود و در واقع اعتباری در سطح بین‌المللی نداشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حقوق بشر ، ایران و روسیه ، شورای حقوق بشر سازمان ملل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حقوق بشر ایران و روسیه شورای حقوق بشر سازمان ملل شورای حقوق بشر حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی گفت: اگر قانون موضوعی را تکلیف کرده باشد و دستگاه های اجرایی از آن استنکاف کنند هم ما به آن رسیدگی خواهیم کرد و هم دفاتر بازرسی رسیدگی خواهد کرد و در لایه آخر هم دیوان عدالت اداری ورود خواهد کرد که الان هم در برخی موارد ورود و احکام نیز در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: آخرین نهادی که مسئول استیفای حقوق مردم در اجرای قوانین است، دیوان عدالت اداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ذهن آمریکااندیش
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود